Honda pcx 125 stop&go

Fokker

MF'er
16 sep 2009
202
6
Van mijn pcx 125 (2010), werkt de stop&go functie wel en niet. Is pas actief als motor warm is maar zo sta ik bij stoplicht en werkt het systeem en 300 mtr. verder bij volgende stoplicht niet. Iemand kennis van zaken wat de oorzaak zou kunnen zijn ?
 
De originele ? Geen idee, gekocht bij Motoport, hoe kan ik zien wat origineel is ?
 
Ik zou gokken op de schakelaar onder je zadel (zit bij het scharnier)
Die schijnt gevoelig te zijn voor als er bv veel spul in de buddy ligt.
 
Staat er normaal gesproken geen datum op de accu? Als hij van 2010 is neem ik aan dat het op zijn minst de tweede accu is. Die tweede is dan waarschijnlijk ook aan vervanging toe.
 
even reactie op de accu, spanning motor uit en draaiend is prima, starten ook prima dus ik zie eigenlijk niet zo dat die accu dan invloed heeft op de start & go, maar ik kan het mishebben hoor.
Dan reactie op schakelaar onder buddyseat, ja die heb ik gezien (dacht dat die was voor evt. verlichting helmbak) , maar hoe staat die schakelaar dan in relatie tot stop & go ?!
 
ik zie eigenlijk niet zo dat die accu dan invloed heeft op de start & go, maar ik kan het mishebben hoor.
Ik dacht gelezen te hebben dat de batterijcapaciteit gemonitord wordt en dat de stop/start uitgeschakeld wordt indien deze zwak is... Dat om te vermijden dat ze helemaal leegetrokken wordt... Maar ik kan me vergissen...
 
Start-stop wordt door veel parameters aangestuurd. Een daarvan is de accu capaciteit. Een andere is bv de motor temperatuur. Is die te laag dat werkt start-stop ook niet. Er zijn nog meer parameters maar die zijn me even ontschoten.
 
accu, stand van gashendel, motor temperatuur en misschien zelfs mate van activatie van de rem begrijp ik, voor de evt. andere parameters/sensoren zal ik maar eens aan Motoport vragen, hopenlijk willen ze me wijzer maken.
 
Schakelaar onder het zadel zit er zodat er geen start stop gebruikt wordt als er (volgens de scooter) niemand op zit.
 
Start-stop wordt door veel parameters aangestuurd. Een daarvan is de accu capaciteit. Een andere is bv de motor temperatuur. Is die te laag dat werkt start-stop ook niet. Er zijn nog meer parameters maar die zijn me even ontschoten.
De stop-start in de auto reageert voornamelijk op die 2 parameters:
accu-capaciteit en motortemperatuur.

Daarnaast luistert die ook naar de knop waarmee je de stop-start kan uitschakelen. Dat is de knop die ik ondertussen al automatisch direct na het starten indruk.
 
4x2, met alle respect maar van je antwoord snap ik niets, als er niemand op de buddyseat zit werkt start & go niet ? Gelukkig maar, een scooter die rijdt zonder iemand er op, ik maak een geintje hè maar snap het echt niet.
Ik heb Motoport gemaild met vraag welke parameters/sensoren dat start&go aansturen/controleren, uiterst vriendelijke meneer belde me en zei, we weten het niet, nog nooit bij de hand gehad. Zoek maar in een officiële werkplaats manual.... Voor zover Motoport weet is het de motortemperatuur toerental (bij stilstaan ietsje nog gas en het werkt niet), rem ingeknepen houden bij stilstand heeft geen invloed, schakelaar onder buddyseat heeft er niets mee te maken, kortom, men heeft geen idee.
Dus als er iemand eens iets leest of hoort over dit onderwerp, ik hou me aanbevolen.
 
4x2, met alle respect maar van je antwoord snap ik niets, als er niemand op de buddyseat zit werkt start & go niet ? Gelukkig maar, een scooter die rijdt zonder iemand er op, ik maak een geintje hè maar snap het echt niet.
Nou, precies dat, staat gewoon in je gebruikershandleiding.
 
Wat is het probleem dan? Ik heb op mijn PCX en auto start stop altijd uit staan. Vind het niks.
 
Even een ervaring n.a.v. mijn eerdere vraag over de stop & go van mijn pcx 125 die zeer onregelmatig werkte. Ik ben er nu achter wat de oorzaak is, de standaard Buddyseat heeft een kleine verhoging waar je met je achterste tegenaan zit. Maar Europeanen zijn groter dan Japanners dus die zit was onprettig en teveel naar voren. Ik heb die bult weggehaald en geëgaliseerd en afgewerkt met nieuw dek, niets meer van te zien en ik kan net even wat fijner naar achter zitten.
Nu blijkt dat in de Buddyseat een druksensor zit die de stop & go activeert. De stop & go werkt prima als je op de juiste sensorplek van de Buddyseat zit, zit ik iets meer naar achter wordt die sensor niet geactiveerd en werkt stop & go niet.
Heb het nu 100x geprobeerd en het werkt zoals ik heb omschreven.
Volgende stap is om te ontdekken waar die sensor zit en dan kijken of ik die iets naar achter kan plaatsen.
 
Even een ervaring n.a.v. mijn eerdere vraag over de stop & go van mijn pcx 125 die zeer onregelmatig werkte. Ik ben er nu achter wat de oorzaak is, de standaard Buddyseat heeft een kleine verhoging waar je met je achterste tegenaan zit. Maar Europeanen zijn groter dan Japanners dus die zit was onprettig en teveel naar voren. Ik heb die bult weggehaald en geëgaliseerd en afgewerkt met nieuw dek, niets meer van te zien en ik kan net even wat fijner naar achter zitten.
Nu blijkt dat in de Buddyseat een druksensor zit die de stop & go activeert. De stop & go werkt prima als je op de juiste sensorplek van de Buddyseat zit, zit ik iets meer naar achter wordt die sensor niet geactiveerd en werkt stop & go niet.
Heb het nu 100x geprobeerd en het werkt zoals ik heb omschreven.
Volgende stap is om te ontdekken waar die sensor zit en dan kijken of ik die iets naar achter kan plaatsen.
Dit is dus exact wat er eerder uitgelegd is 😂
 
Hallo iedereen ik rij met een Honda pcx 125cc bj 2020 bij mij werkt start stop prima en ben zeer content over deze stadscooter top snelheid 115km per u maar nu vroe ik mij af hoeveel het gewicht in de vario standaard is en og iemand mij er mee over kan vertellen? En ik kom uit Antwerpen grtz
 
Terug
Bovenaan Onderaan