Honda rebel cmx 450 uit 1986 nieuwe project

imke

MF'er
14 sep 2021
42
5
Akkrum
Beste leden,

Mijn zoon heeft weer nieuwe project. Honda rebel cmx 450. De motor loopt nu naar het schoonmaken van carburateurs, jets etc. Maar niet op 2 cilinder's. Links is de druk goed zoals deze moet zijn volgens handleiding. Maar rechts is deze hoger. 4 bar. Nu zitten we met de afstelling van de 2 carburateurs. Volgens mij wat ik heb gelezen. Draai beide air mixture schroeven in. Dan 1,5 uit en dan verder tot max 3,5. Maar nu weten we dat de rechter meer aanzuigt . Is mijn vraag. Als ik links maar op 2,5 slagen zit en rechter 1,5. Komt dit goed. Of moeten we ergens anders aan denken?
 
Pilot screw 2 1/4 slag (1987 2)

1698604159595.png
 
Top ga aan de slag met de tips, ook een tip was draai de bobine kabel om. Want we weten dat links doet en rechter minder. Test deze door links op rechter bougie te zetten en andersom. Ik zal nog maals de carburateur schoonmaken, ook check ik rechter de injectie membranen. Omcirkeld op foto links midden. Voor ik de carburateur schoonmaken doe ik voor de zekering een theelepeltje olie in de opening van de bougie. Omdat wellicht door lange zitten van motor. Zonder bougie rokken van de cilinders. Dan de carburateur schoonmaken.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-10-29-20-07-42-856_nl.marktplaats.android-edit.jpg
    Screenshot_2023-10-29-20-07-42-856_nl.marktplaats.android-edit.jpg
    154,8 KB · Weergaven: 2
Update rebel cmx 450 met compressie problemen, ik heb het idee dat de ringen van de zuigers op zijn , mijn zoon heeft een test voor dit met olie. Het is ook zijn project. Dus staat nu even stil. Maar ik heb ook een rebel cmx 450 gekocht. Deze heeft een kapotte startkoppeling. *D ;). Nu heb ik de motor blok uit de de frame. En uitelkaar. Nu heeft geen enkele site of forum hierover een kleine makkelijk tip geven. Maar ik heb dus alles uitelkaar gehaald. Maar als ik laatst deel los maak. Moest ik deze op zijn kop leggen. En blijkbaar kan je zo ook bij de startkoppeling. Dus had ik alles uitelkaar moeten halen of was het niet gewoon makkelijker om alleen onderkant los te schroeven en zijkanten? Maar andere kant. De koppeling ziet er goed uit. Maar de start tandwiel die in de startkoppeling zit is gehavend. Denk dat deze op is. Te veel versleten. En daardoor maar 1 of 2 kogelbussen maar vast schieten en de 3 niet meer. Hoorde als krassen met starten. Zitten allemaal happen in tandwiel binnenkant waar ballen moeten vast komen te staan. Vraag is, waar vind ik de onderdelen, en moet ik beide vervangen of alleen tandwiel?
 
Ps. Mocht iemand een startkoppeling met tandwiel heeft liggen of gezien op internet. Ben ik geïnteresseerd. Andere vraag 1 van de Cmx 250 heeft deze ook zelfde afmetingen? Want daar heb ik nog een paar van gevonden.
 
Probleem opgelost, vacuüm slangen naar motor block was het probleem. Deze zat verkeerd. Rechts zat een T splitsing op naar de motor. Deze rechtstreeks naar de motor gedaan. De T splitsing naar links verplaatst. En nu loopt de motor op 2 cilinder's. Kwam erachter dat het precies gebeurde met de 2 de rebel waar ik startkoppeling van vervangen had. Deze liep ook op 1 cilinder. Dacht wtfuck dat kan geen toeval zijn. 2 motor zelfde probleem. Moet iets anders zijn. Slangen naar de motor anders gedaan. En nu lopen beide motoren op 2 cilinder's. Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of anderszins helpt.
 
Hier de foto 's
 

Bijlagen

  • 17028964572352807509638763427172.jpg
    17028964572352807509638763427172.jpg
    277,6 KB · Weergaven: 0
  • 17028964693548025263455267005486.jpg
    17028964693548025263455267005486.jpg
    234,2 KB · Weergaven: 0
  • 17028964933826415823021401459921.jpg
    17028964933826415823021401459921.jpg
    172,2 KB · Weergaven: 0
  • 17028965178816070685783119539646.jpg
    17028965178816070685783119539646.jpg
    333,7 KB · Weergaven: 0
  • 17028965454603440636569255530369.jpg
    17028965454603440636569255530369.jpg
    158,8 KB · Weergaven: 0
  • 17028965652517473397084691395977.jpg
    17028965652517473397084691395977.jpg
    153,2 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan