maarten1973
MF veteraan
- 5 apr 2007
- 1.309
- 643
- Onderwerp starter
- #3.026
Schokkend rijden heeft waarschijnlijk eerder met de variomaat-aandrijving te maken dan met olie. Als het aan de olie ligt heb je andere problemen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
mogguh,
Met het motorlampje bedoel je toch het motormanagementlampje? Dat er iets mis is met de motorsturing?(...) Rij ik weg met de PCX, beetje hakkerigee koppeling ivm koude olie, ook bekend.
Maar nog voor ik op snelheid was, ging het motor lampje branden. Stopte ik bij een parkeervak langs de grote weg, ging die uit (als ik gas los laat)
Opnieuw gestart, motor klonk behalve wat stram (van het stilstaan) niet raar. Bleek na een blik op het dashboard dat de km teller het niet doet, dus alleen snelheidsmeter niet, de rest wel (benzine meter vraag ik me ook af, maar die blokjes gaan niet zo snel) dus zo kan je wel kilomters afleggen zonder dat de km stand hoger wordt
(...)
Dit zal het probleem bij mijn pcx ook zijn gok ik, ben niet de 1e met dit probleem. Kosten zullen wel te overzien zijn verwacht ik. Kunnen ze mooi de boel weer goed in het vet zetten.Vorige week vrijdag ging mijn PCX125 in storing: de snelheidsmeter viel spontaan uit en het gele PGM-FI lampje ging branden. De PCX denkt vervolgens dat je stilstaat terwijl je toch rijdt. Als je het gas loslaat slaat na 3 seconden de motor af, de zuiger blijft wel in beweging omdat de koppeling nog niet los is vanwege de snelheid. Toen de PCX nieuw was heb ik precies dezelfde storing gehad en is toen onder garantie verholpen. Motoport heeft toen een zogenaamde VS sensor kabel vervangen. Mogelijk is deze kabel nu weer defect. De snelheidssensor zit bovenin bij de eindoverbrenging onder een plastic afdekkap (zie tekening in de link hieronder, nummer 6). Van hieruit gaat een kabel in het afdekkapje (nr 6) onder het luchtfilterhuis naar de hoofd kabelbundel bij het motorblok. Het is aardig wat werk om dat kabeltje te verwijderen. Het achterwiel zit namelijk in de weg bij schroefje nr. 9. De connector loskrijgen wordt ook nog een dingetje, erg weinig ruimte om mijn hand ertussen te krijgen. Klus voor morgen. Daarna op het werk dat kabeltje doormeten om te zien of er draadbreuk is. Het gaat om kabel nummer 5, zie Snelheidssensor tekening. Kabel bestelnummer,kost ongeveer €18, valt nog mee dus.
Als de snelheidssensor defect is, kost die incl o-ring zo'n €78 (nummer 8 en 19).
Hoi, ik wil je een persoonlijk bericht sturen maar dit lukt niet. Ik wil wel met een aanhanger rijden voor € (redelijk bedrag) Ik heb zelf een PCX uit oosten gehaald zonder problemen. Helaas kan ik alleen door de weeks op m'n vrije dagen.Nee dat niet, ik vroeg het de verkoper en die zag ook geen mogelijkheid om hem van Harderwijk naar mij (omgeving Hoek van Holland) te vervoeren helaas.
Ik kijk dus weer verder nu... ;-)
Goed om te horen. Mijne is wit van de pekelHij is weer gerepareerd, was zoals al gesuggereerd een kabelbreuk bij de luchtinlaat, want de sensor die ook vervangen is, bleek het niet te zijn. Nouja helaas, meeste arbeid zat m toch in het repareren van de kabelbreuk. Verder koppeling opgeschuurd, zingt minder en rijdt weer soepeltjes. Zal door Corona voorlopig toch stuk minder km rijden, thuiswerken blijft de norm voorlopig.
17 km in -6. Handvat verwarming op 100% en beenkleed uiteraard. Had niet kouder moeten zijn of langer moeten duren Bekijk bijlage 1595037
Voor mij het zelfde , rij het hele jaar maar waar ik woon word niets aan de weg gedaan .Petje af ik ben met de auto gegaan zodra het niet zo hard vriest kruip ik weer op de PCX
Voor het volgend weekend wordt hier mooi weer voorspeld, droog en tot 15° warm. Het betere scooterweer.Voor mij het zelfde , rij het hele jaar maar waar ik woon word niets aan de weg gedaan .
Het is al riskant om te lopen last staan op 2 wieltjes, dus zolang het ijs , aangereden sneeuw niet weg is dan met de auto .
Maar er is weer hoop voor volgende week .
Geen ervaring bij de PCX , maar mijn vorige scooter had het ook een keer en zo een schakelaar koste heel weinig , prijs weet ik niet meer maar was heel weinig in iedergeval .Iemand bekend met het volgende:
Mijn rechter remlichtschakelaar werkt niet goed. Ene keer werkt remlicht wel, andere keer gebeurd er niks. Het pinnetje achter de remhendel beweegt goed mee.
Wellicht voor iemand herkenbaar? Compleet nieuwe remschakelaar zit ik niet zo op te wachten.
Niet dus. Startmotor draaide niet. Batterij blijkbaar teveel ontladen.Voor het volgend weekend wordt hier mooi weer voorspeld, droog en tot 15° warm. Het betere scooterweer.
Ik hoop dat de Beverly probleemloos aanslaat want hij staat alweer 4 weken stil.
Remlicht schakelaartje kost niet de wereld toch?Iemand bekend met het volgende:
Mijn rechter remlichtschakelaar werkt niet goed. Ene keer werkt remlicht wel, andere keer gebeurd er niks. Het pinnetje achter de remhendel beweegt goed mee.
Wellicht voor iemand herkenbaar? Compleet nieuwe remschakelaar zit ik niet zo op te wachten.
Je kan een XLR female inbouw plug maken onder het zadel. Deze verbinden met je accu. En je ctek voorzien van een male XLR plug.Niet dus. Startmotor draaide niet. Batterij blijkbaar teveel ontladen.
Ik heb er de startkabels aangehangen en daarmee was hij direct in gang.
Ik heb er een flinke tocht mee gemaakt en de batterij zal wel weer behoorlijk gevuld zijn maar ik heb toch besloten om me een druppellader aan te schaffen.
Die heb ik deze namiddag aangeschaft en aangesloten. Ik heb die direct op de batterijbornen aangesloten maar natuurlijk nu gaat het deksel van het batterijcompartiment niet meer goed dicht omdat er geen ruimte is in voorzien om kabels door te voeren. En ik heb geen zin om daar een doorgang te maken. Het is wel aanvaardbaar maar helemaal gelukkig ben ik er niet mee.
Nu las ik dat als je een 12V stopcontact hebt op de scooter dat onder spanning blijft als het contact uit is, dat je dan de druppellader op dat stopcontact kan aansluiten om de batterij te laden. Dat lijkt me een handige en elegante oplossing.
De Beverly heeft in het kastje vooraan het schutbord een stopcontact, zo een klassiek sigarenaanstekerstopcontact, dat onder spanning blijft bij uitgeschakeld contact. Ik heb daar nu een verloopstekker insteken naar USB om onderweg de smartphone te laden.
Heeft iemand er ervaring mee om via zo een stopcontact de druppellader aan te sluiten?
De lader die ik heb is een CTEK MXS 5.0, die de batterij met een maximumstroom van 0,8A bijlaadt. Dat bewuste stopcontact staat op een kring afgezekerd met een zekering van 10A.