Honda rebel cmx 450 uit 1986 nieuwe project

imke

MF'er
14 sep 2021
42
5
Akkrum
Beste leden,

Mijn zoon heeft weer nieuwe project. Honda rebel cmx 450. De motor loopt nu naar het schoonmaken van carburateurs, jets etc. Maar niet op 2 cilinder's. Links is de druk goed zoals deze moet zijn volgens handleiding. Maar rechts is deze hoger. 4 bar. Nu zitten we met de afstelling van de 2 carburateurs. Volgens mij wat ik heb gelezen. Draai beide air mixture schroeven in. Dan 1,5 uit en dan verder tot max 3,5. Maar nu weten we dat de rechter meer aanzuigt . Is mijn vraag. Als ik links maar op 2,5 slagen zit en rechter 1,5. Komt dit goed. Of moeten we ergens anders aan denken?
 
Graag wil ik ook weten welke druk je bedoelt...? cilinderdruk? onderdruk? banden...:+
De air mixture schroeven (pilot screw) zou een limiter cap moeten hebben. Het is zeker belangrijk dat deze het zelfde staan.

en verder, altijd de simpele dingen eerst: heb je een vonk? komt er benzine in de cilinder?
 
cilinderdruk. Dit bedoelde ik. Heb vonk. Ook al met gereden. Maar lijkt dat op 1 cilinder loopt. Als ik links de bobine kabel los trek. Stopt motor ook gelijk. Rechts los haal geen problemen. De air mixture schroeven (pilot screw) zou een limiter cap moeten hebben. Dit heeft het niet. Beide air mixture schroeven zijn te stellen. Benzine krijgt beide carburateurs. Want rechter als ik hand voor de lucht inlaat deed kwam er een hoop benzine in 1 keer. Vond ik erg vreemd. Dus ik denk dat ik weer beide indraai tot einde en dan weer starten op 1,5 slag uit. Maar wellicht moet ik aan iets anders.
 
cilinderdruk. Dit bedoelde ik. Heb vonk. Ook al met gereden. Maar lijkt dat op 1 cilinder loopt. Als ik links de bobine kabel los trek. Stopt motor ook gelijk. Rechts los haal geen problemen. De air mixture schroeven (pilot screw) zou een limiter cap moeten hebben. Dit heeft het niet. Beide air mixture schroeven zijn te stellen. Benzine krijgt beide carburateurs. Want rechter als ik hand voor de lucht inlaat deed kwam er een hoop benzine in 1 keer. Vond ik erg vreemd. Dus ik denk dat ik weer beide indraai tot einde en dan weer starten op 1,5 slag uit. Maar wellicht moet ik aan iets anders.
 
Idd.

Ff terug naar de basis.
Compressie per cilinder moet goed zijn.
8+ bar, gas vol open, 10 sec doorstarten.

Als je zegt 4 bar, en das meer dan de andere cilinder, gok ik dat je vacuum aan t meten bent tbv synchroniseren.
Wat die metertjes aangeven maakt niet uit, zolang t maar gelijk staat. En gelijk zetten die je mechanisch met een stelschroef tussen de twee carbs.

Beste is vooraf klepspelingen goed hebben. Heeft nogal invloed.

Luchtmengselschroef moeten beiden op t zelfde staan.
 
Was aan het meten waar bougie zitten. Heb nog niet aan de 2 vacuüm poorten gemeten. Ik las dat het bij bougie poort lager moet zijn dan 4 bar. Links zit goed wat ook in handleiding staat. Maar rechter is hoger.
 
Beide krijgen vonk. Maar trek ik de bobine kabel los van de linker kant dan stopt hij gelijk. Andersom niet. Zou de rechter bobine niet genoeg vonk geven of brandstof krijgen?
 
Even een andere vraag, ben nu met nog 1 Honda rebel cmx 450 bezig. Krijg de vliegwiel moer niet los. Was toch wel tegendraads tap? Want ik twijfel nu nog aan mijn zelf. Dus vast is dan los en andersom?
 

Bijlagen

  • 16984888828138740005328415532513.jpg
    16984888828138740005328415532513.jpg
    165,9 KB · Weergaven: 2
Even een andere vraag, ben nu met nog 1 Honda rebel cmx 450 bezig. Krijg de vliegwiel moer niet los. Was toch wel tegendraads tap? Want ik twijfel nu nog aan mijn zelf. Dus vast is dan los en andersom?
De bout (9) zit vaak met loctite vast. In de versnelling, met de rem er op en met een impactdriver (slaggereedschap, plaatje 138) gewoon linksom.

Daarna heb je idd een poeli-trekker nodig (140

1698602649303.png

1698602744955.png

1698602774660.png


1698602982131.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan