honda rc30 (vfr750r)

stam

Rookie
30 aug 2004
1
0
zevenbergen
Hoi, ik heb mijn Yamaha R6 verkocht en ben op zoek naar mijn droommotor, te weten een Honda RC30. Nu zou ik graag willen weten van degenen die een RC30 hebben of gehad hebben, of eventueel monteurs die hieraan gesleuteld hebben,
op welke dingen ik moet letten bij aankoop van een RC30.
Op deze manier kan ik rekening houden met eventuele minder kanten van de RC30 en er op letten bij een proefrit. Ik hoop van jullie een stuk wijzer te worden en vervolgens een knappe RC30 te vinden.

groeten,
Peter Stam
 
Hoi Stam,

Vorig jaar op de motorbeurs(je) in Groningen een RC30 gezien, en de handelaar vroeg er een klein godsvermogen voor. Goede exemplaren zijn erg zeldzaam en duur!

Wel een goede smaak overigens, ik denk dat 95% van de bezoekers daar er zo voorbij liepen, en de kenners bleven allemaal even staan of stelde de handelaar vragen.

Speur ze,

(Zei Freez die nog kippevel krijgt bij de herinnering van het geluid van de RC-45 van Colin Edwards op Assen, en het nog steeds ongelooflijk onnozel vindt dat honda van het V4 concept is afgestapt.)
 
Kan iemand me vertellen waarom een motor uit 1990 zo'n 12.000 euro moet kosten :?
16.000 euro zelfs bij Piet Kruis Motoren (de tering hé).
 
Kan iemand me vertellen waarom een motor uit 1990 zo'n 12.000 euro moet kosten :?
16.000 euro zelfs bij Piet Kruis Motoren (de tering hé).

Handgebouwd, hangelegd glasvezel kuip in 4 lagen gespoten, etc. etc. 8-)

En een heel stuk geschiedenis, homologatiemotor etc.
 
is een echte klassieker, zijn in beperkte oplage gebouwd. 16.000 is errug duur (nieuw waren ze volgens mij iets van 30.000-35.000 gulden) maar als ie in goede conditie is tsja. Er zijn er nogal wat gebruikt om mee te racen, daar was ie ook voor gebouwd als homologatieracer voor het WSB, dus veel goede zijn er niet over volgens mij.
 
waarom r6 verkocht vind r6 10x beter en mooier

Elmo toch, R6 is een "massaprodukt" de RC-30 is een handgebouwde homologatieracer.

Die prijzen van de RC-30's staan daar niet voor niets!

Hoe komt het denk je dat ze voor een 15-jaar oude Honda nog steeds meer vragen als voor een nieuwe R6?

Bovendien, ooit het geluid van zo'n RC gehoord? :}
 
Als je niet weet waarom een RC30 zoveel moet kosten kun je beter een eind.... :X
Een eind wat? Hallo, dat ding werd geboren toen ik geboren werd. Wat denk je zelf? Dat ik me in alle oude rotzooi ga zitten verdiepen? Er is al genoeg te lezen over al wat nieuw is.
Dat ding mag dan wel leuk vormgegeven zijn, ik heb er eens naast gestaan, maar vond het maar een scharrig machientje. Helemaal nu ik weet wat 't moet kosten. Wil je er iets mee hebben zal je wel in die tijd geleefd moeten hebben, dan kan ik het wel begrijpen, maar verwacht niet van een broekie als ik, dat ik er geil van wordt.
 
let op met wie je een broekie noemt. 1985 vs 1979 ik denk dat nc30 kerel een broekie is. (wel een met verstand van motoren misschien maar toch...)

BTW ik ben ook een broekie.
 
Een eind wat? Hallo, dat ding werd geboren toen ik geboren werd. Wat denk je zelf? Dat ik me in alle oude rotzooi ga zitten verdiepen? Er is al genoeg te lezen over al wat nieuw is.
Dat ding mag dan wel leuk vormgegeven zijn, ik heb er eens naast gestaan, maar vond het maar een scharrig machientje. Helemaal nu ik weet wat 't moet kosten. Wil je er iets mee hebben zal je wel in die tijd geleefd moeten hebben, dan kan ik het wel begrijpen, maar verwacht niet van een broekie als ik, dat ik er geil van wordt.


:} :} :}

Helemaal mee eens!! :) jij snapt het! :] op een echte fiets...
Ok leer het op een oudje maar nieuwe heeft garantie en rijdt beter en zo te zien is hier een nieuwe nog goedkoper! :)
 
Helemaal mee eens!! :) jij snapt het! :] op een echte fiets...
Ok leer het op een oudje maar nieuwe heeft garantie en rijdt beter en zo te zien is hier een nieuwe nog goedkoper! :)

Echter 10 jaar later brengt een RC-30 nog steeds dat geld op, en is die nieuwe r-6 nog maar een fractie waard.

Ken je klassiekers

(Geez, zo oud ben ik nu ook weer niet! ;) )

Nog een paar?

Yamaha OW01
Guzzi LeMans I
Norton F1

Noem maar op :P
 
Hij is altijd nog goedkoper dan het andere collectors item van Honda de NR750. Ik denk dat je een goede koop doet mits deze standaard is. Voor zijn tijd was dit een alleskunner en ik heb deze ook liever dan een R6. Superbike, Endurance en TT (isle of man)wat heeft deze fiets nog niet meer gewonnen...
 
Een eind wat? Hallo, dat ding werd geboren toen ik geboren werd. Wat denk je zelf? Dat ik me in alle oude rotzooi ga zitten verdiepen? Er is al genoeg te lezen over al wat nieuw is.
Dat ding mag dan wel leuk vormgegeven zijn, ik heb er eens naast gestaan, maar vond het maar een scharrig machientje. Helemaal nu ik weet wat 't moet kosten. Wil je er iets mee hebben zal je wel in die tijd geleefd moeten hebben, dan kan ik het wel begrijpen, maar verwacht niet van een broekie als ik, dat ik er geil van wordt.

Ik vind dat liefde voor motoren ook in de ouwe rotzooi ( :( :( :( :( :( ) zit wat de basis is voor alles wat er nu rondrijdt en snel is! Noem de RC30 geen ouwe rotzooi, ik denk dat je heel veel mensen ermee beledigt. B|
"Dat ik me in alle ouwe rotzooi ga verdiepen?" Zoek een ander forum.
 
Hij is altijd nog goedkoper dan het andere collectors item van Honda de NR750. Ik denk dat je een goede koop doet mits deze standaard is. Voor zijn tijd was dit een alleskunner en ik heb deze ook liever dan een R6. Superbike, Endurance en TT (isle of man)wat heeft deze fiets nog niet meer gewonnen...

Ja, bijna alles, ik vind het een PRACHT van een machine, JAAREN voor zijn tijd uit en wonderlijk mooi! *D
Mijn jongensdroom, ik heb zon ding liever dan een nieuwe R1.
 
Ik vind dat liefde voor motoren ook in de ouwe rotzooi ( :( :( :( :( :( ) zit wat de basis is voor alles wat er nu rondrijdt en snel is! Noem de RC30 geen ouwe rotzooi, ik denk dat je heel veel mensen ermee beledigt. B|
"Dat ik me in alle ouwe rotzooi ga verdiepen?" Zoek een ander forum.
Zowhé, is er 1 op z'n pikkie getrapt :9

Ik zal m'n verhaaltje even toelichten. Het zal niet voor het eerst zijn dat ik mensen beledig en dat zal me ook worst zijn. Ik druk mezelf met regelmaat nou éénmaal ongelukkig uit, simpelweg omdat ik straight to the point ben en niet altijd te subtiel. Neem 't maar met een korreltje zout ;)
Ik ben nu éénmaal niet gecharmeerd van al het oude dat er rond rijdt (ik noem het rotzooi, ook al is het dat misschien niet altijd zo) afgezien van de kawa zx-7r, waar ik nog waardering voor op kan brengen. Ik heb het gewoon niet op al dat hoekige en robust afgewerkte spul met kleursamenstellingen uit het Madonna tijdperk. Kan ik 't helpen? Smaken verschillen.
Dat ik me niet interesseer voor het oude, omdat ik al gek wordt van alles wat er geschreven wordt over wat nieuw is? Ik weet niet hoeveel tijd jij over hebt, maar ik niet en als ik die tijd wel heb besteed ik die liever aan andere dingen (ik zit momenteel ook te werken, je moet je motor toch ergens van bekostigen). Maar dat ik me moet gaan schamen omdat ik de RC30 niet ken en maar een ander forum moet gaan zoeken omdat wij een klein meningsverschil hebben over wat 'rotzooi' is en wat niet? Beetje wanhopige uitlating vindt je ook niet? Kijk, als ik het nooit gevraagd had, had ik nog niet geweten nu, dus wie is hier nu dom en moet zich schamen? Net zoiets als mensen die hun mond houden op school omdat ze zich schamen om een vraag te stellen. Nee die zullen het ver brengen.
 
Laatst bewerkt:
Zowhé, is er 1 op z'n pikkie getrapt :9

Ik zal m'n verhaaltje even toelichten. Het zal niet voor het eerst zijn dat ik mensen beledig en dat zal me ook worst zijn. Ik druk mezelf met regelmaat nou éénmaal ongelukkig uit, simpelweg omdat ik straight to the point ben en niet altijd te subtiel. Neem 't maar met een korreltje zout ;)
Ik ben nu éénmaal niet gecharmeerd van al het oude dat er rond rijdt (ik noem het rotzooi, ook al is het dat misschien niet altijd zo) afgezien van de kawa zx-7r, waar ik nog waardering voor op kan brengen. Ik heb het gewoon niet op al dat hoekige en robust afgewerkte spul met kleursamenstellingen uit het Madonna tijdperk. Kan ik 't helpen? Smaken verschillen.
Dat ik me niet interesseer voor het oude, omdat ik al gek wordt van alles wat er geschreven wordt over wat nieuw is? Ik weet niet hoeveel tijd jij over hebt, maar ik niet en als ik die tijd wel heb besteed ik die liever aan andere dingen (ik zit momenteel ook te werken, je moet je motor toch ergens van bekostigen). Maar dat ik me moet gaan schamen omdat ik de RC30 niet ken en maar een ander forum moet gaan zoeken omdat wij een klein meningsverschil hebben over wat 'rotzooi' is en wat niet? Beetje wanhopige uitlating vindt je ook niet? Kijk, als ik het nooit gevraagd had, had ik nog niet geweten nu, dus wie is hier nu dom en moet zich schamen? Net zoiets als mensen die hun mond houden op school omdat ze zich schamen om een vraag te stellen. Nee die zullen het ver brengen.

:} You've done it again

Kijk is onze mening, maar ik heb het niet zo op klassiekers.
Ouwe roestbakken gaan snel kapot en ik vind ze lelijk. Maar ik ben dan ook meer fan van het huidige strakke moderne. De lijnen zijn veel strakker en mooier tegenwoordig. Mogen jullie best toegeven. Maar goed handgemaakt etc etc zal allemaal best wel maar dan hoeven mensen deze nog niet mooi te vinden |(

Dus ik laat iedereen zijn zijn waarde maar IK VIND het rotzooi *D
 
Dat jullie op een R6 rijden getuigd ook niet van smaak.
en dat vind IK!al die nieuwerwetse kleurtjes. ;)

al die nieuwerwetse meuk,zonder eigen stijl en vormgeving, massaproducties en elk jaar weer een nieuw model omdat die "oude" weer uit is.En ze verbeteren hem steeds weer, dus ....................zo goed zijn ze dus ook niet.

:+ :+

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak, en de NC 30 is een statement.
Als je dat niet weet hoef je je niet voor te schamen, maar hoef je ook niet op af te geven als zijnde roesterig ed,wat dat zijn ze dus absoluut niet.Ik wist het ook niet totdat ik mijn vfr kocht en wist wat al die types inhielden.
De NR 750 had al technologie er op zitten die je bij de 2000 modellen nog niet eens zag.Je gaat je erin verdiepen, als je ook zoiets hebt.

@Blitzer1 : rij jij lekker op de RR (sorry Blitzer1 ),dan geilen wij op de "oude meuk ", zijn we allemaal blij. 8-)
@Elmo : En als je je rijbewijs hebt gehaald ben je al weer iets ouder (en misschien verstandiger ;) )

groetjes Tom
(die ook geen €12.000,- over heeft voor een 15 jaar oude fiets)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan