Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Woeiiii, die is best wel 8-) . Daar zie ik Rocker wel op :]


*De prijs is een beetje aan de hoge kant voor een speeltje erbij


** Rocker ... kom er eens in, bekijk dat linkje eens. Een leuk 'ding' voor jou :Y
Anke , je hebt helemaal gelijk, zie er prima uit
ik zou bijna weer een Rebel gaan kopen })
 
Laatst bewerkt:
Hallo Rebellers,
Even een verslagje van de werkzaamheden aan Rebel 2 gisteren en vandaag.
Na het verwijderen van zadel tank ontsteking en wat ander klein spul gisteren mijn
kleppen gesteld. Volgens Clymer zou de speling 0.05 mm moeten bedragen en de speling die ik aantrof was links 0.05 en rechts 0.1 dus links niks aangedaan en rechts
de boel op 0.05 gesteld. Daar het makkelijker is de krukas te verdraaien zonder
bougies kwam ik er bij het uitdraaien achter dat beide bougies niet vastgedraaid
zaten leuk om er op deze manier achter te komen de vorige eigenaar had ze waarschijnlijk handvast eringedraaid en vergeten ze echt vast te zetten. Vandaag de
zaak eerst warm gereden omdat ik de olie verversen wilde en filter in de oliepomp
ook wou schoonmaken. Olie was er zo uit en daarna volgens het handboek het rechter
carterdeksel verwijderd en daarna moest de oliepomp los die met drie kruiskopschroeven
vast zit. Een goed passend bitje gezocht en de bovenste tweegingen met een knal los
de onderste was geen beeging in te krijgen tikje met de hamer maar na 10 minuten
was er van het kruisje niets meer over dus maar uitboren. Gelukkig zijn het schroeven
met verzonken kop dus met een verzinkboor de kop weggeboord waarna de pomp
eraf kon en vervolgens met een griptang de schroef eruit gedraaid. Met monteren vervang ik ze meteen door imbusschroeven want ik heb zelf niets met kruiskop daar
je er toch weinig grip op hebt. De pakking scheurde ook aan beide kanten zodat ik
daarvoor een nieuwe moet maken. Al met al leek het aanvankelijk op een klusje van
hooguit een uur of twee maar het kostte mij uiteindelijk bijna de hele dag. Nog een
leuk detail volgens Clymer moet de klepspeling dus 0.05 zijn bij het opruimen van de
werkplaats kwam ik nog het kleine gebruikershandboekje tegen en daar staat dat de
klepspeling 0.08 moet wezen dus kan ik wat het kleppenstellen aangaat nog een
keer de zaak los maken en denk dat ik ze meteen op 0.1 afstel.
Tot zover dit verslagje ik hou jullie op de hoogte van verdere werkzaamheden.
Groet Frits :)
 
Hélemaal top Frits
a020.gif
...ga zo door !

[me= Anke] gaat liever een stukkie rijden dan sleutelen [/me]

Vanmiddag scheen hier de zon...nog ff van genoten :]
 
Hallo allemaal
Ik ben er ook weer(veel te weinig).
Ik ben Manuela en woon in Ewijk .
En rijd nu (weet ik dankzij Rooz ) twee jaar alweer op mijn grijze 450 rebel!
Leuk Rooz dat je nog stteds op je rode 250 rijd. :j
Hij blijft lief om te zien!

groetjes manuela
 
Laatst bewerkt:
En ik zat me afgelopen weekend af te vragen waarom er steeds maar geen berichten meer in de rss reader langs kwamen van het rebel forum. oops even gemist dat er inmiddels een deel 4 is.
Ik zal het hier weer aanpassen zodat ik ook weer mee kan lezen.
Maar ik ben er dus ook weer.
 
Hoi allemaal,

heb er eindelijk nieuwe voorband op zitten (volgens mij had ik dat int vorige deel ook al gemeld)..
maar bij de bandenboer kwam ik er achter dat er toch een binnenband in zat!
Beetje raar aangezien veel mensen hier zeiden dat dat niet het geval was!

Bandje die erop zat trouwens was waarschijnlijk nog de originele band! .. binnenkant velg zat aardig wat roest op :( gelukkig redelijk op kunnen schuren en ingespoten met tectiel..

Nu weer mooi bandje met nieuwe binnenband erop!
 
Hoi allemaal,

heb er eindelijk nieuwe voorband op zitten (volgens mij had ik dat int vorige deel ook al gemeld)..
maar bij de bandenboer kwam ik er achter dat er toch een binnenband in zat!
Beetje raar aangezien veel mensen hier zeiden dat dat niet het geval was!

Bandje die erop zat trouwens was waarschijnlijk nog de originele band! .. binnenkant velg zat aardig wat roest op :( gelukkig redelijk op kunnen schuren en ingespoten met tectiel..

Nu weer mooi bandje met nieuwe binnenband erop!
Hoi Bram,
Er is een groot verschil tussen de velgen van een 250 en 450. Bij de 250 steken de velgnippels dwars door de velg heen en die gaatjes krijg je natuurlijk nooit luchtdicht
vandaar je binnenband. De velg van een 450 heeft een opstaande kant waar de
spaken aan bevestigd zitten zodat de binnenkant van de velg wel luchtdicht is
en dan kan je inderdaad zonder binnenband.
Raadsel opgelost, Groet frits ;)
 
Rebels ding leuk hobby project voor do winter
Mischien weet frits wat voor motor t is
Iedergeval geen rebel
Grt marco
 
Rebels ding leuk hobby project voor do winter
Mischien weet frits wat voor motor t is
Iedergeval geen rebel
Grt marco
Als het achterspatbord nog te vinden is redden we de restauratie wel voor de koffie.
Als ik mij niet vergis lijkt het op een Horex gezien de uiterst smalle cilinderonderkant
en het volle voorspatbord. ;)
Rebels ding leuk hobby project voor do winter
Mischien weet frits wat voor motor t is
Iedergeval geen rebel
Grt marco
 
Als het achterspatbord nog te vinden is redden we de restauratie wel voor de koffie.
Als ik mij niet vergis lijkt het op een Horex gezien de uiterst smalle cilinderonderkant
en het volle voorspatbord. ;)
:} Ben onder de indruk ... Dit is wat het zou moeten worden, oftewel, zoek de verschillen :+

horex1.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan