Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 5

En vanmiddag word er weer een helemaal nagekeken 450 opgehaald.

Hele lijst met werk aan gehad;
Banden, remblokken, remschoenen, remklauw gangbaar gemaakt, achter rem mechanisme gangbaar gemaakt, kleppen gesteld, olie en filter, voorvork keerringen en olie, carburateurs reinigen en synchroniseren en grotere hoofdsproeiers. O ja, de CDi was ook nog defect, en alle kabels heb ik nog gesmeerd.

Hij loopt weer als een zonnetje! 160km/u zelfs.

En vanmiddag komt de volgende ook binnen, een VT1100. Zo'n echte 86ér, met die tellertjes in de tank.
 
Vandaag een bezoeker gehad in de werkplaats.
Sander trotseerde de kou om eens aan te komen voor koffie en wat technische praat. Hij heeft een hele nette zwarte 450 sinds kort, en daar kunnen nog wel een paar puntjes op de i en een nieuwe achterband.
Misschien mag ik dat binnenkort gaan doen.

🤗
 
Vandaag een bezoeker gehad in de werkplaats.
Sander trotseerde de kou om eens aan te komen voor koffie en wat technische praat. Hij heeft een hele nette zwarte 450 sinds kort, en daar kunnen nog wel een paar puntjes op de i en een nieuwe achterband.
Misschien mag ik dat binnenkort gaan doen.

🤗
Yep, was leuk om jouw werkplaats te zien, Leejoow. Dank voor de koffie, tips & parts.
Achterband gaan we doen. Ik email je daarover.
 
Dit voorjaar had ik een zwarte 250 aangeschaft (voor weinig) en daar heb ik vandaag een andere kroonplaat op gemonteerd waar in die rubberen busjes uit heb gehaald. Die zijn om het stuur te dempen, maar icm met een ape hanger werkt dat niet zo lekker. Het flext alle kanten op. Nu niet meer.
 
Ok, de zadeltassen binnen voor mijn 450. Nice:

IMG_20191207_183319.jpg


Nu nog de "universele zadeltassteunen" (galgje woord :-)

Iemand nog iets liggen per ongeluk?
 
  • Leuk
Waarderingen: 1970
Hallo Rebel rijders!

Zijn er rijders die interesse hebben in CMX250 onderdelen?
Ik heb namelijk een (bijna) complete fiets in onderdelen liggen waar ik van af wil.
Handvatten, remhendel, km-kabel, voetsteunen en knipperlichten zitten er niet bij.
Uitlaat heb ik nog wel, alleen zijn de bochten (bij cilinder) doorgerot.

Stuur gerust een appje: 0683889107
 
Ok, de zadeltassen binnen voor mijn 450. Nice:

Bekijk bijlage 1448342

Nu nog de "universele zadeltassteunen" (galgje woord :-)

Iemand nog iets liggen per ongeluk?

Ik heb universele setjes tasbeugels liggen inmiddels voor de geintereseerden onder ons.
Ik ga ze binnenkort passen op een 450 en bekijk dat ik een passende oplossing kan samenstellen in de zin van 'plug and play'
 
Hallo een ieder,
Zal mezelf hier even voorstellen:

Bas.
Uit Almere.

Getrouwd(🤭) en kids.

Rij zelf graag motor.....hele jaar door.
Op dit moment een Cmx 450 in aanbouw.

En een xj600tje als woon-werkverkeer fiets (tijdelijk)😊

Heb voor de liefhebber nog wat onderdeeltjes liggen van een CMX 450 Rebel.

Zal van de week een lijstje posten.

groet bas
 
Hallo een ieder,
Zal mezelf hier even voorstellen:

Bas.
Uit Almere.

Getrouwd(🤭) en kids.

Rij zelf graag motor.....hele jaar door.
Op dit moment een Cmx 450 in aanbouw.

En een xj600tje als woon-werkverkeer fiets (tijdelijk)😊

Heb voor de liefhebber nog wat onderdeeltjes liggen van een CMX 450 Rebel.

Zal van de week een lijstje posten.

groet bas
Hey Bas, Welkom man.
Rebel 4ever!
De mijne ligt even een beetje uit elkaar ivm raar geluid.
Weet jij nog een truuk om het koppelingsdeksel eraf te krijgen? :-)
 
Hey Bas, Welkom man.
Rebel 4ever!
De mijne ligt even een beetje uit elkaar ivm raar geluid.
Weet jij nog een truuk om het koppelingsdeksel eraf te krijgen? :-)

Je bedoelt echt de deksel ?

of een deel van de korf?

Dit klinkt heel slecht en simpel, maar investeer in hetjuiste gereedschap voor elke klus.

maar leg anders nader je probleem uit....wellicht dat ik kan helpen?
 
Indien je van de koppelingsdeksel alle bouten hebt losgemaakt en hebt verwijderd, dan kan inderdaad het deksel aardig vastzitten.

deze voorzichtig lostikken met een rubberen hamer.
Aan de voorkant van het deksel (startmotor kant) zit waarschijnlijk een lipje wat ietwat uitsteekt.....hier een klosje hout tegen zetten en dan met een hamertje het deksel eraf tikken. (Als je begrijpt wat ik bedoel).
 
Ik heb de beide Rebeltjes toch maar weer nieuw leven ingeblazen en eentje rijdt er al weer prima! De andere moet een nieuwe accu in. Die heb ik intussen binnen, moet alleen het zuur er nog indoen en dan kan ik die ook weer eens uitproberen. Was wel weer eens leuk om te rijden eigenlijk! Van de zomer ga ik er weer mee verder en ga ik mijn mooiste opbouwen en dan kijk ik wel verder
Peter, het is ondertussen 4-3-2020 hoe zit het met de rebels? ik heb je nog niet gezien voor een bak koffie!
 
Hallo nieuw lid hier, even voorstellen:
Ik ben Ruud, ouwe kerel en pas een lelijke gele CMX 450 gekocht en geprobeerd er wat leuks van te maken.

Nu heb ik een vreemd probleem met de Rechter cilinder die niet meedoet, alleen met zeer hoge toeren begint ie ook mee te doen.

Ik dacht eerst aan verstopte sproeier in carburateur maar die is schoon en toen ik naar de bougie keek, bleek die niet te vonken bij stationair toerental.

Accu is nieuw en 13.8 volt als motor loopt, en zet ik de bougie kabel van de linkse cilinder erop zelfde probleem, hij vonkt wel op linker cilinder en niet op rechts.

Nieuwe bougies hielp niet dus recht bougie eruit starten en hij loopt dan goed op die linker cylinder, doe ik de bougie in de kabel en maakt ik aarde met het blok dan vonkt ie niet, het vreemde is dat de buitenkant van de bougie (de min zeg maar) dan vonken overslaat naar de cilinder (ook de min zeg maar)

Ik heb dus de kabel en de bobine al omgedraait geprobeert en in beide gevallen werkt de linker cilinder prima maar de rechter doet niets.

Waar moet ik nu gaan zoeken?

bvd Ruud
 

Bijlagen

  • voor.na.jpg
    voor.na.jpg
    896,2 KB · Weergaven: 13
Brabant, Son en Breugel

Ik ben bang dat je richting de krukas sensor moet gaan zoeken.

De parallel 450 werkt via het 'wasted spark' principe. Dat wil zeggen dat de bougies vonken bij iedere TDC van de zuigers, dus ook aan het eind van de uitlaatslag.
Als de krukassensor niet goed werkt, kan ie iedere volgende vonk wel eens missen. In jouw geval dus de rechter kant.

Onder het zadel zitten een handvol stekkerverbindingen. Er zit een rode tweepin bij. Haal die eens los, en meet in het mannetje de weerstand over de twee pinnen. Dat moet je ergens rond de 100 Ohm uitkomen.

Son en Breugel is niet te ver weg eventueel. Ik woon in Ammerzoden. Ik heb schappen vol onderdelen liggen indien nodig.
 
Ik ben bang dat je richting de krukas sensor moet gaan zoeken.

De parallel 450 werkt via het 'wasted spark' principe. Dat wil zeggen dat de bougies vonken bij iedere TDC van de zuigers, dus ook aan het eind van de uitlaatslag.
Als de krukassensor niet goed werkt, kan ie iedere volgende vonk wel eens missen. In jouw geval dus de rechter kant.

Onder het zadel zitten een handvol stekkerverbindingen. Er zit een rode tweepin bij. Haal die eens los, en meet in het mannetje de weerstand over de twee pinnen. Dat moet je ergens rond de 100 Ohm uitkomen.

Son en Breugel is niet te ver weg eventueel. Ik woon in Ammerzoden. Ik heb schappen vol onderdelen liggen indien nodig.
Bedank, hier heb ik wat aan, ik ga eens meten bij die stekkers en laat het weten hier
 
Inderdaad Leo, ik meet daar 0 Ohm weerstand tussen die 2 mannekes, ...Ik bel je even alvast bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
Ruud kwam, zag en nam een sensor, CDi en bobine mee naar huis en de sensor bleek de boosdoener.

Maar in andere gevallen bleek het de bobine, de CDi of verrek.... toch de carburateurs!
Hij komt zo nog hierheen om de overgebleven onderdelen te retourneren, en om een kompleet overhaalde benzinekraan op te halen. Dan kan ie weer de weg op!

Tech info;
Een gezonde sensor die ik hem mee had gegeven, geeft rond de 98 Ohm
Die van Ruud gaf 104 Ohm
 
Hij komt zo nog hierheen om de overgebleven onderdelen te retourneren, en om een kompleet overhaalde benzinekraan op te halen. Dan kan ie weer de weg op!
Gedaan en geweldige geholpen ook met 2 grotere sproeiers ivm open uitlaten, Leo bedankt, en morgen een stalen leiding (ook van Leo) op de voorrem en klauw schoonmaken, en dan maar wachten op iets warmer weer ;)
 
Hallo Rebels!
Na meerdere malen mijn tank gelast te moeten hebben, ben ik nu toch opzoek naar een andere tank. Heeft iemand nog een tank te koop staan voor een 450? Op MP staan knappe tankjes voor de cmx250. Passen deze op een cmx450? Ik heb de mogelijkheid om de bevestigingspunten te verplaatsen, maar dan moet hij wel net om het frame passen. Bedankt alvast!
 
Terug
Bovenaan Onderaan