Honda PCX 125 Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen grappen over de topic-titel. *D

De J. Costa is binnen! Afspraak voor vrijdagmiddag.
Ben benieuwd.

J.Costa_-300x300.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al een verzoek bij de moderator gedaan over de titel, dat moet natuurlijk PCX zijn ipv CX. Sorry..
 
Doet me denken aan Gunther... alleen ben ik bang dat deze zich wel serieus neemt.

[afbeelding]

ehm... ontopic... :+

Even op je profiel geklikt -> ik ben 5 jaar jonger dan jij. Zelfde generatie dus, vandaar dat jij hem nog kent :+

Volgens mij was de MP3 de eerste motorscooter die het tot een volgend deel gehaald heeft, dan is de PCX de tweede. Way to go PCX-jes :]
 
Even op je profiel geklikt -> ik ben 5 jaar jonger dan jij. Zelfde generatie dus, vandaar dat jij hem nog kent :+

Volgens mij was de MP3 de eerste motorscooter die het tot een volgend deel gehaald heeft, dan is de PCX de tweede. Way to go PCX-jes :]

Ik zie ook "Nieuwe Honda SH300i deel 2"
Ik merk dat er op mijn woon-werk route nu allerlei motorscooters opdoemen.
(Of ik let er meer op)

Zwaaien ben ik al verleerd. Een enkeling doet dat nog.
Je kunt wel een motor imiteren door wat meer naar achteren te zitten en wat naar beneden te duiken. _O-
Zwaai-kans wordt dan groter bij tegenliggers.


bert doe 's serieus.
 
Laatst bewerkt:
Ja overthetop is altijd geweldig als je de humor snapt lol.

Zwaaien naar motors euh ik kwam een hele groep tegen en niet 1 zwaaide ?

Paupers

In hun leren pak afgestikt met geel en roze brrrrr.

Ach ik denk altijd maar, ik kan mijn eigen kleppen stellen en beurtjes doen etc lol
 
Ik heb nu 3500km op de teller en op de 1000 beurt na, is er nog nooit naar het oliepeil gekeken.

Volgens het boekje moet je voor iedere rit het volgende doen: die is gek. _O-
(Ik probeer het te onthouden mede door hier deze post te maken)

1. laat de motor 3 tot 5 minuten stationair draaien.

2. stop de motor en zet 'm op de bok

3. Na 2 tot 3 minuten het plastic oliedopje uitdraaien.

4. schoon maken

5. terug steken ZONDER te draaien.
Check de dip-stick met laag en hoog markering.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zowiezo eens gaan checken want:

het boekje geeft aan dat de

- afleveringsbeurt is gedaan.
- de 1000 km beurt.

Maar de scooter staat nu ip 4800 en de olie is mooi bruin en niet zwart, luchtfilter was ook mooi schoon alleen er staat niks in het boekje.
 
Ik moet van de dealer pas op 12000 km de kleppen laten afstellen.

Dus het boekje wordt toch niet echt gevolgd.

ok, mijn (voormalige) officiële Honda dealer wou 8000 aanhouden.

Ze doen dus maar wat, als de gevolgen maar niet voor ons zijn.
Ik vrees alleen dat ze bij problemen wel gaan naar het boekje.
 
Ik heb nu 3500km op de teller en op de 1000 beurt na, is er nog nooit naar het oliepeil gekeken.

Volgens het boekje moet je voor iedere rit het volgende doen: die is gek. _O-
(Ik probeer het te onthouden mede door hier deze post te maken)

1. laat de motor 3 tot 5 minuten stationair draaien.

2. stop de motor en zet 'm op de bok

3. Na 2 tot 3 minuten het plastic oliedopje uitdraaien.

4. schoon maken

5. terug steken ZONDER te draaien.
Check de dip-stick met laag en hoog markering.


Precies als bij mijn PS150i dus :')

Ik doe het iets anders: check ongeveer na 1000 kms.

Kom terug van een rit, wacht een 3 a 4 minuten, en check olie.
 
ok, mijn (voormalige) officiële Honda dealer wou 8000 aanhouden.

Ze doen dus maar wat, als de gevolgen maar niet voor ons zijn.
Ik vrees alleen dat ze bij problemen wel gaan naar het boekje.

Maar op het boekje staat dan wel de stempel dat de nodige onderhouden zijn gedaan dus kan het eigenlijk niet echt kwaad.

Natuurlijk na de garantieperiode is het voor de eigenaar vrees ik. :Y
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de Givi D322ST ruit erop gezet, ivm de hagel nog niet proefgereden. Morgen maar ff uitproberen. Het stuur had ik een beetje naar voren gezet ivm mijn lengte (1.92m) en raakt de ruit net niet gelukkig.
 
Vandaag de Givi D322ST ruit erop gezet, ivm de hagel nog niet proefgereden. Morgen maar ff uitproberen. Het stuur had ik een beetje naar voren gezet ivm mijn lengte (1.92m) en raakt de ruit net niet gelukkig.

Ik heb 'm zelf ook. Alleen ben ik 1.78 met relatief lang bovenlijf en korte benen.
De winddruk is van m'n bovenlijf, je loopt niet meer te verpieteren... kan het niet anders omschrijven. Wel iets meer lawaai. Wellicht heb jij daar geen last van omdat je met je helm een stuk hoger zit. Het lijkt niet merkbaar uit te maken voor de prestaties.

2192ydt.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zonet mijn PCX binnengebracht voor onderhoud. Ik heb op minder dan een jaar 7500 km gereden en heb blijkbaar ook problemen met de lagers in het achterwiel.

De dealer zei dat dit normaal pas na 70000 km voorkomt.

Ik heb de PCX achtergelaten en de dealer wist niet of dat onder garantie is aangezien er een monoveer van TRP opstaat.

Nochtans is dit geïnstalleerd door de vorige HONDA-dealer . Deze laatste is immers ook de producent van deze veer en hij beweerde dat dit door HONDA zelf gehomologeerd is.

Ik had ook rond hetzelfde km aantal dit probleem. Ik was buiten het prototype denk ik de eerste die zo'n monoveer van TRP erop liet plaatsen. Toen was het nog niet het geval maar nu is de veer inderdaad door honda gehomologeerd. Bij mij hebben ze zonder probleem de lagers vervangen ondanks de monoveer na een telefoontje van m'n dealer. Ik vroeg nog wat als het opnieuw voorvalt? Volgens hem geen probleem, ze zouden daar niet moeilijk over doen hadden ze bij honda gezegd omdat het niet normaal is na zo weinig km. Hoop dat het bij jouw ook lukt.

Nu zo'n 4000 km verder begin ik weer abnormaal geluid te horen, miniem maar vrees toch dat het weer hetzelfde zal zijn.
 
Vandaag de Givi D322ST ruit erop gezet, ivm de hagel nog niet proefgereden. Morgen maar ff uitproberen. Het stuur had ik een beetje naar voren gezet ivm mijn lengte (1.92m) en raakt de ruit net niet gelukkig.
Even een proefritje gemaakt, moet zeggen het bevalt me uitstekend zo. Er was ook genoeg wind om te testen. Iets meer turbulentie om de helm, maar dat is eigenlijk verwaarloosbaar.
 
Bij pcx was het achterwiellager van 7000 km stuk en nu na 14.000 wederom. Ik hen het idee dat de lagers kapot gaan van de pekel in de winter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan