Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik morgen of overmorgen de motor ga ophalen!
In het techniek topic zei iemand dat ik hem ook ultrasoon kon laten reinigen.. wat is dit precies en wat is daar het voordeel van?
 
ultrasoon reinigen: je dompelt het object in een badje trichloor, tetra, wasbenzine, water of ander schoonmaakmiddel. dat badje bevat rondom actuatoren, zeg maar aangepaste speakers, die de vloeistof in dat badje ultrasoon in trilling brengen waardoor het object in die vloeistof ultrasoon gereinigd wordt, ook op vaak onbereikbare plaatsen. met name in carburateurs zitten vaak kleine kanaaltjes die zich bij uitstek goed op zo'n manier laten reinigen.

Hier zie je zo'n ultrasoon reinigingsbadje (al lijkt het net een frituurpan ;) ):
full


Dit soort badjes kun je voor niet zoveel geld wel vinden op marktplaats.
 
Laatst bewerkt:
aha thnx! Ken wel wat mensen met werkplaatsen dus kan altijd even navragen ;) Volgens mij kan een compressor ook al wonderen doen ;)
 
een compresser kan zeker de grotere stofdeeltjes er uit blazen als die er ook doorheen geblazen kunnen worden maar een ultrasoon triller lost ook aangekoekt spul op. je kunt het beste beide methoden gebruiken!
 
Laatst bewerkt:
ik kan op martkplaats een cd van iemand kopen met de volgende informatie erop

de aangeboden informatie omvat:
Werkplaatshandboek (servicemanual), engels. (uitgave 1995)
Honda Common Service manual, nederlands.
Owners manual, engels.
Technische woordenboeken.
Diverse linken naar web-site's waar de onderdelen als explosietekening worden aangegeven (vaak met onderdeel nummers)
Veel specifieke info welke nuttig kan zijn bij de diverse werkzaamheden.

Het betreft dus een complete verzameling van veel nuttige informatie samengevat op 1 Cd-Rom.
Al deze informatie op de Cd-Rom is leesbaar met acrobat reader resp. afbeeldingen lezer.

Prijs Cd-Rom is inclusief ver zendkosten.
Indien gewenst kan, voor 5 euro extra, de informatie op de Cd-Rom verder worden aangevuld met de navolgende algemene informatie: (zie bijlage)

Extra 2takt informatie (engels)
Carburateur troubleshooting (engels)
Electrical system trouble shooting (engels)

Met deze Cd-Rom is het mogelijk om vrijwel al het onderhoud en verdere reparatie werkzaamheden te kunnen uitvoeren aan de Honda CMX250C Rebel 1985-2009.


zal ik dit doen? Of heeft iemand anders hier zo'n cd rommetje liggen?
 
Hallo allemaal,

Nou ik ben begonnen met de ketting te smeren en mijn zoon heeft hem gesteld omdat hij nogal slap was. Binnen de kortste keren hing hij weer slap. Weer gesteld en weer slap. Nu heb ik maar een nieuwe ketting gekocht alleen hoe weet ik nu zeker dat ik de goede heb. In het boek wordt gesproken over type
520VC6 of RK 520MO-Z2x. Ik heb meegekregen DID 520VX. Is dit de juiste of moet ik ergens om vragen?
gr. Ineke
 
nog ff een vraagje over de carb stellen he?

valt er eigenlijk wel wat zelf aan te stellen? Zit er een luchtschroef, stationairschroef en dergelijke aan? Moet ik ook de gasnaald stellen ofzo?
Als ik de carb ultrasoon laat reinigen dan ben ik volgens een vriend van mij alle instellingen kwijt van de carb?
Klopt dit?
 
*O* *O*

Doen ze het weer niet Anke?[afbeelding]


_O-

Goedemorgen :W, ze deden het wel Ton :Y maar wilde ff ...??? *O* .

De zon schijnt trouwens *D , het beloofd deze week iedere dag steeds mooier te worden :9 .



Btw: gisteravond tegen 19.00 uur verdorie weer een motorrijder verongelukt. Wij waren bij mijn moeder en hadden al snel door dat er iets ernstigs en van grote omvang gebeurd moest zijn {2 heli's kwamen over en diverse ambulance's en politie auto's door de straat}.
Toen ik een half uur later naar huis wilde, kon ik ook niet over de doorgaande weg en werd ik omgeleid.
Vanmorgen las ik in de krant dat er een auto en een busje bij het ongeval betrokken waren en dat de motorrijder vrijwel direct omgekomen was.
{Hij was gaan slingeren en daardoor op de verkeerde weghelft terecht gekomen}
 
Laatst bewerkt:
nog ff een vraagje over de carb stellen he?

valt er eigenlijk wel wat zelf aan te stellen? Zit er een luchtschroef, stationairschroef en dergelijke aan? Moet ik ook de gasnaald stellen ofzo?
Als ik de carb ultrasoon laat reinigen dan ben ik volgens een vriend van mij alle instellingen kwijt van de carb?
Klopt dit?

Ja die zitten er bij de 450 wel zal bij de 250 ook zo zijn. ( heb je de cd al gekocht?)
full
 
Laatst bewerkt:
uhm elke keer als ik op het motorforum wil komen dan waarschuwt firefox mij dat dit een aanvalspagina is die stiekem software installeert op de computer van de gebruiker..

ik kan het forum ook niet normaal meer lezen.. iemand anders hier last van?
 
Hallo,
dit gevonden via de achterdeur.
Beste bezoekers,

Vanmorgen werd ons bannersysteem gehacked. Hierdoor werd met elke getoonde banner een stukje code meegestuurd die je browser naar een "foute website" probeerde te sturen.

Die foute website werkte al niet meer en MF hadden we al snel wer opgeschoond maar het leed was al geleden.

Oa Firefox, Google en Safari hebben MF op een blacklist gezet. MF wordt nu gezien als verspreider van malware.
We hebben inmiddels een verzoek ingediend bij oa Google om dat weer op te heffen. Maar dit kan even duren...

Tot die tijd kan je Internet Explorer gebruiken of Firefox aanpassen zodat er niet gekeken wordt naar "foute websites".

- In Firefox, klik op Extra
- Ga naar Opties
- Klik op het tabblad beveiliging
- Zet het vinkje uit bij "Gerapporteerde aanvalsites blokkeren"

Nu werkt MF weer goed.

Nogmaals, deze opties uitzetten is tijdelijk, als MF weer goedgekeurd is zullen we dat melden en moet je die optie weer aanzetten.
 
Hallo,
dit gevonden via de achterdeur.
Beste bezoekers,

Vanmorgen werd ons bannersysteem gehacked. Hierdoor werd met elke getoonde banner een stukje code meegestuurd die je browser naar een "foute website" probeerde te sturen.

.

Ah Ineke dus het probleem is nu opgelost! De discussie hierover op MF is hier te volgen: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/17186492#17186492

Een punt was dat ik er zelf geen enkele last van heb gehad en dat komt blijkt nu omdat ik donateur ben. Om die reden krijg ik geen banners en dus ook niet die malware code die in het banner systeem zit. Donateur zijn heeft zo zijn voordelen!
 
Laatst bewerkt:
JOEHOE. Ik heb mijn eerste legale kilometers volbracht!
Ik ben inmiddels op mijn werk en iedereen vindt hem mooi of groot of monsterlijk groot!

Vanmiddag maar eens kijken of ik nog kan dijkjes schrampen!

(JA ik doe voorzichtig)!
 
JOEHOE. Ik heb mijn eerste legale kilometers volbracht!
Ik ben inmiddels op mijn werk en iedereen vindt hem mooi of groot of monsterlijk groot!

Vanmiddag maar eens kijken of ik nog kan dijkjes schrampen!

(JA ik doe voorzichtig)!
Gefeliciteerd Lydia!! en beperk je inderdaad met klem tot 'schrampen' en niet 'schampen' ! Heel heel veel plezier en hopelijk zien we elkaar we snel op een meeting oid. *O* :] *O*
enne ehhh hoe reageerden ze op het werk op de 'stoere juf' ??? Feestelijk ingehaald?

en nu Ineke57 ... heel veel succes daar ook! :Y
Eindelijk genieten!!!! Wel nog even slapen of je wacht tot 00.00 uur.

Rij voorzichtig ... denk aan ........ *D wat je geleerd hebt! :] :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan