Honda Rebel 250CC

Frans1984

MF'er
10 dec 2003
106
0
Breda
Hey,

Ik ben wel interesse in honda rebel 250CC want ik heb dan lichte rijbewijs. Over 2 jaren ga ik dan honda Shadow aanschaffen. Dus kunnen jullie iets vertellen over Honda Rebel 250CC?? Ik kan geen technische speci vinden.
zoals benzineinhoud, topsnelheid (en ook voor 2 personen), van 0-100 in seconden noem maar op.

Greetz
 
Ik kreeg van verkoper een berichtje:

De motor is onlangs opnieuw gespoten, heeft in februari 2003 twee nieuwe
banden gekregen, waarmee nog geen tweeduizend kilometer gereden is. Het
chroomwerk is onbeschadigd. De buddy seat is eveneens puntgaaf.
De koplamp is eind 2002 vernieuwd, de vorkpoten zijn opnieuw gepolijst en
gevernist. Hij start altijd en het verbruik ligt op 1:32 km.
Het bouwjaar is eind 1986.Ik sluit nog een foto bij,

ziet wel mooi uit maar k had liever 4 uitlaten staan (2 rechts en 2 links) is dat wel mogelijk?

 
Laatst bewerkt:
Foto (kijkt wat makkelijker):
full
 
Ik kreeg van verkoper een berichtje:

De motor is onlangs opnieuw gespoten, heeft in februari 2003 twee nieuwe
banden gekregen, waarmee nog geen tweeduizend kilometer gereden is. Het
chroomwerk is onbeschadigd. De buddy seat is eveneens puntgaaf.
De koplamp is eind 2002 vernieuwd, de vorkpoten zijn opnieuw gepolijst en
gevernist. Hij start altijd en het verbruik ligt op 1:32 km.
Het bouwjaar is eind 1986.Ik sluit nog een foto bij,

ziet wel mooi uit maar k had liever 4 uitlaten staan (2 rechts en 2 links) is dat wel mogelijk?
4 uitlaten staan :? Dat wordt een beetje lastig bij een 2-cilinder en zal ook niet verkrijgbaar zijn.
Topsnelheid: 120-130 km/u (met wind mee, dit is niet hatelijk bedoeld maar werkelijkheid)met 2 personen schat ik dat je blij mag zijn als je de 100 haalt.
0-100: de meeste auto's zullen je bijhouden.
Als je veel met z'n 2en wil rijden denk ik dat je beter voor en zwaardere (teruggetunede) motor kunt kijken of een rebel 450, deze blijft geloof ik ook onder de 25 Pk (weet ik niet zeker)
Een tijdje geleden had iemand een link naar een belgische site gepost waar technische gegevens stonden van bijna alle motoren maar ik ben de link kwijt :(
 
Dat kan misschien wel heb paar gezien maar jammer genoeg dat het lelijker dan die ik foto geplaatst. Maar ik kan die ook wel met tandwielen vergroten. dan gaat ie paar tientallen km sneller tot 140 a 150 km per uur. Is dat wel goed idee of foute? Ik heb een 70CC brommer en die haalt 110 km per uur. Kleine verschiltje met 120-130 km per uur. Die rebellen kunnen wel opgevoerd worden. toch?

Ik wil wel graag jullie meningen horen. Hopelijk geen negatiefs mening ontvangen ;)
 
Ik denk dat je met een ander achtertandwiel niet vel snelheid wint omdat e motor het vermogen gewoon ontbeert. Hij zie er heel netjes uit op de foto overigens.
Als je gewoon een eenvoudige motor wil om je tijd te overbruggen voor een zwaar rijbewijs en een shadow te kopen zeg ik ga je gang en heb er veel plezier mee. Maar stel er geen zware eisen aan zoals afstanden rijden met 2 personen. daar is deze motor gewoon niet voor geschikt. Opvoeren zal in principe wel gaan maar:
A) verwacht geen enorme vermogenswinsten
B) Zo kom je alsnog boven je 25 pk uit waarschijnlijk
C) De kosten staan meestal niet in verhouding tot de winst, zeker omdat je niet van plan bent de motor langer dan 2 jaar te rijden.
D) de betrouwbaarheid zal er niet op vooruit gaan IMHO
 
Oke, k snap wel. Ik ben dan bijna 20 dus nog 2 jaren dan krijg ik automatisch zwaardere categorie rijbewijs van het motor. dan kan ik die rebelletje verkopen en grotere broer "Shadow" aanschaffen of suzuki. Dus ik neem wel tijd dus heb geen haast om zwaardere nemen. ;)

Heeft iemand een website die ik een speci kan vinden. k wil namelijk weten hoeveel kw/pk vermogen bij Rebel.

Kan die rebelletje wel een kabaal maken zoals trilgevoel of zoiets?? Ik mocht die dit week wel proefrijden van een verkoper. Dus dat zal ik wel kijke of ik prettig vind om het rijden. Het lesmotor is wel een K*t motor want ik kan die nie in neutraal zetten. Echt lastig om koppelen. Dus ik wil graag wel een gemakskoppeling en niet te zwarekoppeling.
 
Franske, hoe is het inmiddels? Rebel gekocht?
Goed, mocht je nog wat specificaties willen of zo, moet je even op mijn site kijken. www.hondarebel.tk daar is het een en ander te vinden. De site is nog niet af maar je kan er al een aardige eerste indruk krijgen.

Mvg Chef.
 
Geen rebel, maar aprilia :9 , een 1 cilinder met het aprilia rs 125 blok.
full

Dit is binnen, dus hij in verhouding met bv. vandaag glimt hij voor geen meter.
Het enige wat ik jammer vind is het geluid, veel te sport.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik heb al heel lang Savage 650CC (sinds december). Die beval bij mij wel erg goed. vooral op snelwegen.
Later wil ik een Intruder of Honda Shadow aanschaffen. Nu nog paar jaartjes met Savage mee.

P.s. Sorry dat ik zo lang niks van me laten horen want ik had toen verhuisd. Ik woon namelijk niet meer bij me ouders maar met me vriendin samen. Ik moest toen 2 maanden wachten op verbindingskabel. Nu heb ik die weer. ;)
 
Ja, ik heb al heel lang Savage 650CC (sinds december). Die beval bij mij wel erg goed. vooral op snelwegen.
Later wil ik een Intruder of Honda Shadow aanschaffen. Nu nog paar jaartjes met Savage mee.

P.s. Sorry dat ik zo lang niks van me laten horen want ik had toen verhuisd. Ik woon namelijk niet meer bij me ouders maar met me vriendin samen. Ik moest toen 2 maanden wachten op verbindingskabel. Nu heb ik die weer. ;)

Ben je in een weiland gaan wonen dan :P grapje. Leuk voor je dat de savage bevalt. Shadow / magna / intruder / dragstar, das mijn rijtje voor in de toekomst, dus we zitten redelijk op 1 lijn denk ik!
 
Terug
Bovenaan Onderaan