HONDA REBEL CMX1100

Vanmiddag maniertje bedacht om de ketting te reinigen en smeren.
Zo simpel en staat zo mooi stabiel.
9EF68DD2-AF5B-49F6-9CE0-9F678DCE6F04.jpeg
D38D9B1C-24F9-4D28-A6D1-2C70749CFC49.jpeg
260527F4-1842-4FF2-B6CF-D016B38B94A1.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hoe bevalt de vering? Veel over gelezen en dan vooral dat je met een kleine aanpassing (stijver afstellen) een veel betere ervaring hebt maar is dat voor jou ook zo?
 
Tja ik kom van een V Strom van 2019 af,een totaal andere motor ,dus alles is anders.
Maar gisteren een rondje Domburg 360 km gereden en stapte fris en fruitig van de rebel af,dus ik denk dat met mijn 105 kg en 72 jarig oud lijf wel goed zit.
Ik moet zeggen met de V Strom kon ik met meer snelheid over verkeersdrempels heen,maar dat wist ik,en hij veert wat harder maar dat vind ik niet erg,zelfs wel lekker.
 
Dat zadel heeft een vriendje van mij er ook op zitten,maar ik merk weinig verschil,op langere ritten misschien wel.
Voor de prijs 100 euro hoef je het niet te laten.
 
Hoe lang heeft hij de mo al?
Na een jaar met dct wil hij niets anders meer.
 
Wat leuk om te lezen dat er nog meer op de Rebel 1100 rijden in Nederland.

Ik heb hem zelf sinds mei en heb er nu bijna 8000 km op zitten. Fantastische motor!

En ik heb al wat projecten in gedachten om hem nog mooier te maken 😁
 

Bijlagen

  • D57F1E2B-A4B0-478A-97A3-8E7021F73E89.jpeg
    D57F1E2B-A4B0-478A-97A3-8E7021F73E89.jpeg
    465,5 KB · Weergaven: 60

Bijlagen

  • BC284191-6B5D-4FBD-80C5-CCDF7963BDBF.jpeg
    BC284191-6B5D-4FBD-80C5-CCDF7963BDBF.jpeg
    240,8 KB · Weergaven: 35
  • 5AB67469-42D3-4C9B-BB3F-4240D8FD7B3B.jpeg
    5AB67469-42D3-4C9B-BB3F-4240D8FD7B3B.jpeg
    271,9 KB · Weergaven: 32
Dat heb je heel mooi gedaan,was ik maar zo handig,maar ben helaas gezegend met twee linker handen😩

Maar de Rebel is top,heb er in twee weken nu bijna 2500 km op zitten 👍
 
Gisteren een zo goed als nieuwe cmx 1100 meegehad als leenmotor. Laag zwaartepunt, direct stuurgedrag, potent blok, fijn werkende koppeling, lekkere zetel, uitstekende remmen. Het enige minpunt vond ik de ergonomie van de schakelpook: mijn laars maat 41 past nauwelijks tussen voetsteun en schakelpook. Overigens respect voor iedereen die er in weer en wind kilometers mee maakt. Dat zag ik mezelf nog niet zo gauw doen.
 
Ik ben niet zo van dat zwarte ``` stoere looks en vaak boos kijken op zo`n ding.
ik zie zulks hier vaak lang rijden en ik denk dan doe maar normaal..;)
Ach hiervoor reed ik op een witte V Strom en vond deze weer eens wat anders,en op mijn 73 ste hoef ik niet meer stoer te kijken want dat ben ik al 😝👍
 
Na mijn rijbewijs gehaald te hebben in mei, ben ik ook mijn rebel 1100 dct gaan ophalen.
Ik heb ondertussen 6000km en ik moet zeggen dat hij me nog steeds goed bevalt.
Ik heb wel nog het luxe forward zadel aangeschaft, want ik vond dat anders mijn armpjes te kort waren.
Ik rij altijd volledig automatisch en meestal in stand "standard"
Als ik eens de Ardennen intrek gaat hij wel eens in stand "sport"

Ik denk wel aan een motor voor erbij, om toch ook een automatisme op te bouwen ivm het manueel schakelen, want na 15 uurtjes zit dat er natuurlijk nog niet in.
 
Na mijn rijbewijs gehaald te hebben in mei, ben ik ook mijn rebel 1100 dct gaan ophalen.
Ik heb ondertussen 6000km en ik moet zeggen dat hij me nog steeds goed bevalt.
Ik heb wel nog het luxe forward zadel aangeschaft, want ik vond dat anders mijn armpjes te kort waren.
Ik rij altijd volledig automatisch en meestal in stand "standard"
Als ik eens de Ardennen intrek gaat hij wel eens in stand "sport"

Ik denk wel aan een motor voor erbij, om toch ook een automatisme op te bouwen ivm het manueel schakelen, want na 15 uurtjes zit dat er natuurlijk nog niet in.
Wil je een foto plaatsen van je Rebel 👍
 
Coffman’s CLASSIC Shorty Exhaust geplaatst op de rebel van mijn maatje.
Mooi donker niet te hard geluid,moet aan het aanzicht nog wel wennen.
Ben er nog niet uit wat ik ga doen,huidig uitlaat vind ik wel spug lelijk.
9B1E8B58-4CBD-4BF2-8151-6B7793467E1D.jpeg
083FD7ED-6AEA-4691-B878-D26A47705E54.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan