Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 5

Hier even een vraagje van een wellicht toekomstige Rebel 450 rijder.

Ik zoek een leuke motor voor erbij om te kunnen touren. De Rebel 450 en de VT500 spreken mij erg aan. Zijn er nog bepaalde zaken waar ik op moet letten bij aankoop van een Rebel?

Zijn er eventueel nog genoeg onderdelen te krijgen voor het motorblok? Ik ben al op een paar 450's gaan testrijden en ze rijden heerlijk!


En m'n laatste vraag, zijn ze een beetje geschikt om met een passagier te touren? Voor m'n gevoel hebben ze vermogen genoeg daarvoor.
 
@Ton (Winshots). De remleiding zit behoorlijk goed hoor.
Het blik is terug van de spuitert en ik ben nu bezig met de opbouw. Dat gaat niet zo snel dan ik dacht maar ik kom er wel. Laatste probleem: Het schroefdraad in het achterspatbord voor de zittingen zit vol verf, een gepruts om het netjes gangbaar te krijgen. Kleur: Andalusisch rood. Alvast een foto.

full


Tanksticker volgens eigen ontwerp:

full



Ziet er heel anders uit dan een paar maanden geleden toch??

full
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 1970
Hey allemaal,
Lang geleden dat ik ook hier op het forum actief ben geweest. Een beetje uit het zicht verloren aan het einde van deel 4 geloof ik.
Inmiddels zie ik alweer een hele serie namen die mij niets zeggen. Leuk om te zien dat de rebel nog steeds zo een schare fans heeft.
Wat mij bij het volgende brengt. Bij de mensen die net een Rebel gekocht hebben. Ik ben eigenlijk nieuwschierig hoe jullie hem gekocht hebben. Bij een dealer of particulier via marktplaats oid.
Ja, het is waar. na heel veel jaren zit ik er toch aan te denken de rebel weg te doen. Volgens mij ben ik wel een van de leden die zo een beestje het langst gehad hebt (iets van 23 jaar nu).
Maar de laatste jaren al niet zoveel meer op de Rebel gereden en vorig jaar een andere motor erbij gekocht. Iets groter en redelijk wat meer power.
Nu merk ik dat de rebel echt te weinig uit de garage komt en moet ik (met pijn in mn hart) toch wel denken aan afscheid nemen van de rebel.

Lang verhaal, maar als ik dan nu de stap zet, wat kunnen jullie aanraden. via de motorzaak, of toch marktplaats. en wat kan zo een (nog prima lopende en mooie) rebel opbrengen.
 
Hoi Blazez,
Dealers zitten meestal niet te wachten op zo'n oud beestje en je zult er daar erg weinig voor krijgen, dus als je de Rebel wilt verkopen dan zou je dat het beste via Marktplaats kunnen doen denk ik. De mijne (1986, zwart, alles origineel en erg netjes, 8700 miles) heb ik wel via een motorzaak maar dat was een deal met nog een nieuwe voorband en remblokjes, alles bij elkaar was ik iets van 1500 euro kwijt. De zaak heeft verder alleen het kenteken overgeschreven, de afleverbeurt (olie enzo) heb ik zelf gedaan.
Het beste kun je even kijken wat de Rebels doen op Marktplaats en Speurders en dan de kilometerstand, staat van onderhoud, uiterlijk, accessoires vergelijken met jouw motor, en dan een vraagprijs bepalen. Vergeet niet in de advertentie te vermelden dat hij geschikt is voor het A2 rijbewijs. ;) Succes!
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, wat Ton zegt, er zit nogal wat muziek in de prijzen.

Ik heb hier thuis in de schuur bijvoorbeeld een hele mooie, 100% originele niet versleutelde zwarte staan die onder de €2000,- gewoon niet de deur uit gaat. Die laat ik ook helemaal origineel.
Het punt is, ze zijn allemaal oud, wat automatisch meebrengt dat ze in allerlei condities kunnen verkeren. Van kasverrot, tot heel mooi. (nieuw worden ze nooit meer natuurlijk) Dus zullen de prijzen ook alle kanten op gaan.
Helaas zijn er velen die denken goud in handen te hebben en vragen een schot geld voor een ding vol deuken, afgebroken onderdelen, vol roest en oxidatie. Als je ze dan een bedrag bied wat bij een sloper hoort, zijn ze nog gepikeerd ook.

Mocht je de jouwe adverteren Blazez, zet er detail foto's bij. Blok goed in beeld bijvoorbeeld, zodat mensen niet voor een teleurstelling komen te staan als ze besluiten langs te komen.
Op een afstandje, met een wazig genomen foto, ziet alles er goed uit namelijk. Zo heb ik er overigens al verschillenden laten staan. Kom je met auto, geld en aanhanger aan, blijkt het een stuk oud ijzer te zijn zonder enig bruikbaar onderdeel. Zo jammer.
 
@Simon,

Het word een plaatje maat! Heel erg mooi!
Bouw 'm netjes op, en mocht je nog een bout of moer nodig hebben, dan roep maar.
 
Winshots en Leejow, bedankt voor de tips. Inderdaad is de motorzaak nog een optie. net even geweest en maar eerst besloten eens een gok op Marktplaats te doen. Net even een paar fotos genomen, het is nu lekker zonnig tenslotte.
Tellerstand (50294 mijl) was volgens de motorzaak een item (hoge tellerstand), tja hij is niet nieuw nee. Maar het is een oersterk blok en het loopt als een zonnetje.

Dus maar eens een marktplaats advertentie in elkaar draaien en kijken wat er gebeurd.

Overigens vanmorgen wel natuurlijk even een ommetje gemaakt. Het is en blijft een heerlijk spinnend motortje. Schakelt en rijdt prima. De zithouding ben ik alleen niet meer echt gewend mmerk ik. Die voelde ik nogal in mijn rug. Ik vrees dat ik een beetje verwend ben geworden met de andere motor :-)
full
 
Laatst bewerkt:
vraagje, hoe zit het nu eigenlijk met de plaats van het kenteken van een motor. Ik ben me rebel aan het ombouwen naar een bobber achtig iets en wil me kentekenplaat dus aan de zijkant hebben. Als ik het zo links en rechts lees mag dit niet, klopt dit? En hoe erg word er op gehandhaaft
 
Het gerechtshof in Leeuwarden heeft erg recent hierover een uitspraak gedaan:
http://www.mag-nl.org/cms/index.php...ail,0&cntnt01articleid=320&cntnt01returnid=61

Het Gerechtshof Leeuwarden heeft bepaald dat het NIET is toegestaan een kentekenplaat op een motorfiets links of rechts van het midden te bevestigen.
Deze uitspraak is het gevolg van een hoger beroep door een motorrijder die was bekeurd voor het voeren van een kentekenplaat links van de motor. De motorrijder blijkt te zijn bekeurd met een verwijzing naar het verkeerde feit.

Het mag volgens het gerechtshof niet vanwege het bepaalde in artikel 7, 6e lid van de Regeling kentekens en kentekenplaten, waarin staat dat de kentekenplaat loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig moet zijn aangebracht (dus precies in het midden) en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Als de kentekenplaat niet aan die eis voldoet dan wordt deze door het Hof geacht niet behoorlijk zichtbaar te zijn.
 
Nou . . . . 8070 dagen na de aanschaf van mijn trouwe rebeltje is hij weg . . . . Vanmorgen is hij opgehaald en overgeschreven. Ik kan alleen maar hopen dat de nieuwe eigenaar er net zoveel plezier van gaat hebben als dat ik er van gehad heb. Ik heb hem gewezen op dit forum, wellicht komt hij hier nog kijken.
Bedankt in ieder geval voor de tips voor het verkopen. Misschien kom ik nog wel eens buurten hier. Eventjes plaatjes kijken. Het was toch echt wel een lekker motor om te rijden.
Nu door op de grotere machine.
 
*O*
Vandaag een nieuw after market uitlaat systeem op de kop getikt voor de 450.
Twee losse uitlaten (bocht en demper aaneen) die beide aan de rechter kant uitkomen. Foto's later als ik het spul binnen heb.
 
Ben zeer benieuwd hoe dat er uit zal zien, Leo!

Ben nog steeds alert op de Rebel, situatie hier nog onveranderd. Nu de vakantie voorbij is zal alles wel weer een beetje op gang gaan komen hier.
 
Laatst bewerkt:
toch best wel rustig hier, vind je ook niet Peter?
Enkele jaren geleden was het een stuk drukker, zelfs een paar meetingen mogen meemaken op o.a. de postbank.
Was een mooie tijd en vele kilometers heb ik van de Rebel genoten. Inmiddels al een paar jaar geen Rebel meer, maar denk toch nog vaak terug aan die leuke tijd.
 
een rebel blijft leuk
had er een mooie tijd mee
een x 12 op n rij op de foto bij rebel peter thuis
soms mis ik m stiekum
maar mn HARLEY is toch nog leuker
grt marco
 
Tja, ik heb ook nog steeds de notificaties aan staan van deze groep. Mis ik de rebel . . .stiekem wel een beetje.
Aan de andere kant, de vervanger is natuurlijk wel iets heel anders. Het kwam op mijn pad en ik heb hem gekocht (vorig jaar). Wel bij Honda gebleven, dat dan weer wel.
Bij mij is het een Honda XL1000 Varadero geworden. Een beest van een machine En uiteraard compleet iets anders dan de rebel.
Maar zo af en toe de foto's van de rebel terug kijken is ook nog steeds wel leuk.
 
Heej Leo alles goed jongen ? je bent er nog druk mee bezig zo te zien!

Ik had een vraag: heb je interesse om alles wat ik heb over te nemen?

Het is heel wat: 5 frames, waarvan er twee complete motoren zijn en de weg op kunnen, 2 die gedeeltelijk uit elkaar liggen, 1 die helemaal kaal is en een los frame dat al is gepoedercoat, inclusief twee achterbruggen, ook gepoedercoat. Daarnaast drie extra blokken die allemaal eigenlijk wel iets mankeren. eentje is er wel rijklaar maar die vond ik altijd wat te luidruchtig en heb ik vervangen door een blok dat wat stiller was. Er zijn daarnaast nog twee blokken die ik helemaal uit elkaar gehaald heb voor onderdelen.

Ik heb daarnaast een geheel opnieuw in de originele kleur Candy Red gespoten setje spatborden en tank klaarliggen om op dat gepoedercoate frame te zetten, want dat was ooit mijn bedoeling.

Daarnaast een flink aantal losse zaken als een paar goede tankjes en een paar geblutste tankjes, ook diegene die ik ooit van jou heb overgenomen (die is dus nog gaaf), uitlaten, waarvan enkele nog redelijk zijn. Eentje is heel mooi maar daar is ooit door de toenmalige verkoper de binnendemper uitgehaald en die is dus lawaaieriger. Verder CDI's, twee blokken die ik uit elkaar gehaald heb, in onderdelen dus, alleslei kabelsm bouten, noem maar op wat je overhoudt als je er enkele uit elkaar zou halen. Ook zadels en buddyseats, voorpoten, wielen, sissybars, valbeugels en een doos met diverse interne onderdelen, zoals een koppelingsset nieuw, allerlei klein grut. ook heb ik nog een stuk of 5 goede carburateurs staan die ik al helemaal schoongemaakt had en waar ik ook een testrit mee gemaakt heb.

Hier wat foto's die ik al eens eerder gemaakt heb (kan zijn dat er intussen al sommige dingen weg zijn, maar ook dat er nieuwe dingen bij zijn gekomen, dus geen garantie dat alles wat hier staat er is, al schat ik wel in dat veruit het grootste deel is. Jouw grijze tankje bijvoorbeeld staat er nog niet op en de lichtrode rebel (links op de eerste foto) is intussen een zwarte geworden, omdat de rode tank lek was geraakt en sommige niet-450 boekjes zijn intussen al weer van de hand gedaan omdat ik die niet echt bij de verzameling vond horen):

full

full


full

full

full


full

full

full


full

full

full

full

full


full

full

full

full

full


full

full

full

full

full

full


owner manuals en cd's (alleen de algemene, niet met prive fotos):
full

full



full

full

full



full

full

full

full

full


Ook qua documentatie heb ik het nodige: meerdere bij de motor behoreden instructieboekjes, verschillende versies daarvan, maar ook de originele shopmanuals van Honda zelf. en Clymer boeken en een paar Honda algemene shopmanuals waarin de werking van bv de diverse typen carburateurs in vermeld wordt.

Al die spullen heb ik verzameld in de afgelopen 12 jaar dat ik Rebel rijd. Maar ik heb momenteel bijna geen tijd meer door de toegenomen werkdruk op de school en ik word ouder en krijg steeds meer moeite om er aan te werken. Rijden doe ik tegenwoordig liever op de ebike en dan samen met de vrouw. Mijn pensioendatum hebben ze verdorie 2 jaar uitgesteld dus ik moet nu nog 4 jaar en dat is te lang: ik wil daarom alles in één keer afstoten.

Wat ik nog wel zou willen is een motor terugkopen die groter en zwaar genoeg is om met mij en mijn vrouw rond te gaan rijden, dan denk ik aan goede Honda VT800

Voor 1500,00 mag je het zo op komen halen. Het is dan wel alles in één keer meenemen en zelf vervoer regelen. Je hebt voor alles wel een redelijk grote aanhanger voor nodig, alleen al die 4 motoren en 3 blokken zijn samen natuurlijk al een flink gewicht.

Overigens overweeg ik een zwaardere aan te schaffen daarna, ik denk dan aan een VT800 met rode tank, die vind ik toch wel erg mooi en daar heb ik al eens een proefrit op gemaakt. Dus als je iemand weet die hem wil ruilen ... eventueel met wat bijbetaling, houd ik me aanbevolen, want dat is zeker een overweging. Die motor die ik zoek die ziet er zo uit:

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Middag Rebel Rijders,

ik ben op zoek naar een CDI unit voor Rebel 450. Type CF512B. Lijkt erop dat deze de geest heeft gegeven.
Wie kan mij helpen?
 
Gisteren een CDI gevonden en gemonteerd. Helaas blijft het probleem, geen vonk. Wie heeft er suggestie's?

Er komt spanning vanaf contactslot naar CDI, massa gecontroleerd..............

Wat is de truc om een cdi te controleren..................

Wie weet de oplossing?

groet
 
Hallo mensen ik heb al een tijdje niks meer laten horen
Na 5 jaar op mn rebel toen 1 jaar een shadow daarna 5 jaar een cbr1000f nu eindelijk een harley davidson xr 1200
Wat een super rebel is dat
 
Ja, Jan, het moet maar eens afgerond worden. Met de ebike rijd ik juist veel meer en dat leidt vanzelf tot een betere conditie. Maar of het nog lukt er iemand voor te vinden ... het zal even afwachten zijn.

Misschien maar weer eens die kant op komen ? want ik ben aan de beurt nu ;)
 
Laatst bewerkt:
Hi rebels.
Ik rijd soms op de rebel 250 van Mn buurmeisje want het ding heeft lang stil gestaan en blijft nog even stilstaan tot ze haar rijbewijs heeft gehaald.

Ik vraag me af: is er een manier om het schakelpedaal af te stellen? Ik moet nogal een grote beweging in de ruimte maken. Hij gaat overigens altijd prima in de versnelling en je voelt het schakelment eigenlijk helemaal niet. Wat ik ook wennen/raar vindt, want bij mijn transalp is het een hele duidelijke KLIK.

Is dit normaal voor de rebel? Valt er iets af te stellen? En hoe?

Alvast bedankt.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan