Honda PCX 125/150 deel 5

Remlicht schakelaartje kost niet de wereld toch?

ik heb naast de pcx een speed triple. Die heeft een brembo rempomp en brembo remlicht schakelaar. Schakelaar is 60,-...
Hij deed het dus ook welles / nietes.

ik heb een boterhamzakje gevuld met contact reiniger (electrospray, maar wd40 helpt ook wel), en het complete schakelaartje een nacht laten weken. Tis 2 jaar geleden en hij doet het nog steeds perfect.

in het schakelaartje zitten 2 stukjes metaal wat contact maakt. Er zit daar vocht / roest / vuil tussen.
Ik was in de veronderstelling dat rempomp en schakelaar 1 geheel zijn. Zie net dat de schakaar idd ook los te bestellen is
 
Je kan een XLR female inbouw plug maken onder het zadel. Deze verbinden met je accu. En je ctek voorzien van een male XLR plug.

Het kan een stuk simpeler.
Ik heb me een overgangsstekker aangeschaft die past op een standaard 12V 21mm sigarenaanstekerstopcontact en aan de andere kant past op de CTEK druppellader. Werkt prima.
 
Hoe ziet die overgangs stekker eruit? Want dit is een inbouwplug toch? Daar kan ik weinig mee, als t een druppellader zo eenvoudig is, wil ik die wellicht ook wel, mijne staat nu relatief vaak stil door corona. waar die normaal 4 keer per week uit de stal mocht, is dat nu eens in de 2 weken ofzo.
 
De druppellader is CTEK MXS 5.0, zo één MXS 5.0 EU en dan heb ik me daar dit overgangsstuk bij gekocht CONNECT CIG PLUG waarvan de ene kant past in een klassiek 12V sigarettenaansteker stopcontact en de andere kant past op de druppellader. Het enige wat nodig is dat is dat de spanning op het stopcontact blijft staan ook met het contact af. Anders zal het niet werken, natuurlijk.
 
ja en is dat standaard, dat er spanning op het contact blijft staan? ik heb de PCX uit 2016 met ingebouwde 12v.
Zie alleen nergens wat het grapje moet kosten. weet je dat toevallig?
 
ja en is dat standaard, dat er spanning op het contact blijft staan? ik heb de PCX uit 2016 met ingebouwde 12v.
(...)
Dat hangt af van de scooter. Bij de Beverly wel. Hoe het bij de PCX zit dat weet ik niet. Maar is eenvoudig na te gaan.
Stop gelijk welke verbruiker in dat stopcontact en als die blijft werken met het contact af dan blijft de spanning er op staan.
 
Ventiel is iets ingescheurd.. kun je de band wat wegdrukken met lijmklem oid en dan nieuw ventiel erin trekken? of moet echt wiel eruit?
 
Ventiel is iets ingescheurd.. kun je de band wat wegdrukken met lijmklem oid en dan nieuw ventiel erin trekken? of moet echt wiel eruit?
Mijn ervaring is dat het je niet lukt zonder gereedschap. Heb het geprobeerd met een schaar krik maar het lukte mij niet om de band aan één kant van de velg te duwen. Heb de band leeg laten lopen en het binnenwerk uit het ventiel gedraaid. Daarna bij de garage gevraagd of ze hem aan één zijde van de velg willen duwen. Mij koste het niets.
 
Nog geen tijd gehad ventiel!
Kijk deze 'netjes geen gepruts' _O-

“Geen 2e van in Nl”

jezus wat een verkracht ding.
Is de eigenaar een lilliputter? Gezien de stand van de stepjes. En die prijs ook. Man man man sommige mensen zijn echt de weg kwijt 🤣
 
Hi allen is een honda forza 125 rijder ook welkom hier :-) heb hem sinds een maand in bezit geweldig ding ! Maar ik kan er zoweinig over vinden qua informatie etc en vroeg me ook af of de pcx het zelfde blok heeft ? Ik heb er 1 uit 2015
 
Hi allen is een honda forza 125 rijder ook welkom hier :-) heb hem sinds een maand in bezit geweldig ding ! Maar ik kan er zoweinig over vinden qua informatie etc en vroeg me ook af of de pcx het zelfde blok heeft ? Ik heb er 1 uit 2015
Moet je ff checken op partzilla. Zou me niet verbazen als ze wat onderdelen delen :)
 
niks gevonden haha erop helaas. Heb trouwens gister de olie gevuld ook volgens internet staat er olie wissel 0,9ml enkel heb ik dat er in zitten maar lijkt erop dat hij niet "vol "zit tenminste... als ik naar de dipstick kijk die draai ik er dan in als ik hem er uit haal zijn zeg maar niet alle kruisjes aan de tip van de stick onder de olie , weet iemand hoe ik die moet lezen ? moet de olie tussen de kruisjes staan of moete alle kruisjes onder de olie staan ? er staan 3 kruisjes in totaal onder aan de tip van de dipstick erna is het gewoon glad plastik
 
niks gevonden haha erop helaas. Heb trouwens gister de olie gevuld ook volgens internet staat er olie wissel 0,9ml enkel heb ik dat er in zitten maar lijkt erop dat hij niet "vol "zit tenminste... als ik naar de dipstick kijk die draai ik er dan in als ik hem er uit haal zijn zeg maar niet alle kruisjes aan de tip van de stick onder de olie , weet iemand hoe ik die moet lezen ? moet de olie tussen de kruisjes staan of moete alle kruisjes onder de olie staan ? er staan 3 kruisjes in totaal onder aan de tip van de dipstick erna is het gewoon glad plastik
Bij de PCX hoef je de dipstick niet erin te schroeven.

- scooter op bok, niet op een helling.
- draai stick eruit
- maak stick schoon
- steek em terug
- haal em eruit. Olie moet ergens in het aangegeven vlak zitten. Zo niet, beetje bijvullen.
 
wat is het aangegeve vlak dan hahaha dat is wat ik zoek, en vroeg me af of de pcx van 2015 het zelfde blok onder de foraza 125 zit
 
n moet het aangegeven vlak totaal onder olie staan of moet het er tussen staan ? zoals ik in de eerdere vraag stelde.. je hebt 3 kruisjes daarna is de stick glad dus neem aan dat is het aangeefvlak , enkel heb ik de 0,9ML gevuld en er is maar 1 kruisje van de 3 onder de olie is dat genoeg dan ? het lijkt mij dat hij minimaal in het midden of helemaal bedenkt moet zijn enkel kan ik dat dus nergens vinden mister proper
 
n moet het aangegeven vlak totaal onder olie staan of moet het er tussen staan ? zoals ik in de eerdere vraag stelde.. je hebt 3 kruisjes daarna is de stick glad dus neem aan dat is het aangeefvlak , enkel heb ik de 0,9ML gevuld en er is maar 1 kruisje van de 3 onder de olie is dat genoeg dan ? het lijkt mij dat hij minimaal in het midden of helemaal bedenkt moet zijn enkel kan ik dat dus nergens vinden mister proper
Als er ergens op de 3 kruisjes olie zit is het goed
 
n moet het aangegeven vlak totaal onder olie staan of moet het er tussen staan ? zoals ik in de eerdere vraag stelde.. je hebt 3 kruisjes daarna is de stick glad dus neem aan dat is het aangeefvlak , enkel heb ik de 0,9ML gevuld en er is maar 1 kruisje van de 3 onder de olie is dat genoeg dan ? het lijkt mij dat hij minimaal in het midden of helemaal bedenkt moet zijn enkel kan ik dat dus nergens vinden mister proper
Is dat niet onderaan een streepje dan die 3 kruisjes waar je het over hebt en dan weer een streepje?
Onderste streepje is min, bovenste is max. Bij oliewissel vul je net tot het bovenste streepje, dus bovenkant van die 3 kruisjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan