Honda PCX 125/150cc deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat bedoel ik ,klepje los en dan in de zijkant bakje boren ,ff een stug draadje erdoor,
dan pak je m zo boven bij die gleuf op denk ik , kan t zelf niet meer proberen(hij is verkocht) maar zo had ik t geprutst :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag mijn PCX'je opgehaald.
Sjeuw, nooit gedacht dat een 125cc zo geweldig zou zijn. Waarom heb ik zoiets niet 4 jaar geleden aangeschaft. Ik heb 2 600cc sportmotoren en een 1000cc sportmotor gehad. Maar dit had ik er altijd bij moeten hebben.
Loopt met gemak naar de 80, licht en verrassend wendbaar. Perfect voor in de stad. Petje af voor het Honda startsysteem!
Het betreft een PCX 125 uit 2012, 22000 op de klok maar loopt als een zonnetje.
 
Zo.. gefeliciteerd. Veel plezier ermee.
22.000 is niks.. net ingereden ;)

Ja dat hoorde ik ook van de vriend die was meegegaan. Ik heb namelijk nooit scooter gereden, en geen verstand de motor en aandrijving. Aan grote motoren heb ik wel genoeg gesleuteld.
Vond het altijd ondingen die scooters, veel te langzaam en onnodig.
Maar zo'n 125cc is meteen geweldig.
 
Riem en vario al eens bekeken? Of zijn die reeds vervangen? Wellicht nog klepspeling een keer checken en gaan met die banaan..

Verder weinig om het lijf. Goed warm rijden en daarna genieten..
 
Heel veel plezier met de PCX. Rijplezier is gelukkig niet evenredig met de cilinderinhoud.
 
Riem en vario al eens bekeken? Of zijn die reeds vervangen? Wellicht nog klepspeling een keer checken en gaan met die banaan..

Verder weinig om het lijf. Goed warm rijden en daarna genieten..

Hij heeft een paar maanden een afleveringsbeurt gehad. Maar daar staat niet bij wat er gebeurt is.
Er kwam wel een nieuwe riem(Honda origineel) bij de motor, die is er niet ingezet.
Morgen effe naar de motorzaak bellen, misschien dat ze me meer kunnen vertellen.
Anders een goede reden om wat te leren van scooter motor en aandrijftechniek.
 
Ja is supersimpel maar wel belangrijk om op tijd te doen.. verder heb je er weinig werk aan. Alleen de kappen verwijderen bij kleppenstellen schijnt een k***e klus te zijn..

Bij 20.000 wordt het vervangen van de riem voorgeschreven. Er zijn gevallen bekend van knappen van de riem. Ergens in een eerder deel van dit topic is daar voldoende over geschreven. Niet ernstig voor je binnenkant maar je loopt redelijk te prutsen om alles er uit te krijgen...

Daarom op tijd doen. Bovendien heeft het enigszins invloed op de topsnelheid. Een nieuwe riem heb je al dus gewoon een keer informatie inwinnen en open gooien. Zorg voor het juiste gereedschap.
 
Problemen met mijn pcx na 2 maanden en 1600 km vandaag een probleem. Terug uit mijn werk bij het stoplicht was mijn pcx dus uit start stop systeem. Ik wil wegrijden vergeet het maar lampje motorstoring begon snel te knipperen. Toen start stop uitgezet en weer gestart dit deed die. Echter bleef het lampje snel knipperen. Hierna start stop weer aangezet maar nu viel die niet meer uit voor het stoplicht. Uiteindelijk rustig verder naar huis gereden. Lampje bleef branden en als ik stil stond ging die knipperen. Morgen ga ik er mee naar de dealer. Maar wat een gezeik zeg dat ding is net nieuw. Iemand een idee wat dit zijn kan?
 
Ja.. garantiegeval denk ik.

Ik vermoed dat je accu een beetje slecht is of dat er ergens een los contact is ontstaan?

Beetje vreemd maar ik heb met de auto wel eens soortgelijke dingen gehad en als je de accu dan 2 uur er af liet was alles weer ok. Kost niks, baat het niet schaadt het niet.
 
Balen, hopen dat het geen groot probleem is. Benieuwd wat het probleem überhaupt is.
En lijkt mij in het ergste geval een fabrieksgarantie gevalletje (maargoed kost allemaal tijd, naar de dealer etc)
 
Ik heb denk ik ook een klein probleempje. Ik hoorde vandaag een schrapend geluidje als ik kort gas geef en de motor net beweegt. Schijnt een lager te zijn, maar volgens mijn vriend is het waarschijnlijk geen ramp en kan ik er mee doorrijden voorlopig. Hij heeft er zelf nog niet naar gekeken, dus het zou ook tussen mijn oren kunnen zitten. Had ik ook bij de tikkende geluidjes en rammels van mijn Yamaha's.
 
Ik heb denk ik ook een klein probleempje. Ik hoorde vandaag een schrapend geluidje als ik kort gas geef en de motor net beweegt. Schijnt een lager te zijn, maar volgens mijn vriend is het waarschijnlijk geen ramp en kan ik er mee doorrijden voorlopig. Hij heeft er zelf nog niet naar gekeken, dus het zou ook tussen mijn oren kunnen zitten. Had ik ook bij de tikkende geluidjes en rammels van mijn Yamaha's.

Die van mij maakt een soortgelijk geluid. Bij lagere snelheden als ik optrek, een soort van rubber schurend geluid, vaak maar kort. Alsof de tandriem iets raakt.
Geluid is er al vanaf aanschaf, nu 13000km en 3 jaar geleden.
Heb de riemafdekking al diverse keren losgehad en zie geen rare dingen aan de riem en/of kap.
Een lager zou een continue schrapend geluid moeten geven.
 
Die van mij maakt een soortgelijk geluid. Bij lagere snelheden als ik optrek, een soort van rubber schurend geluid, vaak maar kort. Alsof de tandriem iets raakt.
Geluid is er al vanaf aanschaf, nu 13000km en 3 jaar geleden.
Heb de riemafdekking al diverse keren losgehad en zie geen rare dingen aan de riem en/of kap.
Een lager zou een continue schrapend geluid moeten geven.

Precies dat geluid dus. Ik ben dus toch niet gek....Binnenkort effe naar kijken voor de zekerheid.
 
Nou wat een gezeik zeg. Waar ik hem nieuw gekocht heb is geen honda dealer. Dus voor garantie ben ik doorgestuurd naar de honda dealer in doorn. Hebben ze onderling overlegd. Maar deze kunnen er pas volgende week naar kijken. Schiet allemaal lekker op. In iedergeval komt er een raar geluid uit de motor als die draait. Word vervolgd dus.
 
Vraagje?
Is dat halfhoge windscherm van Givi D1136St ook verkrijgbaar in smoke of alleen in blanke uitvoering.
Bedank alvast
 
Het thermoscud beenkleed is fantastisch!
Reed van de week om 06.30 uur 25 km over de snelweg naar mijn werk in spijkerbroek en lage schoenen. Het was 8 graden en ik had het niet koud. Dat had ik niet verwacht.
 
Nou wat een gezeik zeg. Waar ik hem nieuw gekocht heb is geen honda dealer. Dus voor garantie ben ik doorgestuurd naar de honda dealer in doorn. Hebben ze onderling overlegd. Maar deze kunnen er pas volgende week naar kijken. Schiet allemaal lekker op. In iedergeval komt er een raar geluid uit de motor als die draait. Word vervolgd dus.

Oh dat is balen (ik hoop ook geen garantie geval te hebben, want de Honda dealer waar ik hem gekocht heb is in Groningen, wordt je inderdaad doorgestuurd naar de dichtstbijzijnde)
Schiet allemaal niets op, want weet niet of je er nu op rijdt, maar dan rijd je ook niet echt lekker ontspannen.
Zal vast wel opgelost worden, maar toch.

Benieuwd wat het is, want ik heb ook een 2016 model (gelukkig geen problemen) maar je weet nooit of het bijv. een productiefoutje is in een bepaalde lijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan