Honda PCX 125/150 deel 5

Ben trouwens deze hoge ruit ook tegengekomen.
Lijkt me een beter alternatief zonder opzetruitje.
Schijnt ook te passen op mijn 2011 model.

Heeft iemand deze toevallig?
https://www.rad.eu/nl/c/p/32572-givi-transparant-windscherm-excl-montagekit-dt-323dt.htm
32572gr.jpg
ik heb, helaas alweer 2 maal, een hoge givi besteld bij rad voor 70 euro...
https://www.rad.eu/nl/c/p/49499-giv...windscherm-st-d1130st.htm?motolinehash=fb7m68
 
Ben trouwens deze hoge ruit ook tegengekomen.
Lijkt me een beter alternatief zonder opzetruitje.
Schijnt ook te passen op mijn 2011 model.

Heeft iemand deze toevallig?
https://www.rad.eu/nl/c/p/32572-givi-transparant-windscherm-excl-montagekit-dt-323dt.htm
32572gr.jpg

Ik heb de hoge met het Ali express ruitje. Zit wat hinderlijk in je gezichtsveld, maar werkt beetje hetzelfde als een Halo in de formule 1, op begeven moment merk je het niet meer. Ik kan door een spleet er nog net onderdoor kijkenals het beslagen is. Zonder opzetruitje ervaar ik turbulentie.

Overigens eens een keer shell v power getankt, rijd naar mijn idee iets feller en ook nog eens zuiniger. 1 op 48 haalde ik, normaal 1 op 44, dus al met al niet duurder doordat het zuiniger was.
 
Ik heb de hoge met het Ali express ruitje. Zit wat hinderlijk in je gezichtsveld, maar werkt beetje hetzelfde als een Halo in de formule 1, op begeven moment merk je het niet meer. Ik kan door een spleet er nog net onderdoor kijkenals het beslagen is. Zonder opzetruitje ervaar ik turbulentie.

Overigens eens een keer shell v power getankt, rijd naar mijn idee iets feller en ook nog eens zuiniger. 1 op 48 haalde ik, normaal 1 op 44, dus al met al niet duurder doordat het zuiniger was.
Een paar jaar geleden had ik je gelijk gegeven, toen was de meerprijs 6 cent. Tegenwoordig is het zoveel duurder dat ik het er niet meer ingooi. En dat terwijl ik altijd zo overtuigd was van de goede werking van v power. Heb zelfs meerdere berichten op dit forum geschreven hierover. Maar door de sterke stijgi van de meerprijs gooi ik er liever af en toe injectie reiniger in....
 
Een paar jaar geleden had ik je gelijk gegeven, toen was de meerprijs 6 cent. Tegenwoordig is het zoveel duurder dat ik het er niet meer ingooi. En dat terwijl ik altijd zo overtuigd was van de goede werking van v power. Heb zelfs meerdere berichten op dit forum geschreven hierover. Maar door de sterke stijgi van de meerprijs gooi ik er liever af en toe injectie reiniger in....
Uhhh , duurder , 1,40 euro de liter voor Esso suprême + op dit moment , toch een voordeel dat je op de grens met België woont .
Dus alles wat bij ons zo een verbrandings motor er in heeft gaat 98 benzine in .O-)
 
Uhhh , duurder , 1,40 euro de liter voor Esso suprême + op dit moment , toch een voordeel dat je op de grens met België woont .
Dus alles wat bij ons zo een verbrandings motor er in heeft gaat 98 benzine in .O-)
duurder is relatief, niet absoluut. je kunt mij niet vertellen dat de standaard benzine daar niet goedkoper is....
verder ken ik dat een beetje al is het in dld iets duurder, de gewone peut kost iets van 1,40
ah, link
1571166856646.png
 
De 95 E10 staat er 1,35 en 98 suprême + 1,40 de liter , zijn leuke prijzen om te tanken , paar weekjes terug stond deze ook 1,36 de liter .
Ben ik al blij dat ik de grensstreek woon als ik een keer bij ons moet tanken is het ook al goedkoper dan verder naar boven Nederland in , tijdje geleden in het midden van het land getankt 1,82 de liter , is gewoon niet meer normaal hier in Nederland .
 
De 95 E10 staat er 1,35 en 98 suprême + 1,40 de liter , zijn leuke prijzen om te tanken , paar weekjes terug stond deze ook 1,36 de liter .
Ben ik al blij dat ik de grensstreek woon als ik een keer bij ons moet tanken is het ook al goedkoper dan verder naar boven Nederland in , tijdje geleden in het midden van het land getankt 1,82 de liter , is gewoon niet meer normaal hier in Nederland .

Haha Pcx en dan zitten miepen over benzine prijzen 😂
 
Haha Pcx en dan zitten miepen over benzine prijzen 😂

Ja daarom rijd ik juist een PCX, goedkoper van A naar B kan niet denk ik.

Maar even een rekensommetje:

Ik tank meestal voor maximaal 7 liter, euro 95, daarmee kom ik meestal 43 km per liter ver = 7 x 43 = 301 km
Met shell v power, kom ik zoals het nu lijkt, 7 x 47 m per l is 329 km ver.

Dat is toch ongeveer 9 procent zuiniger. en 28 km verder

7 liter benzine E 10 was ongeveer 1.60 = € 11.20
7 liter v power was 1.69 = € 11.83

verschil is dan ongeveer 63 cent per tankbeurt.

Wat rijd een PCX op E10 dan gemiddeld, = 1.60 / 43 = 0.037 cent per km aan benzine, x 28 km (wat ik dus verder kan rijden op V power) = ongeveer € 1.041 wat je dus normaliter extra kwijt ben aan E10 om dezelfde afstand, 329 km te halen.

Kortom, je tankbeurt is dus 63 cent duurder, maar doordat je verder komt op V power en je daarmee dus zuiniger rijd en minder benzine hoeft te tanken, is het per saldo zelfs iets voordeliger, namelijk 41 cent, om op V power te rijden.

En je compenseert nog eens je CO2 uitstoot_O-

Maar mocht mijn redenatie niet kloppen, dan hoor ik het graag. :)

Iemand ervaring met auto;s, of die ook zuiniger rijden op V Power, want wellicht ga ik het ook eens met de auto proberen, nu ik dit zo uitgerekend heb.
 
Als de linker rem schakelaar niet werkt kom je daar snel genoeg achter, dan start hij niet.

Ik heb het vandaag even getest. het is inderdaad de remschakelaar.
Mijn remlicht werkt nu niet zodra ik links inknijp.
Ik zal hem hier binnenkort voor wegbrengen.

De PCX strart trouwens ook zonder dat je een rem indrukt kwam ik net achter :-)
Dus ook met de linkerrem waar nu de schakelaar van stuk is, start hij gewoon op.
 

Nou.. call me stupid haha
Maar waar je die 2 draden in moet doen zit niets meer in de behuizing zeg maar.
Als jij mij kan vertellen welk nummer ik moet bestellen dan doe ik het uiteraard zelf:

pcx-hand-lever-switch-cable-zoom1-2275.jpg



En dit is wat ik dus moet vast klikken ergens..
Het is nu een hol gat

20191013-164036.jpg
 
Hallo Allemaal,
Ik heb sinds 5 maanden een pcx 150 nu is vrijdag de riem geknapt bij km stand 17000 dit was een gates powerlink. Ik heb er één 12 gram DR pulley inzitten. Vrijdag gesleuteld totdat ik het weer gefixt had. Nieuwe riem erop een Bando en nu is deze binnen 100 km alweer geknapt !!! Heeft iemand een idee wat er verkeerd gaat?
 
Hallo Allemaal,
Ik heb sinds 5 maanden een pcx 150 nu is vrijdag de riem geknapt bij km stand 17000 dit was een gates powerlink. Ik heb er één 12 gram DR pulley inzitten. Vrijdag gesleuteld totdat ik het weer gefixt had. Nieuwe riem erop een Bando en nu is deze binnen 100 km alweer geknapt !!! Heeft iemand een idee wat er verkeerd gaat?
Als ik filmpjes bekijk van uitbouw voorste vario dan zie ik dat er één ring mist in de vario kan het hier mee te maken hebben?
 
Als ik filmpjes bekijk van uitbouw voorste vario dan zie ik dat er één ring mist in de vario kan het hier mee te maken hebben?
Wat je ook doet, niet meer rijden met een nieuwe riem tot je met enige zekerheid kunt zeggen dat je het probleem gevonden hebt. En opgelost natuurlijk...
 
Nou.. call me stupid haha
Maar waar je die 2 draden in moet doen zit niets meer in de behuizing zeg maar.
Als jij mij kan vertellen welk nummer ik moet bestellen dan doe ik het uiteraard zelf:

pcx-hand-lever-switch-cable-zoom1-2275.jpg



En dit is wat ik dus moet vast klikken ergens..
Het is nu een hol gat

20191013-164036.jpg

die tekening maakt het alleen maar extra moeilijk als je geen sleutel ervaring hebt.
op de stuurunit (ding waar het uit komt) zitten een paar lange boutjes. Haal die eens los en er word wat meer duidelijk.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    91,7 KB · Weergaven: 8
Hallo Allemaal,
Ik heb sinds 5 maanden een pcx 150 nu is vrijdag de riem geknapt bij km stand 17000 dit was een gates powerlink. Ik heb er één 12 gram DR pulley inzitten. Vrijdag gesleuteld totdat ik het weer gefixt had. Nieuwe riem erop een Bando en nu is deze binnen 100 km alweer geknapt !!! Heeft iemand een idee wat er verkeerd gaat?

tja, moeilijk te zeggen zo vanaf een beeldschermpje. Als je er onzeker over bent zou ik em wegbrengen.

anders even naar partzilla en op de tekeningen kijken wat er mist.
 
Ja daarom rijd ik juist een PCX, goedkoper van A naar B kan niet denk ik.

Maar even een rekensommetje:

Ik tank meestal voor maximaal 7 liter, euro 95, daarmee kom ik meestal 43 km per liter ver = 7 x 43 = 301 km
Met shell v power, kom ik zoals het nu lijkt, 7 x 47 m per l is 329 km ver.

Dat is toch ongeveer 9 procent zuiniger. en 28 km verder

7 liter benzine E 10 was ongeveer 1.60 = € 11.20
7 liter v power was 1.69 = € 11.83

verschil is dan ongeveer 63 cent per tankbeurt.

Wat rijd een PCX op E10 dan gemiddeld, = 1.60 / 43 = 0.037 cent per km aan benzine, x 28 km (wat ik dus verder kan rijden op V power) = ongeveer € 1.041 wat je dus normaliter extra kwijt ben aan E10 om dezelfde afstand, 329 km te halen.

Kortom, je tankbeurt is dus 63 cent duurder, maar doordat je verder komt op V power en je daarmee dus zuiniger rijd en minder benzine hoeft te tanken, is het per saldo zelfs iets voordeliger, namelijk 41 cent, om op V power te rijden.

En je compenseert nog eens je CO2 uitstoot_O-

Maar mocht mijn redenatie niet kloppen, dan hoor ik het graag. :)

Iemand ervaring met auto;s, of die ook zuiniger rijden op V Power, want wellicht ga ik het ook eens met de auto proberen, nu ik dit zo uitgerekend heb.
je gereken klopt al had het wat compacter geschreven kunnen worden :+
wat raar is, voor een motor is de brandstof waarop hij afgesteld is het max haalbare. 101 superrace weetikveel in een voertuig gooien welke gemaakt is voor 95 is zinloos. iedereen die beweert dat deze brandstof zuiniger rijdt en het kan bewijzen bewijst enkel dat het tussen de oren prima werkt. je rijd rustiger omdat deze brandstof wel zuiniger moet zijn natuurlijk...

ik beweer niet dat het niet kan. op mijn superduke reed ik eigenlijk altijd alleen. ik gooide er altijd 95 in. tot ik mee reed met een groepje ervaren SD piloten, het tempo lag hoger dan mijn normale rijstijl. tijdens deze tocht gooide ik er 98 in en ik kwam zuiniger uit dan ik ooit op 95 had gedaan. terwijl ik zeker weten tijdens de tocht harder accelereerde en meer remde. ik liet hem meestal op de motor remmen maar tijdens de toch lag het tempo wat hoger. nu is een KTM 990 natuurlijk niet vergelijkbaar met een 150cc van honda.

ik wil niet zeggen dat het niet waar is wat je zegt. wel dat het mogelijk door andere factoren veroorzaakt wordt dan het verschil tussen E10 en V power.
hier kun je van verschillende verbrandbare stoffen de energetische waarde bekijken. let op de benzine, daar staat maar 1 waarde voor alle RON getallen wat betekend dat de brandstof ongeacht het cijfer op de pomp gelijk is.
nu is dit geen E10, dat is een wezelijk (deels) andere stof.

E10 brandstof heeft ongeveer 9 procent minder energetische waarde wat overeenkomt met jouw resultaat. dit verschil is echter met alle niet ethanol brandstoffen, dus niet enkel V-power. volgens de RAI is het percentage van toepassing op E10 en 95. Nu is vaak 95 een e5 brandstof maar dat is niet te vergelijken met e10. e5 heeft maximaal 5% ethanol en e10 minimaal 10%.
helaas kan ik voor e10 niet een lijstje vinden zoals van de andere brandbare stoffen.

ik heb zoals je leest ook bepaald geen sluitend antwoord maar misschien helpt dit iets
 
die tekening maakt het alleen maar extra moeilijk als je geen sleutel ervaring hebt.
op de stuurunit (ding waar het uit komt) zitten een paar lange boutjes. Haal die eens los en er word wat meer duidelijk.

Bij mijn model ziet het er anders uit. (2011)
Heb vandaag even de boel bekeken en het is 1 geheel met de remhendel. Ik zal de gehele unit opnieuw bestellen maar.
Bedankt voor het meedenken.
 
Bij mijn model ziet het er anders uit. (2011)
Heb vandaag even de boel bekeken en het is 1 geheel met de remhendel. Ik zal de gehele unit opnieuw bestellen maar.
Bedankt voor het meedenken.

ik heb ook een 2011 model.

succes met het bestellen. Ik denk dat het niet hoeft.
 
Heb vandaag de eerste rit op de snelweg gereden met de pcx 125 en met de harde wind. Met moeite 100 gehaald. Het meeste zat ik rond de 95 steeds.
Ik ga hem toch niet vaak op de snelweg gebruiken, maar was benieuwd hoe hij zich hield :+

Wellicht binnenkort Rotterdam naar Utrecht .. of toch maar de auto pakken?:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan