Honda pcx 125

Fokker

MF'er
16 sep 2009
202
6
Sinds kort heb ik een pcx 125 vsn 2010, op afstand gekocht (woon in Haarlem) bij Motoport Goes. Niets op aan te merken, is allemaal prima verlopen. En het start, rijdt en remt ook prima maar.... wat een slechte buddyseat met die dromedarisknobbel (al snel er van af gehaald) en een waardeloze ruimte daar onder, past niet eens een integraal helm in, en dat voor Honda, ga dat dus snel veranderen. Maar mijn vraag is eigenlijk of iemand er al eens een andere buddyseat op heeft gezet en zo ja, dan graag info over merk en type.
 
Sowieso is er rond mei 2014 een facelift model uitgebracht, daar is het zadel aangepast,
led verlichting voorzijde, en ik meen te hebben gelezen dat er vanaf dan er wel een
helm onder past.
Zelf ben ik mij nu aan het oriënteren voor een opvolger van mijn Suzuki Sixteen,
daar past amper een broodtrommel onder het zadel, een helm absoluut niet,
 
hoi ik heb zelf ook wel eens gedacht om op afstand een motorscooter te kopen, maar heb hier geen ervaring mee.
Hoe is dat bij jouw verlopen ongeveer.
 
Heb ook 2010 pcx waarbij mijn Arai gelukkig wel (net) past. Gelukkig is de buddy niet van staal en enigszins flexibel waardoor deze de laatste cm toch naar slotje buigt.
Ook de vorige helm pastte onder de buddy, voor de duidelijkheid allemaal integraal helmen.
 
Ervaring met "op afstand" kopen, in dit heval bij Motoport Goes, was prima. Keurig en snel vragen/antwoorden op mail, bevestiging koop, tenaamstelling, papieren en aflevering aan huis (Haarlem). Alleen merk je pas als je de scooter een paar dagen hebt, wat er onlogisch is of naar jouw smaak beter had gekund.
De ruimte voor de integraal helm heb ik inmiddels opgelost, binnenbak er uit gehaald, bodem los gesneden (is allemaal kunststof), modem 5 cm laten zakken (die ruimte was er nog tussen bak en motor) en rondom weer bevestigd met nieuw zwart kunststof, aan buitenkant bak gelijmd en verstevigd dus na montage zie je er niets meer van en integraal helm past er nu probleemloos in.
Snap alleen niet dat de Honda ontwerpers daar geen rekening mee hebben gehouden.
 
Ervaring met "op afstand" kopen, in dit heval bij Motoport Goes, was prima. Keurig en snel vragen/antwoorden op mail, bevestiging koop, tenaamstelling, papieren en aflevering aan huis (Haarlem). Alleen merk je pas als je de scooter een paar dagen hebt, wat er onlogisch is of naar jouw smaak beter had gekund.
De ruimte voor de integraal helm heb ik inmiddels opgelost, binnenbak er uit gehaald, bodem los gesneden (is allemaal kunststof), modem 5 cm laten zakken (die ruimte was er nog tussen bak en motor) en rondom weer bevestigd met nieuw zwart kunststof, aan buitenkant bak gelijmd en verstevigd dus na montage zie je er niets meer van en integraal helm past er nu probleemloos in.
Snap alleen niet dat de Honda ontwerpers daar geen rekening mee hebben gehouden.
Was je niet gewoon beter af geweest met een topkoffer?

Waarom heb je eigenlijk een motor gekocht op afstand? Niet proefzitten, rijden, niks. En dan achteraf mopperen op honda. 🤣
Dromedaris bobbel kan eraf geschroefd worden, 2 stukjes rond kunstleer op de schroefgaten. Zit bij mij al 5 jaar prima.
 
Op afstand omdat Motoport Goes op dat moment voor mij de goede mix had van model, bouwjaar, km's, kleur, prijs enz. Dat lijkt me een heel normale gang van zaken, toch? En ik kat achteraf helemaal niet op Honda, zeg alleen dat ik het vreemd vind dat he ruimte voor een normale helm zo klein is, mag dat niet gezegd worden dan? En een topkoffer op deze 125 vind ik persoonlijk foeilelijk en afbreukt doen aan de mooie lijn.
 
(...)De ruimte voor de integraal helm heb ik inmiddels opgelost, binnenbak er uit gehaald, bodem los gesneden (is allemaal kunststof), modem 5 cm laten zakken (die ruimte was er nog tussen bak en motor) en rondom weer bevestigd met nieuw zwart kunststof, aan buitenkant bak gelijmd en verstevigd dus na montage zie je er niets meer van en integraal helm past er nu probleemloos in.
Snap alleen niet dat de Honda ontwerpers daar geen rekening mee hebben gehouden.
Heb je rekening gehouden met de veerweg?
 
Bij mij past er niet eens een pothelm in (ja, misschien in schaal 1:10), maar dat heeft andere redenen.
En de reden van die kleine helmbak is waarschijnlijk dat het oorspronkelijke model gemaakt is voor azatische landen, waar een pothelm de norm is.
 
Dus even voor mijn duidelijkheid:
onder de buddyseat van een pcx 150 model vanaf 2015 past dus geen
systeemhelm (L) ?
Want ik ben aan het oriënteren naar een motorscooter zonder topkoffer,
maar mag dan weer niet te lang zijn ivm parkeerruimte in mijn schuur.
De Sixteen 150 is nu 2.08m incl topkoffer
 
Mijn ervaring met de pcx 150 is dat een systeemhelm vaak wel past maar dat weet je pas als je het probeert 🤗
Nu na wat omzwervingen terug naar een Dylan en daar past alles in
 
Nu na wat omzwervingen terug naar een Dylan en daar past alles in
Das wel een radicale oplossing! Gewoon de hele scoot vervangen 🤣

Niet dat ik een topkoffer will vermijden maar ruimte onder het zadel is toch ook iets waar ik naar kijk. Dylans zijn in Be niet te vinden, is die niet vervangen door de SH?
 
@djeeke
kijk anders eens op www.motorzoeker.nl
de naam hint naar een verkoopsite, maar dat is het absoluut niet, is een database van zeer veel merken motoren,
dan zie je ook gelijk dat de Dylan geleverd is van 2003 tot 2006, en de opvolger van de Dylan is de PS 150i
 
Terug
Bovenaan Onderaan