Honda PCX 125/150 deel 5

Ik heb er eigenlijk 1 nodig van de 125 uit 2011, maar aangezien ze zeer veel op elkaar lijken is dit prima. Dankjewel!
Ik las trouwens dat er hier mensen zijn die de sliders van DR.Pulley monteren hun standaard vario. Kan iemand mij vertellen welke maat en welk gewicht dit moet wezen? Ik las 13 gram, maar dit was in combinatie met de Dr pulley vario.
Maksor vragen, als je hem vertelt wat je wilt bereiken vertelt hij je wat je nodig bent en wat het kost.
Tenminste, dat is mijn advies als je toch ook een leverancier nodig bent en/of je hier geen reactie krijgt.
Ik kan het je niet zeggen, had een 150.
 
Ik heb er eigenlijk 1 nodig van de 125 uit 2011, maar aangezien ze zeer veel op elkaar lijken is dit prima. Dankjewel!
Ik las trouwens dat er hier mensen zijn die de sliders van DR.Pulley monteren hun standaard vario. Kan iemand mij vertellen welke maat en welk gewicht dit moet wezen? Ik las 13 gram, maar dit was in combinatie met de Dr pulley vario.
Ligt eraan. Wil je feller optrekken (hoog toeriger) of ietsje hogere top, minder verbruik (laag toeriger)?

ik heb 13,5 en 15 grams set liggen. Persoonlijk de beste gewichten.
 
Ik heb op mijn PCX 125 die ik had van 2010 de originele vario. Hierin slijders van 14 gram er in. Er is op dit forum genoeg over te vinden. Normale maat gewichtjes is 20x15. Nu heb ik een PCX 150 van 2016 en hier heb ik na wat geëxperimenteerd nu 20x15 sliders van 15 gram in zitten. 20210601_153532.jpg20210601_153422.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand trouwens of de PCX150 hetzelfde zadel heeft als de 125 versie? Met mijn lengte is het standaard kussentje hinderlijk en ik wil deze erop plaatsen:
€ 7,73 49% Off | Motorcycle Seat Cover Voor Honda PCX150 Pcx 150 Scooter Kussen Case
das is alleen de cover.

Ik ben ook van europees formaat. ik heb het irritante kussentje eraf gehaald en 2 ronde stukjes kunstleer over de gaten geplakt. zit inmiddels 4 jaar op zn plek. kosten, 0 euro.
 
hoi ja zijn het zelfde je kan ook kussentje +- 2/3 cm naar achter plaatsen
is echt voelbaar beter van binnen uit gaatjes boren met kleiner ringetje
plaatsen
 
Beste MF-ers, wellicht is er iemand op zoek naar een fijne pcx 125 uit 2012. Die van mij gaat eruit. Voor mijn zoon gekocht om te oefenen maar hij heeft nu zijn A2 rijbewijs. Hij staat hier in het forum te koop: Honda Pcx 125

Vriendelijke groeten, Marcel
 
das is alleen de cover.

Ik ben ook van europees formaat. ik heb het irritante kussentje eraf gehaald en 2 ronde stukjes kunstleer over de gaten geplakt. zit inmiddels 4 jaar op zn plek. kosten, 0 euro.
Ik zat daar inderdaad ook aan te denken. Toen ging ik even kijken wat een andere cover kostte, en toen zag ik dit. Met wat had het dichtgeplakt?
 
Het is zover. Het scooter rijden wordt door allerlei omstandigheden te lastig.
Rugpijn, leeftijd(69) met bijbehorende ongemakken en het feit dat de parkeerplek zeer lastig te bereiken is.
Mag achter de auto van medebewoner in de parkeergarage staan, maar zijn auto gaat nooit weg(hij wel) en de auto's daarnaast
blijven tegenwoordig ook meestal op de plaats. (covid of pensioen?)
Dus de PCX 150, mat grijs, bw.jr. 7/2014, km.st. 24000, halfhoog Givi scherm, Malossi vario(geen begrenzing meer merkbaar) is te koop.
Goed door dealer onderhouden. Geen schade. Boekjes erbij. Elke maand minimaal ca. 50 km gereden. Geen e 10 getankt.
Vraagprijs E. 1100,- .
 
Het is zover. Het scooter rijden wordt door allerlei omstandigheden te lastig.
Rugpijn, leeftijd(69) met bijbehorende ongemakken en het feit dat de parkeerplek zeer lastig te bereiken is.
Mag achter de auto van medebewoner in de parkeergarage staan, maar zijn auto gaat nooit weg(hij wel) en de auto's daarnaast
blijven tegenwoordig ook meestal op de plaats. (covid of pensioen?)
Dus de PCX 150, mat grijs, bw.jr. 7/2014, km.st. 24000, halfhoog Givi scherm, Malossi vario(geen begrenzing meer merkbaar) is te koop.
Goed door dealer onderhouden. Geen schade. Boekjes erbij. Elke maand minimaal ca. 50 km gereden. Geen e 10 getankt.
Vraagprijs E. 1100,- .
Das geen geld! Succes met verkoop. Jammer dat het moet :/
 
hoi ja zijn het zelfde je kan ook kussentje +- 2/3 cm naar achter plaatsen
is echt voelbaar beter van binnen uit gaatjes boren met kleiner ringetje
plaatsen
Dit heeft voor mij geholpen. Ik heb het zitje losgemaakt en kon het 2cm verder plaatsen door het plastic gat verder naar achter te veilen. Thanks!
 
Vraagprijs is wel laag hoor Jan, zou proberen iets hoger te gaan zitten. (heb dezelfde kleur by the way)
 
Ja je hebt gelijk Jesse, maar ik wil niet te lang doen over de verkoop.
En ook geen gezeur hebben.
 
Hallo

Vraagje ik ben opzoek naar andere achter vering voor mijn honda pcx 125.
Dit moeten niet de beste zijn die er te krijgen zijn maar iets mag het hebben.
Het is vooral om alleen te rijden soms met 2
Als iemand mij een link kan door sturen waar ik deze
Kan kopen dat zou geweldig zijn.

Moest iemand hier andere uitlaat liggen hebben
Waar die vanaf wil mag mij altijd iets laten weten.
Of een link naar iets ook tof.

En moesten er mensen zijn die een ander stuur gemonteerd hebben
Mogen mij altijd wel is een foto sturen.

Alvast Bedankt.
Mijn pcx is van 2018
 
Mijn Pcx is 8 jaar ouder en stonden bekend om de slechte achterveren. Zelfs bij solo rijden sloeg de achtervering regelmatig door. Heb deze een aantal jaren vervangen door Yss schokdempers. Is een grote verbetering. Het blijft natuurlijk wel een scooter met een korte wielbasis en kleine wieltjes.
 
Vandaag de PCX even onder handen genomen. Allereerst begonnen met een simpele alarm in te bouwen aan de voorzijde. Ik heb de korte windscherm en een plastic kap gedemonteerd om bij de kleine subframe aan de voorzijde te komen. De alarm paste perfect onder het subframe en doordat daar al een gat zat, hoefde ik enkel een lange m5 bout met een moertje te gebruiken. Ik heb dus niet hoeven te boren:t. Kabels heb ik doorgetrokken en ik heb alleen de tankkap gedemonteerd en de kap aan de voorzijde van de buddyseat verwijderd om bij de accu te komen. Ook heb ik een usb lader aangesloten in het kleine handschoenen kastje aan de linkerzijde.

Vervolgens het carterdeksel gedemonteerd. De glijbussen waren licht aangetast doordat de pakking ertussen oud en gescheurd was. Ik heb de deksel met een rubberen hamer en een wigje losgetikt. Ik moet helaas nog wel een nieuwe pakking aanschaffen en deze vooralsnog er tussen plaatsen'(. De glijbussen heb ik opgeschuurd en ingevet.

Ik had sinds de aankoop het probleem dat de PCX veel weerstand had bij het voor- of achteruit duwen als de motor uit stond. Dit hoort niet, dus ik had al het vermoeden dat er iets mis was met de koppeling. Nadat ik de moer van het koppelingshuis eraf had gehaald en ik het huis eraf haalde, kreeg ik een warm ontvangst van mijn koppeling. Hij vuurde zich direct af op mij, omdat de moer grotendeels was weggeschuurd en er niks over was van het schroefdraad (voor de leken onder ons: de koppeling werkt in combinatie met een zware veer die constant op druk staat.) De moer was waarschijnlijk losgetrilt doordat de vorige monteur het niet goed of niet vast genoeg heeft gemonteerd. Doordat de moer van de koppeling geen tegendruk gaf, liep mijn koppeling aan. De koppelingsmoer leek beduidend veel op die van mijn Vespa LX. Ik had daar nog een koppelingsmoer van over en deze paste perfect op de PCX*D. As ingevet en alles weer in elkaar. Scooter loopt nu netjes vrij van weerstand. Zowel de variorollen als de V-snaar zagen er nog netjes uit (geen slijtage).

Vervolgens nog de motorolie vervangen en het filter schoongemaakt. Transmissieolie heb ik ook vervangen. Voor de rest nog rugsteun gemonteerd die ik via Marktplaats heb gescoord. Er zitten van fabrieksaf al gaten met draad erin, dus je hoeft enkel gaten te boren in de achterste kap.
 
Vraagje mijn pcx 125 is van 2018
Heb zo een vermoeden dat dit model 2017 is.
kan iemand dit bevestigen.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    166,2 KB · Weergaven: 17
  • image.jpg
    image.jpg
    211,3 KB · Weergaven: 17
Terug
Bovenaan Onderaan