Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
ha pinky! ja leuke vraag! vond ik ook!
alleen om misverstanden te voorkomen: je bedoelt met 'niet-origineel' geluid neem ik aan dat het geluid niet klinkt zoals de motor origineel klonk. Want ik vind jouw motor juist wel een origineel geluid maken ... maar dan in die andere betekenis van origineel: uniek en bijzonder!

Haha, ja wel origineel dus :Y
Maar inderdaad, ik bedoelde het in de andere betekenis van het woord :)
 
Na jaaaaren van niet motorrijden begon het zò te kriebelen dat ik absoluut weer wilde beginnen...... zag op een rotonde een rebel 450 voorbijrijden en was direct verkocht....

Grootste voordeel: handzaamheid en opstappen en rijden, :]
 
Goede zit en goed met mijn voeten op de straat, makkelijk hanteren maar toen ik hem zag was ik verkocht. Mooi blauw en veel chroom. Op kantoor ben ik een dagelijks onderwerp van gesprek.
Ik ben niet technisch maar hij zit ook niet ingewikkeld in elkaar.
 
Vind ik ook n mooi stoer geluid
Onderscheid van andere dáár houd ik ook wel van
Vandaar dat ik mn uitlaten heb veranderd
En verbouwen van je motor leent n rebel zich
Prima voor heb mn achterlicht in gebou
 
Hallo Rebellers,
Vandaag met het mooie weer een een stevige trip gemaakt met Rebel 2 om hem eens uit te testen. Het is best leuk om een vergelijk te hebben. 2 heeft natuurlijk veel minder kilometers
gemaakt als 1 en dat merk je goed bij de voorrem en achterrem en bij het schakelen het voelt
allemaal wat nieuwer en beter aan. Gek genoeg blijven de prestaties van 2 wel wat achter bij 1
Rijdt 1 met wind mee al gauw 125 2 vindt het met 115 wel genoeg. Jammer dat er geen toerentellers opzitten anders had je een meetvergelijk want het lijkt net of 2 wat meer toeren
in de diverse versnellingen maakt als 1. Dan nog een raar fenomeen. vanaf het begin had ik met
1 het niet aangename gevoel dat ik bij oneffenheden in het wegdek (denk aan witte strepen en
langs reparaties in het wegdek) dat ik werd "weggezet" met het voorwiel. Op mijn MZ had ik daar nog nooit last van gehad maar motorvrienden verzekerden mij dat zij daar ook last van hadden dus geen nieuws. 1 is voorzien van een Macadam 50 band met in mijn "ouderwetse" ogen van dat nieuwe profiel (af en toe een schuin weglopend streepje) 2 is voorzien van een Bridgestone met ouderwets langsprofiel en ik heb vandaag expres alle oneffenheden en witte strepen opgezocht maar geen enkele keer werd ik "weggezet" dus het type band speelt wel degelijk een
belangrijke rol in het weggedrag. Tot zover mijn verslag van deze heerlijke dag groet Frits
 
Misschien zit er een andere vertanding op...? als nummer 2 een kleiner voortandwiel/groter achtertandwiel heeft moet hij meer toeren maken en gaat ie minder hard.
 
Misschien zit er een andere vertanding op...? als nummer 2 een kleiner voortandwiel/groter achtertandwiel heeft moet hij meer toeren maken en gaat ie minder hard.
Zoiets moet het wezen ik kan mij niet voorstellen dat er een andere bak in zit nogmaals
jammer dat toerenteller ontbreekt daar op gehoor eigenlijk niets vast te stellen
is omdat beide motoren een eigen"sound" hebben.
Ga van de winter eens lekker alles vergelijken.
 
Wat moet er aan opgeknapt worden ?
Is ie technisch oke en compleet ?
Moet ie kosten ?
alles staat in de advertentie beschreven, 450 euro en technisch is die in orde en compleet, alleen moeten de carburateurs afgesteld worden. Ik weet zeker dat de luchtschroeven niet geod staan. toen ik eraan begon stond één 5 slagen open en de andere helemaal dicht! heb ze zelf beide 2 slagen open gezet, de basisstand. de sproeiers zijn wel origineel en verder alles in de carburateurs ook. Heeft verder als het goed is ook geen valse lucht aanzuiging.
 
Ik heb de adv bekeken is een erg mooie motor
Maar niet wat ik zoek ( een sloper om mee te crossen op de zwarte cross )
Daar is deze te mooi voor zou zonde zijn
Veel succes met de verkoop
Get marco
 
hoi allemaal!

Helaas, helaas, helaas, kan ik er zondag tóch niet bij zijn.
Mijn familie heeft rond de trouwdatum van mijn ouders een uitje gepland, maar de data nogal slecht gecommuniceerd. :(
Dat is dus zondag en het lukt niet om beide te combineren. ;(
Plezier zal ik hebben, maar niet tussen de rebeltjes helaas.
Hopelijk lukt dat jullie allemaal wel!

Goeie vraag! Waarom een Rebel? Omdat ik op mijn veertiende verliefd werd op een rode rebel 250. Dat is zo'n beetje de reden dat ik motor ging rijden.
Dus voor mij was het de look: de kleur, het chroom, de vorm van de tank. Tof dus, dat het ook meteen mijn eerste motor is geworden.
En dat hij mij past qua formaat, onderhoudsvriendelijk is en er zo'n leuke fanclub aan vast zit bleek 16 jaar later een grote plus.

Veel plezier zondag!
 
hoi allemaal!

Helaas, helaas, helaas, kan ik er zondag tóch niet bij zijn.
Mijn familie heeft rond de trouwdatum van mijn ouders een uitje gepland, maar de data nogal slecht gecommuniceerd. :(
Dat is dus zondag en het lukt niet om beide te combineren. ;(
Plezier zal ik hebben, maar niet tussen de rebeltjes helaas.
Hopelijk lukt dat jullie allemaal wel!

Goeie vraag! Waarom een Rebel? Omdat ik op mijn veertiende verliefd werd op een rode rebel 250. Dat is zo'n beetje de reden dat ik motor ging rijden.
Dus voor mij was het de look: de kleur, het chroom, de vorm van de tank. Tof dus, dat het ook meteen mijn eerste motor is geworden.
En dat hij mij past qua formaat, onderhoudsvriendelijk is en er zo'n leuke fanclub aan vast zit bleek 16 jaar later een grote plus.

Veel plezier zondag!
Jammer Rozemarijn, ik had mij erg verheugd om met jouw (als zelfstandig kettingspanster) kennis te maken.
Ik wil volgend jaar in Mei ook een treffen bij mij thuis organiseren misschien kan je dan van de partij zijn. Groet frits
 
Jammer Rozemarijn dat je er niet bij bent. Zal je uit de lijst halen. Even een update van de lijst:

Komen op 10-10-10 op of even na 10:10:10 (tenzij ut weer bar en boos is natuurlijk):
1) bydand (met haar 2 mannekes incl. 1x yamaha?)
2) blazez (al is het misschien maar kort)
3) rebellie (wind en weder dienende)
4) herrymacro (150 km, komt hoorbaar aan...)
5) pressure paul (bij mooi weer)
6) Ineke57 (met partner: rebel en 1x kawa, tenzij het plenst)
7) frederik48 (had al eerder een berichtje gezonden ! met DennisHopper op 1x suz)
8) Baarts (22 jaar jong en piep! ... is vast de jongste van het stel, maar vlak Goos niet uit!)
9) Goos (met zijn 2 vrouwekes...)
10) Frieda62 en rebelmystery guest...

Komen wel maar zonder rebel:
1) henkozzy (ex-rebelrijder ..1x guzzi, hopelijk tot de 10-10-10...)

Komen helaas niet:
1) rebelmuis
2) kabouter47
3) Sir Pinhead (in een geshifte dienst...)
4) motormarja (eerst effe A-tje halen)
5) gth (caburateur wil niet, choket te veel?)
6) rozemarijnhbx (ik heb nog steeds goede hoop erbij te zijn op 10-10-10...)
7) rob (ovb)
8) Donantonio (en Rebella)

Nog onbekend of niet gezegd :
1) Peter Wr (en eega)
3) gburg
4) rebelli (dus zonder e op 't end)
5) Pinky
6) etpwn
7) ... wie vergeet ik?

Huidige stand van zaken (aantal motoren en stoelen):
- 12+ rebels, inclusief 2 x 450 van mijzelf: mogelijk record !! *O* *O*
- 1x yamaha + 1x kawa + 1x suzuki + 2x honda + 1x guzzi
- 10 rebelrijders + 6 begeleiding + 1x ex-rebelrijder + mezelf + mijn vrouw=19 stoelen.
 
Laatst bewerkt:
haj Pink-y! heb je mail inderdaad wel ontvangen maar aangehouden voor beantwoording toen ik hem zag: nu is er een antwoord als het goed is.
 
Peter: ik ga het niet redden aanstaande zondag, m'n gezondheid laat het niet toe dat ik op de motor kruip..... Dit motorjaar is voor mij voorbij. ;(
 
Jammer Rob: ik zoek je zo gauw mogelijk zelf een keer op, dan praten we verder. Komt goed. Je gezondheid is het allerbelangrijkste nu, beterschap!
 
Wie heeft er nog een accubak voor rebel 450 liggen??

ik wil graag een een andere,maar wel een goed uitziende !!

Wie o wie...

Evert
 
Jammer Rob: ik zoek je zo gauw mogelijk zelf een keer op, dan praten we verder. Komt goed. Je gezondheid is het allerbelangrijkste nu, beterschap!

Dank je en doen we, maar desalniettemin een heeeeel plezierigeverjaardag en line-up..... :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan