Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 5

Hoi Rebel rijders, kwam per toeval deze pagina tegen, wel heel leuk om te lezen dat er nog best liefhebbers van zijn, mn vrouw heeft een tijd de donkerrood metallic cmx250 gehad, er fijn betrouwbaar choppertje, vond het een pracht ding met die chrome pijpen en mooie lak, gelukkig kon ik toen een geheel originele kopen, mijn mening is dat uitzonderingen daargelaten een bobber nooit echt goed lukt of je moet foose heten, origineel blijft ook altijd zn centen opbrengen maar iedereen moet dat maar zelf weten, ik ga altijd voor origineel spul. Leuk om te lezen dat jullie er veel schik mee hebben! Gr Rene

Origineel z'n geld opbrengen zet ik toch een kantlijn bij.
Kijk maar eens op Marktplaats wat ze voor die omgebouwde dingen vragen. Stond laatste een 250 op, kompleet verneukt, vroeg die gek over de €4000,- voor.
Een originele 450 begint al bij €1000,-
 
Tussendoor dit even gecreëerd;
Rebel 250 samengesteld uit van allerlei losse onderdelen die ik had liggen.
Er is op weinig bezuinigd, al helemaal niet op tijd die erin is gestoken.
Oliekoeler, oliefilter, 54mm zuigers en een kickstarter zijn maar een paar details.
 

Bijlagen

  • 20201128_101106.jpg
    20201128_101106.jpg
    306,7 KB · Weergaven: 25
  • 20201128_101124.jpg
    20201128_101124.jpg
    334,1 KB · Weergaven: 27
  • 20201128_101134.jpg
    20201128_101134.jpg
    321,1 KB · Weergaven: 26
  • 20201128_101141.jpg
    20201128_101141.jpg
    234,8 KB · Weergaven: 23
  • 20201128_101150.jpg
    20201128_101150.jpg
    231,5 KB · Weergaven: 28
Hallo allemaal.

Ik heb vorig jaar oktober-november een honda rebel cmx450 1986 op marktplaats gekocht en inmiddels beetje verbouwd.
Ik lees dit forum vanaf deel 1, ja dan ben je even zoet, omdat je er veel van leert. Het instructie boekje van 243 bladzijdes ook helemaal doorgenomen en ben dus wel beetje op hoogte van deze motor.

Inmiddels een beurtje gegeven waarbij de carburateurs schoongemaakt zijn, bougies vervangen en een helicoil is geplaatst voor de olie.
Wat ik nog wil laten doen voor onderhoud., nieuwe ketting + tandwielen, nieuwe banden(ong 75%) nieuwe koppelingsplaten, remschoenen en remblokken.

Wat ik zelf heb gedaan,
nieuwe brandstofkraan + filter.
ketting stellen
luchtfilter vervangen
nieuwe koplamp en KM teller.
nieuwe hendels.
ander zadel.
achterspatbord + zitje + achterlicht
nieuw stuur
oliefilter
 
Laatst bewerkt:
Tussendoor dit even gecreëerd;
Rebel 250 samengesteld uit van allerlei losse onderdelen die ik had liggen.
Er is op weinig bezuinigd, al helemaal niet op tijd die erin is gestoken.
Oliekoeler, oliefilter, 54mm zuigers en een kickstarter zijn maar een paar details.
Prachtige bobber.

Kan het kwaad zonder luchtfilter case?
 
Hallo allemaal.

Ik heb vorig jaar oktober-november een honda rebel cmx450 1986 op marktplaats gekocht en inmiddels beetje verbouwd.
Ik lees dit forum vanaf deel 1, ja dan ben je even zoet, omdat je er veel van leert. Het instructie boekje van 243 bladzijdes ook helemaal doorgenomen en ben dus wel beetje op hoogte van deze motor.

Sinds oktober bezig met mijn A rijbewijs, zou 2 feb praktijkexamen doen maar de lockdown gooide roet in het eten. Examen is dus verschoven naar 17 juni. grrr

Tegen die tijd kunnen we toch wel een meeting regelen:)

Hierbij een foto hoe ik hem kocht. 23k miles erop

Prijs €400

Bekijk bijlage 1591815

Inmiddels een beurtje gegeven waarbij de carburateurs schoongemaakt zijn, bougies vervangen en een helicoil is geplaatst voor de olie.
Wat ik nog wil laten doen voor onderhoud., nieuwe ketting + tandwielen, nieuwe banden(ong 75%) nieuwe koppelingsplaten, remschoenen en remblokken.

Wat ik zelf heb gedaan,
nieuwe brandstofkraan + filter.
ketting stellen
luchtfilter
nieuwe koplamp en KM teller.
nieuwe hendels.
ander zadel.
achterspatbord + zitje + achterlicht
nieuw stuur.

Bekijk bijlage 1592566
Bekijk bijlage 1592567
Mooi schermpje, zat er toevallig van de week naar te aliexpressen. Ik heb volgens mij vrijwel dezelfde gevonden, maar zag dat ie normaliter aan de zijkant van je koplamp wordt vast gemaakt. Onze koplamp zit ondervast, hoe heb je het scherm vastgemaakt?
 
Mooi schermpje, zat er toevallig van de week naar te aliexpressen. Ik heb volgens mij vrijwel dezelfde gevonden, maar zag dat ie normaliter aan de zijkant van je koplamp wordt vast gemaakt. Onze koplamp zit ondervast, hoe heb je het scherm vastgemaakt?

Het windscherm aan mn koplamp en mn koplamp vast aan voorvork

ik heb inmiddels 2 koplampen maar telkens zit er een kras in, wil nog eens een goede zonder kras maar ze verschepen het niet netjes helaas,
 
Laatst bewerkt:
Weten jullie wat hier mis gaat?
Zo te zien is het olie, maar ik ruik heel sterk benzine
olie.jpg

Is dus aan de rechterkant van de motor. lekt uit de grote kabel
olie 2.jpg
 
Weten jullie wat hier mis gaat?
Zo te zien is het olie, maar ik ruik heel sterk benzine
Bekijk bijlage 1604945
Is dus aan de rechterkant van de motor. lekt uit de grote kabel
Bekijk bijlage 1604946
Volgens mij is dit de afwatering van je luchtfilterbox (of de overloop van je carbs). In beide gevallen denk ik dat je vlotternaalden niet goed afsluiten en daardoor je carbs overlopen. Dan loopt benzine in je luchtfilterbox. Loopt hij wel goed?

Kan het zijn dat je carbs vies zijn?
 
Die catch tank loopt niet ineens zomaar over.

Dit lijk mij meer op een benzinekraan die niet meer afdicht.
Ik heb er 6 klaarliggen, gereviseerd en wel. En getest.
 
carbs zijn pas nog schoongemaakt, geen benzine in lucht filter,
Ik denk dat er wel 2-3liter verdampt is. De motor startte niet meer. De motor start pas weer als ik de (pas nieuwe gehaald)benzinekraan op reserve zet. Ik zal de leidingen is nalopen bij de benzine kraan en dan weer bijvullen en testen, was dus geen olie!!

Het lekte alleen uit die leiding naast de accu leiding. bij benzinekraan was geen benzine te zien. die loopt naar de vlotterbak van de carburateur als ik het goed heb.

Wat ik zelf denk dat het kan zijn:
membraan in benzinekraan zit vast of stuk
carburateurs vuil(wel raar, pas nog gereinigd)
vlotternaald niet goed
vlotter lek
vacuum en ontluchting kabel niet goed aangesloten



1615301239538.png

Ik zie ook dat er op de carburateur 2 leidingen lopen die beide los zitten. Moet dat nergens op vast?
 
Laatst bewerkt:
Die catch tank loopt niet ineens zomaar over.

Dit lijk mij meer op een benzinekraan die niet meer afdicht.
Ik heb er 6 klaarliggen, gereviseerd en wel. En getest.

Dan klopt het wat Loojoow zegt, je benzinekraan blijft waarschijnlijk doorlekken.
 
Mij was paar dingen niet duidelijk, maar nu wel. De benzinekraan werkt prima, op On blijft die lopen., reserve vwordt die bijgesteld en op off is het ook echt off. Het probleem zit hem denk ik dan ook meer in de vlotterkamer van de carburateur omdat ookal zit die vol dan blijft die lopen en gooit die hem zelf leeg na een nachtje.
Ik denk dat ik maar opnieuw carburateur laat schoonmaken, vlotter zelf blijft of hangen ipv terugzakken of de naald is niet in orde. De benzinekraan doet zijn werk prima. tot die tijd dus gewoon op off houden als ik niet rij
 
carbs zijn pas nog schoongemaakt, geen benzine in lucht filter,
Ik denk dat er wel 2-3liter verdampt is. De motor startte niet meer. De motor start pas weer als ik de (pas nieuwe gehaald)benzinekraan op reserve zet. Ik zal de leidingen is nalopen bij de benzine kraan en dan weer bijvullen en testen, was dus geen olie!!

Het lekte alleen uit die leiding naast de accu leiding. bij benzinekraan was geen benzine te zien. die loopt naar de vlotterbak van de carburateur als ik het goed heb.

Wat ik zelf denk dat het kan zijn:
membraan in benzinekraan zit vast of stuk
carburateurs vuil(wel raar, pas nog gereinigd)
vlotternaald niet goed
vlotter lek
vacuum en ontluchting kabel niet goed aangesloten



Bekijk bijlage 1605463
Ik zie ook dat er op de carburateur 2 leidingen lopen die beide los zitten. Moet dat nergens op vast?
Nee dat zijn de vlotterbak ontluchtingsslangen,die moeten open blijven.Verder is het de bedoeling een benzinekraan
op off te zetten als de motor niet rijd,verlies je benzine dan is het zeer waarschijnlijk een vlotternaald
of beide die niet goed meer zijn,of er komt vuil of roest uit de tank met de benzine mee,een klein vuil of roestdeeltje
is genoeg om de vlotternaald niet goed te laten afsluiten.
 
Mij was paar dingen niet duidelijk, maar nu wel. De benzinekraan werkt prima, op On blijft die lopen., reserve vwordt die bijgesteld en op off is het ook echt off. Het probleem zit hem denk ik dan ook meer in de vlotterkamer van de carburateur omdat ookal zit die vol dan blijft die lopen en gooit die hem zelf leeg na een nachtje.
Ik denk dat ik maar opnieuw carburateur laat schoonmaken, vlotter zelf blijft of hangen ipv terugzakken of de naald is niet in orde. De benzinekraan doet zijn werk prima. tot die tijd dus gewoon op off houden als ik niet rij

Klinkt als dat je geen originele kraan hebt.
Een originele 450 kraan sluit af zodra de motor stop met lopen.
 
Hallo forumleden,
Ik heb een tijdje geleden een Honda Rebel CMX 450 uit 1987 van mijn broer overgenomen. Helaas heeft de CDI de geest gegeven. De motor is verder in goede staat. Weet iemand of heeft iemand een CDI voor deze motor liggen? Ik heb heb al diverse winkels gemailed maar krijg helaas weinig reactie of antwoord dat ze er geen een hebben liggen.
Ik zoek deze CDI: MM2 CF512B
Ik heb een CDI voor een Honda 250cc bij Aliexpress gekocht. Daar loopt de motor wel weer mee. De bougies vonken weer als vanouds maar de timing van de vonk is niet goed en er komt daardoor zwarte aanslag op de bougies. Dus die CDI gebruik ik niet meer, want ik wil mijn motor wel heel houden.
Heeft iemand ervaring met een CDI kopen op Amazon? Worden onderdelen uit Amerika op Amazon ook daadwerkelijk naar Nederland opgestuurd? Ik zie bijvoorbeeld deze staan. Heeft iemand van jullie deze al een keer gekocht: Honda 450 Rebels CDI's | eBay ?
 

Bijlagen

  • CDI_CMX450_Rebel.jpg
    CDI_CMX450_Rebel.jpg
    175,5 KB · Weergaven: 10
Hallo forumleden,
Ik heb een tijdje geleden een Honda Rebel CMX 450 uit 1987 van mijn broer overgenomen. Helaas heeft de CDI de geest gegeven. De motor is verder in goede staat. Weet iemand of heeft iemand een CDI voor deze motor liggen? Ik heb heb al diverse winkels gemailed maar krijg helaas weinig reactie of antwoord dat ze er geen een hebben liggen.
Ik zoek deze CDI: MM2 CF512B
Ik heb een CDI voor een Honda 250cc bij Aliexpress gekocht. Daar loopt de motor wel weer mee. De bougies vonken weer als vanouds maar de timing van de vonk is niet goed en er komt daardoor zwarte aanslag op de bougies. Dus die CDI gebruik ik niet meer, want ik wil mijn motor wel heel houden.
Heeft iemand ervaring met een CDI kopen op Amazon? Worden onderdelen uit Amerika op Amazon ook daadwerkelijk naar Nederland opgestuurd? Ik zie bijvoorbeeld deze staan. Heeft iemand van jullie deze al een keer gekocht: Honda 450 Rebels CDI's | eBay ?

Hoi Rick,
Ik had je via MP al een berichtje gestuurd. Ik heb ze wel liggen.
 
Hallo allemaal, ik heb sinds vorige week een CMX 250, beetje een opknappertje maar erg leuk motortje, Ben nog aan het stoeien met de remklauw daar zit een geleidepen helemaal vastgerot....heb revisiesetje naar net een beetje pech moet ik op zoek naar een andere klauw. Ben ook aan het blokje bezig, net oliepomp los gekregen, ging ook niet vanzelf wat een fijne schroeven die kruiskoppen@%$ werd 3x uitboren. Heb nog een vraag over de starterclutch, moet die ingevet worden voor het terugplaatsen of juist zonder vet ? Groeten Kees
 

Bijlagen

  • 180137480_1384648818580934_9108612869625439651_n.jpg
    180137480_1384648818580934_9108612869625439651_n.jpg
    118,6 KB · Weergaven: 19
Hallo allemaal, ik heb sinds vorige week een CMX 250, beetje een opknappertje maar erg leuk motortje, Ben nog aan het stoeien met de remklauw daar zit een geleidepen helemaal vastgerot....heb revisiesetje naar net een beetje pech moet ik op zoek naar een andere klauw. Ben ook aan het blokje bezig, net oliepomp los gekregen, ging ook niet vanzelf wat een fijne schroeven die kruiskoppen@%$ werd 3x uitboren. Heb nog een vraag over de starterclutch, moet die ingevet worden voor het terugplaatsen of juist zonder vet ? Groeten Kees

Druppeltje olie op de veertje/rolletjes en ketting is genoeg.

Die schroeven van de oliepomp zijn van het type JIS. Als je daar geen passend gereedschap voor hebt draai je ze inderdaad naar z'n mallemoer.
Japanese Industrial Standard. Op de kop van zo'n schroef staat ook een puntje ingeslagen. Dat is de markering dat het JIS is. Kijk maar eens naar andere kruiskoppen op de motorfiets.
 
Hai allemaal, ben er nog steeds en de rebels liggen nog te wachten op een vervolg. Nu ik sinds februari'21 met pensioen ben is dat een van de volgende grotere projecten die ik op stapel heb staan. Laat me even weten wie er nog hier meekijkt of meeluistert. Groetjes alvast en misschien in het voorjaar: TOT ZIENS DAN!
 
Terug
Bovenaan Onderaan