Honda PCX 125/150 deel 5

Waarom niet bij partzilla bestellen? Of heb je het snel nodig?
Ik denk dat ik hier niet meer mee moet rijden vorige eigenaar heeft waarschijnlijk de verkeerde bus geplaatst
 

Bijlagen

  • 1575905780922114022067085243669.jpg
    1575905780922114022067085243669.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 21
The onduidelijk voor mij op de telefoon , wat is ermee aan de hand?


Enige wat ik graag uit de nieuwe zou willen overnemen is de 11 liter tank!
Véél te veel speling op de bus en de vario.
Vario is van yuminashi en heeft de vorige eigenaar erin gezet maar hij had denk ik ook één andere bus moeten kopen dr pulley gewichtjes slijten heel hard en de geleiders zijn ook helemaal weg gesleten
 
Véél te veel speling op de bus en de vario.
Vario is van yuminashi en heeft de vorige eigenaar erin gezet maar hij had denk ik ook één andere bus moeten kopen dr pulley gewichtjes slijten heel hard en de geleiders zijn ook helemaal weg gesleten
Er staat niets over een andere bus.
Maar ik weet niet of de sliders wel gemaakt zijn voor de yumi Vario... Ik doe er gewoon rolletjes in als hij binnen is.
Weet je zeker dat het aan de Vario ligt?
 
Er staat niets over een andere bus.
Maar ik weet niet of de sliders wel gemaakt zijn voor de yumi Vario... Ik doe er gewoon rolletjes in als hij binnen is.
Weet je zeker dat het aan de Vario ligt?
Als ik zie hoeveel speling er op zit moet dat wel.
Heb één dr pulley variator bij Maksor bekeken en die zit er gewoon stak in de bus
 
Als ik zie hoeveel speling er op zit moet dat wel.
Heb één dr pulley variator bij Maksor bekeken en die zit er gewoon stak in de bus
Ik neem aan dat de website vermelden zou als er andere onderdelen mee moeten worden besteld. Ik vind de omschrijving namelijk behoorlijk tot extreem uitgebreid. Voor de pcx worden zelfs dingen beschreven als verschillen tussen oudere model riem en 2016 model riem en wat de verschillende effecten zijn.
Maar ik ga het zien, er is er 1 naar mij onderweg en ik heb met de huidige Vario totaal geen speling. Zou je uitgebreid kunnen omschrijven waar speling zit en hoe je dit merkt, dan kan ik proberen of ik het zelfde voel.

Of heeft iemand anders ervaring met deze spullen of problemen?
 
Ik neem aan dat de website vermelden zou als er andere onderdelen mee moeten worden besteld. Ik vind de omschrijving namelijk behoorlijk tot extreem uitgebreid. Voor de pcx worden zelfs dingen beschreven als verschillen tussen oudere model riem en 2016 model riem en wat de verschillende effecten zijn.
Maar ik ga het zien, er is er 1 naar mij onderweg en ik heb met de huidige Vario totaal geen speling. Zou je uitgebreid kunnen omschrijven waar speling zit en hoe je dit merkt, dan kan ik proberen of ik het zelfde voel.

Of heeft iemand anders ervaring met deze spullen of problemen?
De bus is volgens mij veel te klein zie foto hij rammelt erin
 

Bijlagen

  • Screenshot_20191210-045410_Gallery.jpg
    Screenshot_20191210-045410_Gallery.jpg
    58,4 KB · Weergaven: 12
dat is niet goed. Maar dat hoor je volgens mij ook ruim te voelen met rijden.
Dat valt wel mee de achterste plaat die met die drie plastic geleiders houd hem aardig op zijn plaats.
maar daarom slijten die plastic geleiders ook héél hard en de dr pulley gewichtjes ook.
Heb hem zo gekocht dus ik wist niet beter tot dat ik bij Maksor zo'n dr pulley bekeek die bus zit er vrij strak in dus leek het mij niet goed hier mee door te rijden .
 
Dat valt wel mee de achterste plaat die met die drie plastic geleiders houd hem aardig op zijn plaats.
maar daarom slijten die plastic geleiders ook héél hard en de dr pulley gewichtjes ook.
Heb hem zo gekocht dus ik wist niet beter tot dat ik bij Maksor zo'n dr pulley bekeek die bus zit er vrij strak in dus leek het mij niet goed hier mee door te rijden .
20191210_172027.jpg

20191210_172027.jpg
 
Zo vandaag mijn PCX thuis afgeleverd , 8000 km beurt gehad , klepjes gesteld , vloeistofjes ververst en gepoetst en ingespoten met S100 corrosie beschermer , kan ik vanaf maandag weer naar het werk :]
 
Zo vandaag mijn PCX thuis afgeleverd , 8000 km beurt gehad , klepjes gesteld , vloeistofjes ververst en gepoetst en ingespoten met S100 corrosie beschermer , kan ik vanaf maandag weer naar het werk :]

mag ik een brutale vraag stellen? Hoeveel kost zoiets nou bij een dealer?
 
Hallo iedereen,

Heb een PCX van 2016 met 2000 km op de teller.
Nu ben ik aan het denken om een ander uitlaat te steken voor iets zwaardere brom omdat ik dat leuk vind.
Mag geen straatlawaai worden maar iets zwaarder dan stock.
Welke kunnen jullie mij aanraden ?

Mvg
 
mag ik een brutale vraag stellen? Hoeveel kost zoiets nou bij een dealer?

Ben ik ook wel benieuwd naar, ik ga altijd naar een bromfietsenzaak (sleutelaar die ook nieuwe scooters verkoopt is wellicht een beter woord;) maar dat hij gewoon in een oude kippenschuur een goed lopend bedrijf heeft, heeft juist zijn charme.

Ik was in oktober voor kleppen stellen, nieuwe bougie, olie verversen, nieuwe v snaar, alles doorsmeren + monteren van 2 nieuwe (zelf bestelde) banden, 234 euro kwijt.
 
Hallo iedereen,

Heb een PCX van 2016 met 2000 km op de teller.
Nu ben ik aan het denken om een ander uitlaat te steken voor iets zwaardere brom omdat ik dat leuk vind.
Mag geen straatlawaai worden maar iets zwaarder dan stock.
Welke kunnen jullie mij aanraden ?

Mvg

Voor wat meer 'brom' een nieuwe uitlaat monteren vind ik persoonlijk veel geld. (ik rijd een PCX ook puur uit kostenperspectief, zo goedkoop en snel mogelijk naar mijn werk midden in de stad)

Maar ik denk dat de betere merken, Leovince, Akrapovic, en Yasuni zijn. Behalve meer herrie levert het volgens mij niet heel veel extra vermogen of snelheid op.


Zijn genoeg filmpjes op youtube over te zien, maar wordt er niet direct enthousiast van, bijv wel een Yamaha TMAX met akrapovic, dan heb je het natuurlijk wel over andere koek.
 
Merci voor de reactie !

Voor mij is de PCX puur fun voor tijdens het weekend.
Is zeker niet voor sneller te gaan maar vind het vooral mooi staan en hou wel van een volle sound.

Heb onlangs een PCX weten voorbij rijden met andere uitlaat en die klonk echt gaaf .
Was natuurlijk te snel voorbij om te weten welk merk of type het was ;)

Akrapovic is wel heel duur vind ik zelf.
 
Merci voor de reactie !

Voor mij is de PCX puur fun voor tijdens het weekend.
Is zeker niet voor sneller te gaan maar vind het vooral mooi staan en hou wel van een volle sound.

Heb onlangs een PCX weten voorbij rijden met andere uitlaat en die klonk echt gaaf .
Was natuurlijk te snel voorbij om te weten welk merk of type het was ;)

Akrapovic is wel heel duur vind ik zelf.
Was in het niet nadat ik stil was komen te staan en de ANWB een gat in de demper gemaakt had? :9
Er is een zaak in nld waar je een op maat gemaakte uitlaat kunt krijgen welke helemaal naar jouw geluidseisen ontworpen wordt.
Of je mailt bolski eens, een oud mod hier op het forum.
Uitlaat store is zijn winkel geloof ik.
 
Vanavond kinneke jezus op de pijnbank.

laatste keer kleppen was op 10678 km, december 2018. Toen alleen inlaat 0.02mm strakker gezet. Uitlaat was goed.
Nu met 17870 km en een jaar later stonden ze nog precies hetzelfde.

ik geloof het wel met die 4000 km klepinterval. Mijne doe ik wel weer bij 30000.
 

Bijlagen

  • 758503EE-622F-41D9-863B-E37357A659A5.jpeg
    758503EE-622F-41D9-863B-E37357A659A5.jpeg
    247,2 KB · Weergaven: 19
  • FCE86153-6D61-4DD7-88A7-8C7A337C4E6C.jpeg
    FCE86153-6D61-4DD7-88A7-8C7A337C4E6C.jpeg
    138,8 KB · Weergaven: 18
Terug
Bovenaan Onderaan