HONDA REBEL CMX1100

Ik heb vanaf donderdag de TBR erop! Upsweep, niet de low mount omdat ik een wat aggresievere look wil. Ben benieuwd!
 
Mooi maar die staat weer zo omhoog waardoor er bijna geen tas kan hangen.
Vind ik deze Coffman’s mooier,die zit recht en een stuk lager.
E4E50C88-793B-4987-880D-6F4BCDA35ECC.jpeg
 
Aaah, ik heb inderdaad niet de behoefte om er tassen aan te hangen. Ik gebruik wel een rugtas wanneer ik iets mee moet nemen. Ik hou van de straat look nu alle opties erop zitten.
 
Oké,mijn bedoeling is volgend jaar weer door Zuid-Europa te trekken,wat ik met mijn V Strom ook deed.
 
Een update over de leveringen: vanuit Goedhart kreeg ik te horen dat de automatische weer in januari een levering kan verwachten. De handbak (die mijn voorkeur heeft) duurt nog tot mei/juni 2022.
 
Ik wacht al van af augustus op mijn accessoires,o,a scherm,bagagerek en tassen zet,levering duurt inderdaad erg lang.
 
scherm,bagage rek,tassen en Osco gemonteerd.
11BD50F7-CD6C-42AB-859A-0D23D2B0D3C9.jpeg
 

Bijlagen

  • 41F5FABD-7B0D-47EA-B66D-B09092ABFE07.jpeg
    41F5FABD-7B0D-47EA-B66D-B09092ABFE07.jpeg
    574,8 KB · Weergaven: 88
  • 9993FE76-2560-4D74-A402-78792D4C1957.jpeg
    9993FE76-2560-4D74-A402-78792D4C1957.jpeg
    341,1 KB · Weergaven: 86
  • F0DF1D8A-C50A-4AF6-B265-E10F008AE372.jpeg
    F0DF1D8A-C50A-4AF6-B265-E10F008AE372.jpeg
    529,3 KB · Weergaven: 90
  • 9113EC35-AABD-422D-A3B8-8850CD075E94.jpeg
    9113EC35-AABD-422D-A3B8-8850CD075E94.jpeg
    594,2 KB · Weergaven: 88
Waar heb je die vandaan? Ik dacht dat de upsweeps van TBR en V&H nog niet verkrijgbaar zijn in Nederland?
Via de dealer. Dempers ook direct erbij gekregen.

Vanaf volgende maand gaan er nog grills op de lichten en volgende setje banden worden white walls. Dan is die "af" :D
 

Bijlagen

  • IMG-20211028-WA0023.jpg
    IMG-20211028-WA0023.jpg
    322,5 KB · Weergaven: 64
  • IMG-20220122-WA0017.jpg
    IMG-20220122-WA0017.jpg
    108,6 KB · Weergaven: 60
Via de dealer. Dempers ook direct erbij gekregen.

Vanaf volgende maand gaan er nog grills op de lichten en volgende setje banden worden white walls. Dan is die "af" :D
Mooi hoor! Hoe klinkt de TBR? 😃

En is je motor eigenlijk ooit wel “af”? 😁
 
Ik merk best een hoog olie verbruik,1/2 liter op de 1000 km.
Nergens sporen van lekkage te vinden,km stand 3500.
Wie herkent dit,heb het al gemeld bij de dealer,maar die hebben tot nu toe alleen bijgevuld.
 
Ik merk best een hoog olie verbruik,1/2 liter op de 1000 km.
Nergens sporen van lekkage te vinden,km stand 3500.
Wie herkent dit,heb het al gemeld bij de dealer,maar die hebben tot nu toe alleen bijgevuld.

Ik haal op een volle tank 200km max. Nu rij ik vrij actief, en het was nog erger op sport modus.
Mooi hoor! Hoe klinkt de TBR? 😃

En is je motor eigenlijk ooit wel “af”? 😁
Echt heel bruut! Rij ook nu met oordoppen in. Heeft echt een unieke sound die opvalt tussen de andere cruisers. Klinkt als een sport motor, maar dan enorm donker geluid in plaats van dat gejank.
 
Ja, dat heb ik ook. En bij mij ook geen lekkage. Ik heb me laten vertellen dat nieuwe motoren wat meer olie verbruiken. Maar ik weet niet zeker of dit klopt.
 
Ik merk best een hoog olie verbruik,1/2 liter op de 1000 km.
Nergens sporen van lekkage te vinden,km stand 3500.
Wie herkent dit,heb het al gemeld bij de dealer,maar die hebben tot nu toe alleen bijgevuld.
Ja, dat heb ik ook. En ook nergens lekkage. Ik heb me laten vertellen dat nieuwe motoren wat meer olie verbruiken. Maar ik weet niet zeker of dat klopt.
 
Ik haal op een volle tank 200km max. Nu rij ik vrij actief, en het was nog erger op sport modus.
Dat vind ik erg weinig. Ik haal vaak gemakkelijk 300km op een volle tank. Dat is best een groot verschil.

In een Facebookgroep van Rebel 1100 rijders wereldwijd hoor ik ook zulke grote verschillen. Toch gek.

Echt heel bruut! Rij ook nu met oordoppen in. Heeft echt een unieke sound die opvalt tussen de andere cruisers. Klinkt als een sport motor, maar dan enorm donker geluid in plaats van dat gejank.
Vet! Ben erg benieuwd. Tot nu toe alleen nog maar op YouTube filmpjes gehoord, maar dan krijg je er toch geen goed beeld van. Mijn voorkeur gaat op het moment uit naar de Vance&Hines upsweep. Maar eerst nog even sparen, die zijn toch best prijzig
 
Ja, dat heb ik ook. En ook nergens lekkage. Ik heb me laten vertellen dat nieuwe motoren wat meer olie verbruiken. Maar ik weet niet zeker of dat klopt.
Ik ook niet,dit is na 2 Harleys en twee Suzuki‘s mijn vijfde nieuwe motor,maar heb dit nog nooit eerder meegemaakt,een maat van mij heeft er ook een,bijna gelijktijdig geleverd en heeft er geen last van.
zie ook geen uiterlijke sporen van lekkage en hij rookt ook niet echt uit de uitlaat.
ik hou het wel in de gaten,heb nog 18 mnd garantie dus dat is mijn zekerheid.
 
Met het lekker weer kon ik de fotos niet laten! Merk wel dat de uitlaat gevoelig is voor vlekjes en alles, maar laten we dat op de "gebruikte look" gooien :P

IMG_20220304_143906.jpg
IMG_20220304_144014.jpg
 
Mooie foto’s ,Rebel ziet er top uit zo.
Ik twijfel nog of en zo ja ik de uitlaat moet vervangen.
Na vele jaren div Harley‘s met open pijpen en de wat rijpere leeftijd (73) van mij vind ik dit geluid ook wel prettig.
 
Ik ook niet,dit is na 2 Harleys en twee Suzuki‘s mijn vijfde nieuwe motor,maar heb dit nog nooit eerder meegemaakt,een maat van mij heeft er ook een,bijna gelijktijdig geleverd en heeft er geen last van.
zie ook geen uiterlijke sporen van lekkage en hij rookt ook niet echt uit de uitlaat.
ik hou het wel in de gaten,heb nog 18 mnd garantie dus dat is mijn zekerheid.
Weer bij Goedhart langsgeweest,verbruik halve liter op 1000 km,weer bij gevuld en over 500 km terug komen voor controle,het schijnt dat bij sommige de zuigerveren verkeerd gemonteerd zijn,wat een hoog olie verbruik veroorzaakt,begrijp alleen niet waar die olie dan blijft.
waarschijnlijk komt er een hele nieuwe motor,even afwachten.
kan er voorlopig gewoon mee blijven rijden,we gaan het zien.
 
Weer bij Goedhart langsgeweest,verbruik halve liter op 1000 km,weer bij gevuld en over 500 km terug komen voor controle,het schijnt dat bij sommige de zuigerveren verkeerd gemonteerd zijn,wat een hoog olie verbruik veroorzaakt,begrijp alleen niet waar die olie dan blijft.
waarschijnlijk komt er een hele nieuwe motor,even afwachten.
kan er voorlopig gewoon mee blijven rijden,we gaan het zien.
Die verbrand dan toch.
 
Dan zou ik overmatig rook uit mijn uitlaat moeten hebben of zou de uitlaat zwart moeten zijn lijkt mij.
Maar ook dat is niet zo.
 
Motor was donderdag opgehaald door Goedhart,gister kon ik hem weer ophalen.
Ze hebben hem nagekeken er mee gereden maar kunnen niets vinden.
Conclusie ik pijl mijn olie verkeerd 🥸😵‍💫.
Over 1000 km terugkomen om door hun te laten controleren.
Vraag me wel af waar de olie dan blijft wat steeds is bijgevuld?
Ik ga er gewoon mee rijden,niet meer controleren en draait de boel stuk dan heb ik nog 19 mnd garantie,we gaan het zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan