Honda PCX 125 Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Whut? Je bent duidelijk spijkers op laag water aan het zoeken, of hopelijk alleen een beetje aan het stoken. _O-
Ik kan mij van alle toerritten er geen enkele herinneren waar een 125cc niet mee had gekund. "Gericht op" lees ik dan als "alleen voor", maakt mij verder niet uit ik rij voldoende :) maar valt op door de reaktie's in het eerder genoemde vrijdagmiddag topic.
Ik heb er zelfs begrip voor dat men het leuk kan vinden om te rijden in een stoet van alleen PCXen, maar dan niet telkens zo overgevoelig doen.

Ik zou het wel leuk vinden om het acceleratie verschil tussen mijn opgesoepte PCX te vergelijken met jouw scooter. :Y
Dat plezier wil ik jou best wel doen maar bedenk dat het mij niet uitmaakt, al ben je 10 sec sneller. Helaas zal het niets worden want wedstrijdje op een dijkje lijkt mij geen goed plan en jij wil al helemaal niet de randstad in. (of was dat stoken? :) )

Nu maar weer verder ontopic.
 
Dat plezier wil ik jou best wel doen maar bedenk dat het mij niet uitmaakt, al ben je 10 sec sneller. Helaas zal het niets worden want wedstrijdje op een dijkje lijkt mij geen goed plan en jij wil al helemaal niet de randstad in. (of was dat stoken? :) )

Nu maar weer verder ontopic.

Geen testosteron gedoe aan mijn kant hoor. Ik heb altijd wel voorkeur gehad voor een 400cc Burgman of Majesty alleen zit ik met een krap fietshokje en wil ik 'm niet aan de straat zetten. Een dwerg-schaal-burgman met net-wel-snelweg prestaties is prima.
 
Ach het is maar wat je wil.
7 jaar geleden een jaar lang Leiden - schiphol noord gedaan dagelijks....ja ja op een bromscooter :P
Was ook goed voor 90 km per dag.
Dus met een gekietelde PCX moet dat helemaal eitje zijn natuurlijk.
 
Vandaag na twee weken heb ik mij niet meer in hoeven te houden op de PCX. Het was heerlijk om weer eens bochten te kunnen nemen zoals het moet en tussen de file door te kunnen rijden. De voorrem kunnen gebruiken was ook weer eens fijn.
 
Vandaag na twee weken heb ik mij niet meer in hoeven te houden op de PCX. Het was heerlijk om weer eens bochten te kunnen nemen zoals het moet en tussen de file door te kunnen rijden. De voorrem kunnen gebruiken was ook weer eens fijn.
Heerlijk he, ik ga morgen weer op twee wielen. Dan passeer ik de 10.000 km
 
Echt lekker om weer te rijden. Ook ik heb mijn 'witte bliksem' uit de schuur gehaald gisteren en mijn eerste ritje sinds de sneeuw gemaakt. Het was inderdaad lekker om verlost te zijn van mijn koekblik en weer 'vrij'te zijn. :]

Ik ben wel nog steeds op zoek naar Xenon verlichting, kan nog niet vinden welke dealer gewend is om bij een PCX dit in te bouwen. Wel een autogarage in Rotterdam gevonden die voor 180 euro dit klusje wilde klaren maarrrr...volgens mij krijgt ie niet eens de kappen los... :$ dus maar niet gedaan.
 
Vandaag een cijfertje erbij gekregen op de teller
2013-01-29+11.29.12.jpg
 
Hm, ik dacht dat ik nog eens zoveel km's moest maken voor boven de 100 te raken, dus daar zal het dus niet aan liggen :)

Ahja, zo is het ook wel voldoende

Als je topsnelheid rijdt, kom je dan in de toerenbegrenzer of gaat'ie gewoon niet harder?
 
100.000 ... Dan moet ik het 8 jaar volhouden. Ik vrees dat ik na 3 jaar een volgende pcx of sh ga aanschaffen.
En 100 km/u is ook ongeveer mijn top, hij begrenst dan gewoon in de toeren. Gelukkig rij ik nauwelijks meer dan 90 per uur.
 
Nu bijna 15.000 op de teller. Nog steeds een top van 115 (op de teller, zonder teveel wind) voordat hij in de begrenzer schiet. Wel een J.Costa eronder. Verder geen enkel mankementje.

Vanmorgen voelde mijn PCX alsof ik op een wasmachine reed..ik ging alle kanten op door de heftige wind aan de kust. Viel niet mee, maar neem het voor lief (heb ook 2 auto's voor de deur)!
 
Laatst bewerkt:
Misschien leuk om eens een tochtje te maken met een groepje ''kleine'' motorscoots?

Wonen al 7 pcx eigenaren in noord en zuih-holland ;)
Misschien als het wat beter weer word ?

Zodra het weer beter wordt zal ik naar de dealer gaan voor een testrit.
Wil mijn Vespa LX inruilen voor de pcx 150. Zodra ik hem heb rij ik mee.
(weet trouwens leuke ritten, deze ik afgelopen jaren gedaan heb met de vespaclub)

Voorbeeldjes:
http://piepstok.org/vespa/Leiden-Utrecht-Leiden.kmz
http://www.xs4all.nl/~msneep/tracking/MaartenLigt2008/2008-08-31.kmz

Rondje Nederland deel 1 ong. 330Km, start Transferium Leiden (A44):
http://piepstok.org/kmz/pcx/Ronde_Nederland_deel_1.kmz
 
Laatst bewerkt:
Altijd goed natuurlijk.
Ik zou de komende rit helemaal uitzetten,maar goede tips voor mooie routes altijd welkom natuurlijk :-)

Het plan was een rit langs de rijn te doen,deze ligt vrij centraal in NL dus gemiddeld voor iedereen bereikbaar.

Maar leuke tips zeker welkom :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan