honda rc30 (vfr750r)

Zowhé, is er 1 op z'n pikkie getrapt :9

Ik zal m'n verhaaltje even toelichten. Het zal niet voor het eerst zijn dat ik mensen beledig en dat zal me ook worst zijn. Ik druk mezelf met regelmaat nou éénmaal ongelukkig uit, simpelweg omdat ik straight to the point ben en niet altijd te subtiel. Neem 't maar met een korreltje zout ;)
Ik ben nu éénmaal niet gecharmeerd van al het oude dat er rond rijdt (ik noem het rotzooi, ook al is het dat misschien niet altijd zo) afgezien van de kawa zx-7r, waar ik nog waardering voor op kan brengen. Ik heb het gewoon niet op al dat hoekige en robust afgewerkte spul met kleursamenstellingen uit het Madonna tijdperk. Kan ik 't helpen? Smaken verschillen.
Dat ik me niet interesseer voor het oude, omdat ik al gek wordt van alles wat er geschreven wordt over wat nieuw is? Ik weet niet hoeveel tijd jij over hebt, maar ik niet en als ik die tijd wel heb besteed ik die liever aan andere dingen (ik zit momenteel ook te werken, je moet je motor toch ergens van bekostigen). Maar dat ik me moet gaan schamen omdat ik de RC30 niet ken en maar een ander forum moet gaan zoeken omdat wij een klein meningsverschil hebben over wat 'rotzooi' is en wat niet? Beetje wanhopige uitlating vindt je ook niet? Kijk, als ik het nooit gevraagd had, had ik nog niet geweten nu, dus wie is hier nu dom en moet zich schamen? Net zoiets als mensen die hun mond houden op school omdat ze zich schamen om een vraag te stellen. Nee die zullen het ver brengen.
Typisch iemand die even een nieuwe CBR600RR bij de dealer wegplukt en er een hoop race-stickers opplakt. Als je je een beetje voor motoren interesseert weet je toch in het minste geval wat er bijzonder is aan de RC30. Oké, je hoeft vast niet te weten WAT er allemaal bijzonder, maar wel dat íe bijzonder is. En als jij zo overduidelijk een 'hater' bent van ouwe fietsen, voorlopers van de huidige generatie waar jij op geilt, vind ik dat ronduit belachelijk.

Volgend jaar maar weer een nieuwe fiets, die je buurjochie van 16 nog lijper vindt?
 
Mmmh, het is niet alleen een stuk geschiedenis....

Er zijn m.i. maar weinig motoren die meer dan een paar jaar meegaan, qua design.
Dit is er zo eentje. Buiten al het bijzondere van de bike (replica, mooie spul, etc) is het design nog steeds fantastisch.

Denk ook eens aan de ZX-en van Kawa, sommige modellen zijn 14 jaar oud, maar ogen nog steeds goed. Sommige motoren hebben het, andere niet. Daar komen we over 10 jaar wel achter, als de R1'tjes en de R6'jes wat ouder zijn......

Maar dit blijft een fantastische machine, ook om te zien!
 
Mmmh, het is niet alleen een stuk geschiedenis....

Er zijn m.i. maar weinig motoren die meer dan een paar jaar meegaan, qua design.
Dit is er zo eentje. Buiten al het bijzondere van de bike (replica, mooie spul, etc) is het design nog steeds fantastisch.

Denk ook eens aan de ZX-en van Kawa, sommige modellen zijn 14 jaar oud, maar ogen nog steeds goed. Sommige motoren hebben het, andere niet. Daar komen we over 10 jaar wel achter, als de R1'tjes en de R6'jes wat ouder zijn......

Maar dit blijft een fantastische machine, ook om te zien!

Ja, tijdloos, ongelooflijk mooi en super waardevast (waardestijgend).
Geen wonder dat de mini RC30 de NC30 ook zon popu motortje is.
 
Sommige motoren hebben het, andere niet. Daar komen we over 10 jaar wel achter, als de R1'tjes en de R6'jes wat ouder zijn......
Als ze dat al halen.
Bij de PitStop dagen bij Ten Kate vorig en dit jaar viel het me op de de R1-tje en de R6-jes van een jaartje of 3 verdacht veel witte,gele,bruine en zwarte rook produceerden op de Dynobank,dus ik vraag me af of ze de 10 jaar halen laat staan de 15 jaar.Ook de oudere zxr-en vanaf 4 jaar begonnen al te dampen.
Maar idd de ormgeving van bepaalde modellen blijven je bij en ik vrees dat de R6 daar niet bij hoort over 10 jaar.De V-max,Tuono en de Z1000 daarintegen wel weer.
Ik vind dat de nieuwe motoren wel erg veel op elkaar lijken (maar ik geil ook op ouwe meuk natuurlijk)helaas.
 
Misschien is het een beetje vloeken in de kerk, maar neem nou de VMAX !

Dat originele design dateert toch al van 1986 of zo ?
En nog steeds zijn die dingen werkelijk fantastisch om te zien.

Op een of andere manier heeft de een het wel en de andere niet. Ducati kan werkelijk fantastische en tijdloze motoren ontwerpen. De 916 is tijdloos. Toch slaan ook zij de plank m.i. wel eens mis. Neem nou de Paso (no offence anyone, just my 2 cents), die was na 2 jaar al gedateerd.

Nouja, ik denk dat deze discussie nooit een einde krijgt, maar om alles wat ouder is als een paar jaar als oude meuk te beschouwen gaat me wat ver.
 
Ja, tijdloos, ongelooflijk mooi en super waardevast (waardestijgend).
Geen wonder dat de mini RC30 de NC30 ook zon popu motortje is.

Haha, vergeet vooral de NC35 niet O-)
En ja, soms betaal je dan wat meer, omdat je niet alleen betaalt voor de motor maar ook voor het verhaal erachter ! Voor Dit soort motoren betaal je per definitie te veel. Het feit dat hele volksstammen dit zonder morren doen, geeft toch aan dat er iets bijzonders aan de hand is. Dat niet iedereen dit begrijpt, maakt het m.i. alleen maar mooier....
 
En als jij zo overduidelijk een 'hater' bent van ouwe fietsen, voorlopers van de huidige generatie waar jij op geilt, vind ik dat ronduit belachelijk.
Mijn tekst:
"Ik ben nu éénmaal niet gecharmeerd van al het oude dat er rond rijdt"
Jouw interpretatie:
"En als jij zo overduidelijk een 'hater' bent van ouwe fietsen, voorlopers van de huidige generatie waar jij op geilt, vind ik dat ronduit belachelijk."
Jij bent zeker ook zo'n figuur die iemand meteen bestempeld als racist wanneer deze zich negatief uit over buitenlanders?
Volgend jaar maar weer een nieuwe fiets, die je buurjochie van 16 nog lijper vindt?
:?
Ow je bent jaloers dat ik het wel kan bekostigen? Ik kan geen andere reden bedenken voor deze opmerking.
 
Mijn tekst:
"Ik ben nu éénmaal niet gecharmeerd van al het oude dat er rond rijdt"
Jouw interpretatie:
"En als jij zo overduidelijk een 'hater' bent van ouwe fietsen, voorlopers van de huidige generatie waar jij op geilt, vind ik dat ronduit belachelijk."
Jij bent zeker ook zo'n figuur die iemand meteen bestempeld als racist wanneer deze zich negatief uit over buitenlanders?:?
Ow je bent jaloers dat ik het wel kan bekostigen? Ik kan geen andere reden bedenken voor deze opmerking.

Ach, give it up..... deze discussie is zinloos. De een houdt van blond, de ander van donker.

Enneh, BlitzeR1, op een of andere manier doe je eigenlijk niet anders dan de liefhebbers van deze onsterfelijke motoren (veelal replica's). Immers, jouw CBR600RR is ook (heel knap, trouwens) verbouwd tot een mooie replica. Hoop jij stiekum ook niet een beetje dat jouw RR als onsterfelijk de geschiedenis in gaat? :+

Niet iedereen heeft de tijd, zin of energie om zich in de geschiedenis te verdiepen. Wanneer je dit wel doet, is de kans heel erg groot dat je deze machines wat meer gaat waarderen.

Persoonlijk vind ik het fantastische machines, hun tijd ver vooruit of door ontwerp en bouw tijdloos. Maar.... daarnaast heb ik ook met veel bewondering de topics gevolgd van de diverse verbouwprojecten, incl jouwtelefonica repl. :}

Ieder zijn ding !
 
Nee, niet de ene houdt van blond, de ander van donker.
Marylin Monroe (hoe jet ook schrijft) was heeel mooi maar zou er nu afschuwelijk uitzien als ze nog zou leven, maar ze stierf op dr mooiste (zelfmoord). Zie het ook zo met deze klassiekers, bloeien heel ff, maar zijn verschrikkelijk mooi op dat moment en blijven het dus eeuwig.
 
Nee, niet de ene houdt van blond, de ander van donker.
Ja, wel dus. Jij kan jouw smaak niet een ander opleggen. Wat jij mooi vindt hoeft de hele wereld niet mooi te vinden. Wat een onzin.
Ach, give it up..... deze discussie is zinloos. De een houdt van blond, de ander van donker.

Enneh, BlitzeR1, op een of andere manier doe je eigenlijk niet anders dan de liefhebbers van deze onsterfelijke motoren (veelal replica's). Immers, jouw CBR600RR is ook (heel knap, trouwens) verbouwd tot een mooie replica. Hoop jij stiekum ook niet een beetje dat jouw RR als onsterfelijk de geschiedenis in gaat? :+

Niet iedereen heeft de tijd, zin of energie om zich in de geschiedenis te verdiepen. Wanneer je dit wel doet, is de kans heel erg groot dat je deze machines wat meer gaat waarderen.

Persoonlijk vind ik het fantastische machines, hun tijd ver vooruit of door ontwerp en bouw tijdloos. Maar.... daarnaast heb ik ook met veel bewondering de topics gevolgd van de diverse verbouwprojecten, incl jouwtelefonica repl. :}

Ieder zijn ding !
Helemaal mee eens. Je hoeft mij dat ook niet uit te leggen, maar die andere flapdrollen. Ik stelde alleen maar een vraag en gaf even mijn MENING en moest vervolgens maar meteen een ander forum zoeken en mezelf schamen. Dan kan 'je' 't krijgen ook van me.
 
Goed idee, discussie over....

Maareh, mag ik nu nog steeds de RC en de RR mooi vinden, of zijn jullie dan allebei mijn vriendjes niet meer :+
 
Goed idee, discussie over....

Maareh, mag ik nu nog steeds de RC en de RR mooi vinden, of zijn jullie dan allebei mijn vriendjes niet meer :+

Ik ben nog nooit je vriendje geweest. ;)
Ik vind ze ook allebei mooi!!!! Ik vind de nieuwe Blade ook een plaatje, maar de RC30 heeft gewoon iets speciaals en je kan het gewoon niet ouwe troep doen, dat is t niet. Nog steeds de snelste tijd op de NUR he.... :X
 
Goed idee, discussie over....

Maareh, mag ik nu nog steeds de RC en de RR mooi vinden, of zijn jullie dan allebei mijn vriendjes niet meer :+
Slijmbal :P :+


Van: http://www.nuerburgring.de/

HISTORISCHE REKORDE AUF DER NORDSCHLEIFE (22,8 KM)

Motorräder:
Marco Lucchinelli (Suzuki 500ccm)
8:22,2 (163,6 km/h) beim Großen Preis von Deutschland 1980

:?

Je vind wel op verschillende sites terug dat Dahne die tijd heeft gereden, maar ik vraag me dan wel af wat de reden is dat het niet op de website van de ring vermeld staat.

daehne.jpg


Overigens is het niet zo gek dat niemand het record verbeterd heeft, want er is op de ring voor het laatst in 1994 een officiele race gehouden met motoren en wordt er sindsdien niet meer gemeten. Ik weet zeker dat met de huidige 1000cc machines dat record aan flarden wordt gereden. Dat kan haast ook niet anders. Dus dat dat record nog staat is niet bepaald een wonder.
 
Laatst bewerkt:
Slijmbal :P :+


Van: http://www.nuerburgring.de/

HISTORISCHE REKORDE AUF DER NORDSCHLEIFE (22,8 KM)

Motorräder:
Marco Lucchinelli (Suzuki 500ccm)
8:22,2 (163,6 km/h) beim Großen Preis von Deutschland 1980

:?

Je vind wel op verschillende sites terug dat Dahne die tijd heeft gereden, maar ik vraag me dan wel af wat de reden is dat het niet op de website van de ring vermeld staat.

(Afbeelding)

Overigens is het niet zo gek dat niemand het record verbeterd heeft, want er is op de ring voor het laatst in 1994 een officiele race gehouden met motoren en wordt er sindsdien niet meer gemeten. Ik weet zeker dat met de huidige 1000cc machines dat record aan flarden wordt gereden. Dat kan haast ook niet anders. Dus dat dat record nog staat is niet bepaald een wonder.

Op deze site http://nurburgring.de staat wel het record aangegeven van Dahne.

# The fastest lap on the Ring recorded Stefan Bellof 1983 with his Group C Porsche during practice in 6:11 min.
# Helmut Dähne's record lap for motorcycles is still unbeaten with 7:49 min.

Er worden regelmatig getimede rondes gereden trouwens. Tijden
Hier staan de beste tijden en de laatste tijdmetingen waren niet van 1993.
 
Slijmbal :P :+


Van: http://www.nuerburgring.de/

HISTORISCHE REKORDE AUF DER NORDSCHLEIFE (22,8 KM)

Motorräder:
Marco Lucchinelli (Suzuki 500ccm)
8:22,2 (163,6 km/h) beim Großen Preis von Deutschland 1980

:?

Je vind wel op verschillende sites terug dat Dahne die tijd heeft gereden, maar ik vraag me dan wel af wat de reden is dat het niet op de website van de ring vermeld staat.

(Afbeelding)

Overigens is het niet zo gek dat niemand het record verbeterd heeft, want er is op de ring voor het laatst in 1994 een officiele race gehouden met motoren en wordt er sindsdien niet meer gemeten. Ik weet zeker dat met de huidige 1000cc machines dat record aan flarden wordt gereden. Dat kan haast ook niet anders. Dus dat dat record nog staat is niet bepaald een wonder.

Die tijd van die Lucchinelli was op een fabrieksfiets, niet op een "overal te koop fiets", en er staan ook 1000cc-ers bij van deze tijd die het bij lange na de tijd niet halen, nou zegt de bestuurder ook wel iets natuurlijk!

Maar de kans is best groot dat als rossi op z'n oude honda een snellere tijd neerzet.

Blijf het toch een hele prestatie vinden op een "standaard straatfiets"
 
Terug
Bovenaan Onderaan