Honda PCX 125/150 deel 5

Lagers zijn de kosten niet. Je bent veel kwijt aan uurloon. Als ik een groffe schatting mag maken, ergens tussen de 300 en 400 euro.

oké! , dat valt wel tegen idd. Maar wat moet dat moet, is geen klus waar ik zelf aan begin helaas. Heb altijd al het vermoeden gehad dat er iets niet pluis was, heb hem nu 2 jaar en bij aankoop was het al hoorbaar. Denk dat ik in die 2 jaar een kleine 2000 km heb gereden, naja het is niet anders

bedankt voor de feedback
 
Gisteren de PCX opgehaald Moet zeggen valt niet tegen stuurt prima er zitten nieuwe heidenau banden op kijken hoe dat gaat bevallen met regen en anders gaan er Michelin of Bridgestone op De vorige eigenaar heeft wel een Dr pulley set compleet laten monteren en alle originele spullen zitten er ook bij tot het instructie boekje en bijgehouden onderhouds boekje aan toe Wel gelijk alle spullen voor onderhoud besteld wil gewoon verse start en weet ik dat alles goed is en kan ik even voort Al met al eerste indruk prima scooter
 
Laatst bewerkt:
oké! , dat valt wel tegen idd. Maar wat moet dat moet, is geen klus waar ik zelf aan begin helaas. Heb altijd al het vermoeden gehad dat er iets niet pluis was, heb hem nu 2 jaar en bij aankoop was het al hoorbaar. Denk dat ik in die 2 jaar een kleine 2000 km heb gereden, naja het is niet anders

bedankt voor de feedback

Mijn achterwiel maakt ook aardig koffiemolen geluid als ik op de bok het achterwiel draai. En mijn lagers zijn vervangen. Hou er ook rekening mee dat in je eindoverbrenging tandwielen zitten die ook lawaai maken.

Waar merk jij aan dat je lagers kapot zijn?
 
Mijn achterwiel maakt ook aardig koffiemolen geluid als ik op de bok het achterwiel draai. En mijn lagers zijn vervangen. Hou er ook rekening mee dat in je eindoverbrenging tandwielen zitten die ook lawaai maken.

Waar merk jij aan dat je lagers kapot zijn?

Het geluid is er puur tijdens het stationair draaien, raar kloppend geluid wat je hoort. Zou voor het fijne even een filmpje moeten maken, het draaien van het achterwiel op de bok geeft wel geluid inderdaad, maar dat doen de meeste volgens mij.
 
Het geluid is er puur tijdens het stationair draaien, raar kloppend geluid wat je hoort. Zou voor het fijne even een filmpje moeten maken, het draaien van het achterwiel op de bok geeft wel geluid inderdaad, maar dat doen de meeste volgens mij.

Stationair draaiend, op de bok, met langzaam draaiend achterwiel?

Dan is kloppend geluid wel wat zorgwekkend. Merk je wat vibraties tijdens het rijden?
 
Stationair draaiend, op de bok, met langzaam draaiend achterwiel?

Dan is kloppend geluid wel wat zorgwekkend. Merk je wat vibraties tijdens het rijden?

inderdaad bij het stationair draaien met langzaam draaiend achterwiel, tijdens het rijden geen vibraties te voelen.
 
Ik heb een aantal maanden geleden aan het achterwiel van een nieuwe PCX gedraaid en ook daar hoorde ik een "licht"schurend geluid.
Dat is dan waarschijnlijk normaal.
 
De nieuwe PCX in de winkel klonk toch meer licht schurend dan deze voorbeelden.
De voorbeelden klinken ietsjes meer ratelend.
 
De nieuwe PCX in de winkel klonk toch meer licht schurend dan deze voorbeelden.
De voorbeelden klinken ietsjes meer ratelend.

ratelen zijn de tandwielen in de overbrenging die je hoort.
Maar zoals ik al zei, de hogere tonen (klepjes, tandwielen) komen in het filmpje iets meer naar voren. In het echt klinkt het allemaal rustiger.
 
Die tandwielen zullen toch wel een schuine vertanding hebben, niet?
Dan zou je die niet mogen horen.
Het klopt dat het schuine vertanding is. Echter er zit ook één rechte vertanding in.

e09b3f0c77d70b28183738716359320d.jpeg
 
Hallo PCX rijders,
Ik heb sinds 2013 met veel plezier op mijn PCX150 gereden. Zelfs tot in Aosta in Italië geweest met een tent achterop. Maar nu moet hij helaas toch het veld ruimen. Ik was al een tijd op zoek naar een NC750X dct en heb deze vorige week gevonden. Een 2017 model met bijna alle opties die ik wil. Ik heb er nog een RAM mount en een Osco oiler bij gezet. Er moet nog een voorspatbordverlenger en een setje highway steps op en dan is het compleet.

Dus.....
Mijn PCX is te koop. Hij staat op Marktplaats maar ik meld hem hier ook voor de liefhebbers.
Bj 2013. 35.500 km. Beter zadel (zonder de beruchte kamelenbult). Middelhoog Givi scherm met opzet ruitje. DrPulley sliders. USB in handschoenenkastje. Li-ion accu (start na een paar maanden stilstaan nog zonder problemen). Vraagprijs € 1.500,-. Zijtassen en tunneltas voor € 100,- extra.
Onderhoud iedere 6000 km uitgevoerd door Mulders motoren, Veendam. De riem is 16000 km oud. Banden (Michelin Citygrip) zijn prima.

Het is jammer dat ik te weinig ruimte in de garage heb want anders had ik hem er bij gehouden. Ik ga hem zeker missen want hoe mooi de NC750 ook rijd; hij red het voor het snelle draai en keer werk niet tegen de PCX.

Groet, Ernst.
 
Opnieuw laten bekleden. 👌🏻
9C4CFD04-2D9C-4DA5-BECB-6B213781FA5F.jpeg
 

Bijlagen

  • 5AA218B2-1D8D-44FB-A419-885C52B3101B.jpeg
    5AA218B2-1D8D-44FB-A419-885C52B3101B.jpeg
    76,8 KB · Weergaven: 6
  • 08D704F2-DBFB-4A4E-B7A1-576853DD0C9B.jpeg
    08D704F2-DBFB-4A4E-B7A1-576853DD0C9B.jpeg
    2,9 MB · Weergaven: 6
  • 559DF5AE-2871-495F-B3B3-9215E8621781.jpeg
    559DF5AE-2871-495F-B3B3-9215E8621781.jpeg
    3 MB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan