Honda PCX 125/150 deel 5

Hoe heb je het voor elkaar gekregen om je verzekering zoveel omlaag te brengen?
In de begin periode had ik de PCX beperkt casco verzekerd bij Centraal Beheer, incl 15% collectiviteits en 75% bonus/malus korting was dat €10.04 per maand.
Op een bepaald moment de verzekering aangepast naar W.A. In de loop van de jaren is de collectiviteitskorting verlaagd van 15% naar 10% en zijn de premies verhoogd. Later overgestapt naar Zekur en WA verzekerd. Ik betaal op dit moment €3.51 per maand. Zie hieronder. Er komt nog €0.35 administratie kosten bij vanwege de maandbetalingen. In Juli zal de premie wel weer iets omhoog gaan... Het zou op dit moment nog iets goedkoper kunnen, volgens Pricewise een WA verzekering voor €2.16 bij De Goudse.

1590958142134.png
 
Ik heb ook pas één nieuwe achterband gekocht was online 52 euro kwijt inclusief verzenden (michelin city grip)
Opleggen via de buurman maar 120 voor een setje inclusief montage is niet duur, moest je zeker wel met losse wielen komen?
Ik heb vanmiddag zelf de kleppen gesteld, via een filmpje op YouTube alles los gehaald.
Inlaat iets versteld uitlaat stond nog goed hij heeft nu 22.500 km gereden maar maakt de laatste tijd iets meer lawaai maar ik denk dat ik de lagers moet vervangen in de koppeling weet iemand zo welke ik precies moet hebben dan koop ik daar betere kwaliteits lagers in als dat tenminste kan

Hoeveel het exact kost weet ik eerlijk gzegd niet. Ik bestel zelf de banden en de monteur legt ze er omheen, ben voor nieuwe banden doorgaans 100 euro kwijt. maar is nooit alleen banden, is dan gelijk een hele beurt. dus zal ergens tussen de 120 en 150 euro kosten als ik alleen de banden zou laten doen denk ik.

knap dat je zelf de kleppen stelt. Ik haak af na 3 schermen. en het gereedschap er niet voor en na 3 kappen ben ik vergeten welke waar hoort haha. laat staan het fatsoenlijk terug krijgen.
 
Ik heb ook pas één nieuwe achterband gekocht was online 52 euro kwijt inclusief verzenden (michelin city grip)
Opleggen via de buurman maar 120 voor een setje inclusief montage is niet duur, moest je zeker wel met losse wielen komen?
Ik heb vanmiddag zelf de kleppen gesteld, via een filmpje op YouTube alles los gehaald.
Inlaat iets versteld uitlaat stond nog goed hij heeft nu 22.500 km gereden maar maakt de laatste tijd iets meer lawaai maar ik denk dat ik de lagers moet vervangen in de koppeling weet iemand zo welke ik precies moet hebben dan koop ik daar betere kwaliteits lagers in als dat tenminste kan


Hoelang ben je er in totaal mee bezig geweest ?
 
ik denk dat ik de lagers moet vervangen in de koppeling weet iemand zo welke ik precies moet hebben dan koop ik daar betere kwaliteits lagers in als dat tenminste kan
Weet je zeker dat het je lagers van de koppeling is? Ik heb mijn PCX de gearbox gereviseerd. Bij het lopen met de scooter maakte hij behoorlijk kabaal en tijdens het rijden viel het wel mee. Blijkt niet de lagers van de koppeling te zijn, maar het lager van de as.
20200504_170923.jpg
 
Hoeveel km is er met de pcx gereden?
Ongeveer 65.000km. 'k Heb het idee, dat de vorige eigenaar ook minimaal onderhoud heeft gedaan. Nu de gehele gearbox alle lagers vervangen. Was niet nodig denk ik maar het geheel lag nu toch open dus maar gedaan. Heb nu ook versnellingsbak 80w90 olie er in gedaan. Bijna geen vibraties bij hoge snelheid.
 
Als mijn pcx op de bok staat kan ik het achterwiel amper draaien en bij het rollen als de pcx uit staat hoor ik een raar piepend geluid, kan dit aan de lagers in de gearbox liggen? Heb nu 21k op de klok...

Heb een kleine 2000 km geleden vertandingsolie vervangen 80w90 is er voor in de plaats gekomen wat er eerst in zat weet ik niet.
 
Ongeveer 65.000km. 'k Heb het idee, dat de vorige eigenaar ook minimaal onderhoud heeft gedaan. Nu de gehele gearbox alle lagers vervangen. Was niet nodig denk ik maar het geheel lag nu toch open dus maar gedaan. Heb nu ook versnellingsbak 80w90 olie er in gedaan. Bijna geen vibraties bij hoge snelheid.
De mijne heeft nu
Ongeveer 65.000km. 'k Heb het idee, dat de vorige eigenaar ook minimaal onderhoud heeft gedaan. Nu de gehele gearbox alle lagers vervangen. Was niet nodig denk ik maar het geheel lag nu toch open dus maar gedaan. Heb nu ook versnellingsbak 80w90 olie er in gedaan. Bijna geen vibraties bij hoge snelheid.
Ik heb nu 22500 km op de teller staan de olie in de gearbox heb ik gelijk toen ik hem had vervangen door 80w90 was beter begreep ik.
Hij maakt ook niet heel veel lawaai maar wel meer dan eerst volgens mij.
 
De mijne heeft nu
Ik heb nu 22500 km op de teller staan de olie in de gearbox heb ik gelijk toen ik hem had vervangen door 80w90 was beter begreep ik.
Hij maakt ook niet heel veel lawaai maar wel meer dan eerst volgens mij.
Hier ook 80W90 GL5 in de tandwielkast van mijn SUZUKI UX 150 SIXTEEN . Dit van k.m stand 500 tot heden bij 72000 k.m. Loopt werkelijk totaal geruisloos in die tandwielkast als nieuw :Y Als ik de 80W90 olie ververs om de:] 10000 k.m. komt deze er schoon uit .
 
dat rechter lager, trof je die zo aan?:X
Nee, niet helemaal. Alle kogels zaten er nog wel in maar het afdekplaatje was op verschillende punten gebroken en een gedeelte zat tussen de kogels. Ik heb er waarschijnlijk 15 á 20 km mee door gereden toen het hard geluid ging maken. Ik wilde thuiskomen. Gevolg was dat de bronzenbus in het lager van de afdekkap ook helemaal verpulvert was.
lagerkap.jpeg

Hier zoals het er uit moet zien maar bij mij was de bronzenbus in 4 stukjes. Nou maakte tijdens het lopen de scooter al geluid maar tijdens het rijden niet. Hier heb ongeveer nog een kleine 1000km mee door gereden tot dat het definitief over was
 
Nee, niet helemaal. Alle kogels zaten er nog wel in maar het afdekplaatje was op verschillende punten gebroken en een gedeelte zat tussen de kogels. Ik heb er waarschijnlijk 15 á 20 km mee door gereden toen het hard geluid ging maken. Ik wilde thuiskomen. Gevolg was dat de bronzenbus in het lager van de afdekkap ook helemaal verpulvert was.
Bekijk bijlage 1510385
Hier zoals het er uit moet zien maar bij mij was de bronzenbus in 4 stukjes. Nou maakte tijdens het lopen de scooter al geluid maar tijdens het rijden niet. Hier heb ongeveer nog een kleine 1000km mee door gereden tot dat het definitief over was

nou heb ik ook (bijna) alle lagers vervangen. Behalve diegene met de olie keerring. Ik had altijd veel last van fibraties in de aandrijving. Dat is voor 80% verminderd. Dat was bij 7000 km. Nu staat er 21000 op. Ik gok dat ik die met die keerring (was de as doorheen gaat) nog wel eens in mn handjes ga krijgen:')

fibraties beginnen bij 60 km/h en eindigen bij 80. Dan word de frequentie te hoog om het te voelen denk ik. Ik voel het in mn voeten. Meestal is het iets erger als de scooter hard moet werken, met wind tegen.

maar dit is dus voor 80% verminderd, en is sindsdien ook niet erger geworden. Scooter maakt wel veel lawaai tijdens lopen idd. rijden niet.
 
Als mijn pcx op de bok staat kan ik het achterwiel amper draaien en bij het rollen als de pcx uit staat hoor ik een raar piepend geluid, kan dit aan de lagers in de gearbox liggen? Heb nu 21k op de klok...

Heb een kleine 2000 km geleden vertandingsolie vervangen 80w90 is er voor in de plaats gekomen wat er eerst in zat weet ik niet.

Iemand enig idee, merk geen vibraties tijdens het rijden...
 
Zojuist de pcx verkocht maar zonder aangepast zadel, iemand hier nog belang bij ? Ik heb er zelf €90,- voor betaald en wou dit er ook graag voor hebben.
 

Bijlagen

  • 20200614_140839.jpg
    20200614_140839.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 12
  • 20200614_140851.jpg
    20200614_140851.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 11
Zo dat is netjes. Ik heb bij mijn 2e hands PCX met 65000km lagers vervangen van de gearbox. Er waren 2 lagers echt kapot. Het lager wat in de kap zit en het grote lager van de as waar de koppeling op zit. Omdat de boel open moet heb ik gelijk alle lagers maar vervangen heb. De meeste zijn nu SKF lagers
Weet je zo de nummers van de SKF lagers ik wil ook mijn gearbox aanpakken
 
Weet je zo de nummers van de SKF lagers ik wil ook mijn gearbox aanpakken

Zijn vrij verkrijgbare lagers. Als je de zaak open hebt kan je ze bestellen en volgende dag in huis hebben. Ik heb C3 lagers besteld.

zorg wel voor goed gereedschap. Iig een tool om lagers uit een blind gat te trekken. (Lijkt op een keilbout met pootjes)

als je goed zoekt heb ik nog wat fotos van deze operatie in dit topic gezet. Was ergens 2018 dacht ik.
 
hoi, ik heb omdat ik geen nummers kon vinden alle lagers en keerringen hier besteld
lager wat in de afdekkap zit heeft bestelnr 91005-kvb-900
Als je hem open maakt en met de lagers naar een SKF dealer gaat kun je veel geld besparen. Had één lager slecht behandeld bij het monteren en besteld bij lagerkoning of lagerboer scheelde bijna de helft. Zonder blindlagertrekker gaat het niet lukken. Tip meet nauwkeurig het lager wat op de as vast zit. Bevries het lager en verwarm met een hete luchtpistool de kap op dan duw je de lagers er gemakkelijk er in. Het lager wat op de as zit kun je net andersom doen aandrijfas 24 uur in de vriezer en het lager opwarmen tot ongeveer 60°C dan kun met een precieze holpijp op z'n plaats tikken.
Succes
 
Laatst bewerkt:
hoi, ik heb omdat ik geen nummers kon vinden alle lagers en keerringen hier besteld
lagers gearbox
lager wat in de afdekkap zit heeft bestelnr 91005-kvb-900
lager 91006-kwn-901 en 91009-kwn-901 heb je dubbel nodig.
Als je hem open maakt en met de lagers naar een SKF dealer gaat kun je veel geld besparen. Had één lager slecht gehandeld bij het monteren en besteld bij lagerkoning of lagerboer scheelde bijna de helft. Zonder blindlagertrekker gaat het niet lukken. Tip meet nauwkeurig het ager wat op de as vast zit. Bevries het lager en verwarm met een hete lichtpistool de kap op dan duw je de lagers er gemakkelijk er in. Het lager wat op de as zit kun je net andersom doen aandrijf 24 uur in de vriezer en lager opwarmen tot ongeveer 60°C dan kun met een precieze holpijp op z'n plaats tikken.
Succes

ik had het van lagerboer.

eigenlijk zelfde met wiellagers. Haal ze bij de dealer in een honda zakje, zijn ze 4x zo duur.
 
Zojuist de pcx verkocht maar zonder aangepast zadel, iemand hier nog belang bij ? Ik heb er zelf €90,- voor betaald en wou dit er ook graag voor hebben.
Ik, Frans. Alleen als deze past op mijn pcx125 van 2011.
Gekocht.!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan