Honda PCX 125 Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Route zelf mag best 300 km zijn ;)
Ik ga mij er eens in verdiepen,via google treet kom ik al vreselijk mooie wegen tegen langs de rijn :)
 
Even uit de losse pols hoor,maar ziets ongeveer ;)

www.routenet.nl

Vanuit:

Gorinchem (NL, 420*)

Naar:

Rijndijk, Millingen aan de Rijn (NL, 6566)

En dan even snelweg vermijden klikken.

Reisduur:

2:22 u

Afstand:

95,4 km
 
Laatst bewerkt:
Laat die koppeling (clutch) lekker standaard, monteer gewoon de nieuwe Yuminashi Speed Booster vario V.2013 en hierbij is alles reeds voorzien voor de beste acceleratie en topsnelheid.

Bij de 2013 versie is dus de acceleratie onder handen genomen (van 0 naar 100 in 9 seconden met de Yuminashi 164cc Light Bore kit), en het toerental is ook onder handen genomen (omlaag gehaald) zodat je de maximum snelheid uit een minimum toerental kunt persen.

Met de originele toerental begrenzer haal je met de nieuwe Yuminashi Speed Booster versie een snelheid tussen 138 en 140Km/u. (Hangt een beetje van uw begrenzer af...)

Ik rij zonder begrenzer en ben vandaar lekker 150Km/u aan het knallen geweest met de PCX125... :]
Heb hier leuk filmpje van, zal het volgende week eens op Youtube plaatsen... :+

Maar koppeling, lekker origineel laten!... ;-)

Heb je dan ook de yuminashi klepveren gemonteerd?
Anders kan je volgens yuminashi niet in de toerenbegrenzer komen.

Over welk toerental heb je het dan hoeveel is het naar benden gegaan en wat is eigenlijk het maximale toerental tot de begrenzer.
Ik heb er zo een klein toerentellertje aangehangen maar ik weet niet of dat ding wel klopt.
Ik heb het toerental ook naar beneden gebracht en heb de polini vario erop.
Ik haal 122 op de teller verder helemaal standaard.
 
Op de teller of gps? ;)

Op de teller Nutty met de originele bandenmaat, dus geen hogere of lagere band...

Nu, op de teller of niet, ik denk dat er maar weinig kunnen zeggen van 87Kg zoals ik, of eigenlijk gewoon iedereen die dit hier leest dat zij, met een J. Costa of ik weet niet wat voor vario ook, 150Km/u gereden hebben...

Ik denk dat het het makkelijkst is om de snelheid op de teller te vermelden, want die teller is wat we met z'n allen gemeen hebben op de PCX125, en we op die manier kunnen vergelijken met elkaar.

Binnen een 2-tal weken zal ik eens een filmpje maken met de 184cc kit gemonteerd, samen met de 31mm kleps Yuminashi X31 LS1 ESP Head in combinatie met de 15/38 tandwielen op de 2013 versie van de Yuminashi Speed Booster vario.

150Km/u was met het originele 125cc kopje en kleppen, dus de verwachting is toch dat de topsnelheid dan hoger zal liggen als de nieuwe Honda NC700 Integra (160Km/u)...
 
Heb je dan ook de yuminashi klepveren gemonteerd?
Anders kan je volgens yuminashi niet in de toerenbegrenzer komen.

Over welk toerental heb je het dan hoeveel is het naar benden gegaan en wat is eigenlijk het maximale toerental tot de begrenzer.
Ik heb er zo een klein toerentellertje aangehangen maar ik weet niet of dat ding wel klopt.
Ik heb het toerental ook naar beneden gebracht en heb de polini vario erop.
Ik haal 122 op de teller verder helemaal standaard.

Ik heb inderdaad ook de dubbele klepveren gemonteerd, en hiermee zit de RPM cut op een 9.400 toeren per minuut geloof ik, met de nieuwe Yuminashi variator haal je 140Km/u aan 9.600 toeren per minuut met de standaard 12Gr gewichten die met de set komen, dus hierbij zou je bijvoorbeeld de Kitaco iMAP kunnen bij monteren omdat die u iets hoger in toeren laat gaan...

Hoeveel toeren het precies naar beneden gegaan is bij de 2013 versie kan ik moeilijk zeggen, ik draai minder als 11.000 toeren per minuut in elk geval en met de zelfde toeren die ik vroeger nodig had om 135Km/u te rijden haal ik nu 150Km/u...

Wat ook mooi is is hoe langer de v-riem wordt, hoe hoger de topsnelheid wordt aan het zelfde toerental, dit komt wel iets in het nadeel van de acceleratie naar topsnelheid toe dan...
Met de originele Honda variator zou de topsnelheid dalen naar gelang de riem door gebruik begint te rekken....

Ik heb ook eens "de Youtube speedtest" gedaan, dit is dus gewoon op de standaard met het achterwiel in de lucht, en dan gas vol open en kijken welke snelheid je kunt halen op de meter...
Slaat gewoon nergens op en kun je zeker niet doortrekken naar prestaties toe op de weg, maar goed, blijkbaar niet volgens de mensen die dit doen op Youtube...

Als resultaat dat aan een 165Km/u op de teller mijn grote koppelingsveer besloten heeft om niet meer te weerstaan aan de hoge G-krachten, en de spiraal niet langer een spiraal wou blijven maar gewoon zijn vroegere vorm wou aannemen van een rechte dikke draad.

Gevolg hiervan een serieuze knal, een gat in het deksel van de v-snaar, snaar zelf kapot samen met de koppeling, gelukkig middencarters niets aan, maar dus mensen die de nieuwe Yuminashi Speed Booster V.2013 vario hebben zitten op hun PCX, Youtube speedtest, slecht idee... ;)
 
Nou dan zal ik de route helemaal uitpluizen :) Ik heb nog de tijd dus dan kan ik de ontmoetingsplaats en pauze/lunch plekken uitzoeken,bellen en reserveren tegen die tijd.

Ik ga er wel wat leuks van maken voor ons lichte motorscoots :)
Ik hou jullie op de hoogte!!

gr nutty
 
Hallo yuminashi, dan klopt mijn toerenteller wel ik haal 122 bij 9300 en nog wat toeren.
Als ik 70 rij draait ie 5800 toeren en bij de 100 iets van 7000. Weet niet precies meer ik heb vorstverlet dus heb al een tijdje niet gereden. Door dat dat ik het toerental naar beneden gehaald heb had ik de laatste tankbeurt 1 op 44.2 in koud weer.
Daarvoor 1 op 42.

Optrekken doet ie prima, maar ik trek niet vaak vol gas op. Ik merk weinig verschil.
 
Ja ik zat met kromme tenen en vond toch dat ik hier op moest reageren hihi.
Ik hoop dat mijn laatste post daar wat ogen heeft geopend ha,maar ik betwijfel ;)

Blijft een beetje kleine piemel compensatie natuurlijk.
"jij bent te kleinnnnn dus jij mag lekker nieeeeeeeeett"

Volwassen mensen allemaal,jaja op paspoort maar niet kwa ontwikkeling hihi
 
Ja ik zat met kromme tenen en vond toch dat ik hier op moest reageren hihi.
Ik hoop dat mijn laatste post daar wat ogen heeft geopend ha,maar ik betwijfel ;)

Blijft een beetje kleine piemel compensatie natuurlijk.
"jij bent te kleinnnnn dus jij mag lekker nieeeeeeeeett"

Volwassen mensen allemaal,jaja op paspoort maar niet kwa ontwikkeling hihi

Pas op met wat je zegt he, zelf doe je precies hetzelfde. Uitsluiten, alleen mogen hier alleen kleintjes meedoen.
 
Dat is niet waar,de rit die ik neer wil zetten is echt gericht op de lichte motorscooter gericht.
Daar waar er veel PCX rijders een rit met de grote motoren en zelfs met DBS (dutchbigscoots) afhouden omdat zij het gevoel hebben niet mee te kunnen komen,gericht op hun wil ik de volgende rit neerzetten.

Andere uitsluiten heeft daar niets mee te maken,heb je mij ook niet over gehoord trouwens ;)
 
Vanwege het gevoel een rit, alleen voor lichte scooters :? |(

Laat maar, in ieder geval veel plezier (echt waar :Y ).
Maar nooit meer piepen als je ergens niet aan mee mag doen he :W
 
Heb ik nog nooit gedaan ;)

En ieder die mee wil is van harte welkom natuurlijk,de rit zelf is "gericht" op de lichtere modellen en zal daarom ook alle snelwegen mijden,zvm langs de rijn de kleine dijkweggetjes etc.

Niet alleen voor,maar wel gericht op......snap u? ;)
 
Laatst bewerkt:
Pas op met wat je zegt he, zelf doe je precies hetzelfde. Uitsluiten, alleen mogen hier alleen kleintjes meedoen.

Whut? Je bent duidelijk spijkers op laag water aan het zoeken, of hopelijk alleen een beetje aan het stoken. _O-

Ik zou het wel leuk vinden om het acceleratie verschil tussen mijn opgesoepte PCX te vergelijken met jouw scooter. :Y
 
Voor de tuning fans...

Acceleratie van 0 - 100Km/u: 9 seconden
Top snelheid: 150Km/u

Klik hier voor de Youtube video...

;(

Ik heb er een beetje spijt van dat ik het laat doen door de plaatselijke bromscooterhandel.
Het schiet niet op, en ik begin er steeds minder vertrouwen in te krijgen.
Zo maar even bellen om te checken of hij "iets" heeft gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet waar,de rit die ik neer wil zetten is echt gericht op de lichte motorscooter gericht.
Daar waar er veel PCX rijders een rit met de grote motoren en zelfs met DBS (dutchbigscoots) afhouden omdat zij het gevoel hebben niet mee te kunnen komen,gericht op hun wil ik de volgende rit neerzetten.

Andere uitsluiten heeft daar niets mee te maken,heb je mij ook niet over gehoord trouwens ;)

Waar heb je met DBS op de snelweg gereden tijdens een rit ? (noodzakelijk stukje erop en eraf daargelaten)
Als je zelf overtuigd ben dat er geen probleem zit in het rijden met de "grotere scoots" kan je het beter promoten :Y

Met een only 125cc rit help je niet met deze intergratie :N

Neemt niet weg dat ik je veel plezier wenst met een kleinescootrit ;)
 
Met een only 125cc rit help je niet met deze intergratie  ?

Nogmaals ik heb het nooit over "only" 125cc gehad Ronald.

Maar feit blijft wel dat veel pcx rijders de drempel te hoog vinden en deze wil ik hier juist mee over de streep halen,eenmaal het vertrouwen zullen zij ook sneller mee gaan met komende ritten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan