honda rebel en de problemen

PoePSie18

MF'er
12 okt 2009
44
0
31
----
ik heb sinds kort een honda rebel die topic was er nog niet dus vandaar

wie rijden er honda rebel?
hoe bevalt het
hoe oud is ie en hoe knappen jullie ze op

alle tips en verhalen zijn welkom

sleeër

MF veteraan
16 jan 2008
6.892
0
Welkom!

Geweldige foto, een meid aan het werk aan haar motor =)
Ik heb geen rebel en kan je niet echt helpen. In het brikkers gedeelte is er een groot rebel topic. Wat voor een is het ? Een 250 of een 450 ? Hij lijkt in perfecte staat !

Een vriendin van me heeft een rebel (alleen nog niet haar rijbewijs) en het lijkt me vooral het standaard onderhoud (olie, luchtfilter, accu, banden, ketting) en starten maar. Leuke fiets om te verbouwen dat ook. Op inet staat hier en daar leuke verbouwde rebels.

Veel rijplezier!
Oh, hier op het choppergedeelte zijn de meeste mensen nogal lomp en recht toe recht aan met hun meningen. We hebben al veel posters op dit deel van het forum afgeschrikt jammergenoeg. Bedoelen het niet verkeerd, maar je moet er tegen kunnen. Ik denk, ik zeg het alvast even.

PoePSie18

MF'er
12 okt 2009
44
0
31
----
Welkom!

Geweldige foto, een meid aan het werk aan haar motor =)
Ik heb geen rebel en kan je niet echt helpen. In het brikkers gedeelte is er een groot rebel topic. Wat voor een is het ? Een 250 of een 450 ? Hij lijkt in perfecte staat !

Een vriendin van me heeft een rebel (alleen nog niet haar rijbewijs) en het lijkt me vooral het standaard onderhoud (olie, luchtfilter, accu, banden, ketting) en starten maar. Leuke fiets om te verbouwen dat ook. Op inet staat hier en daar leuke verbouwde rebels.

Veel rijplezier!
Oh, hier op het choppergedeelte zijn de meeste mensen nogal lomp en recht toe recht aan met hun meningen. We hebben al veel posters op dit deel van het forum afgeschrikt jammergenoeg. Bedoelen het niet verkeerd, maar je moet er tegen kunnen. Ik denk, ik zeg het alvast even.

haha oke dank je wel voor de waarschuwing:P
wat is er mis met deze dingen?
wil ook een racer maar pas er niet op.
dus eerst sparen en me motorrijbewijs halen:P
en dan een racer ombouwen deze bouw ik niet om:P
zal hem nooit super mooi gaan vinden.
vind t wel gaaf omdat het MIJN motor is:P

sleeër

MF veteraan
16 jan 2008
6.892
0
Uit het shadow topic:

ik heb een honda rebel uit 1991 gekocht.
8.000 miles op de km stand

weet iemand welke problemen er te verwachten zijn?
hij heeft nieuwe bandjes en is wel nagekeken.
maar welke dingen zullen er miss nog vervangen moeten worden omdat ie zolang heeft stilgestaan

8000 miles (12 800 km) is niet veel voor een fiets van 18 jaar oud. Meestal is stilstand niet zo goed voor een motor. Ik weet niet wat de onderhoud geschiedenis is en hoe die is weggezet. Ik zou iig ALLE vloeistoffen vervangen (rem, voorvork, olie, benzine), filters vervangen, en alles checken op roest en uitgedroogde rubbers. Als je het zekere voor het zekere wilt nemen zou ik ook de remleiding vervangen (als je het goed wilt doen meteen RVS). Remmen sowieso even goed checken, maar je zegt dat die al is nagekeken. Verder is het "als het loopt, dan loopt die"

Succes.

sleeër

MF veteraan
16 jan 2008
6.892
0
haha oke dank je wel voor de waarschuwing:P
wat is er mis met deze dingen?
wil ook een racer maar pas er niet op.
dus eerst sparen en me motorrijbewijs halen:P
en dan een racer ombouwen deze bouw ik niet om:P
zal hem nooit super mooi gaan vinden.
vind t wel gaaf omdat het MIJN motor is:P

niet mooi zegt ze.
Een racer wilt ze, zegt ze.

B|

Ik weet niet hoe lang je bent, maar veel motoren (ook racers) kan je veel aan doen door een verlaagd zadel te monteren en schoenen met hogere zolen nemen.

Lanesplitter

🌻 𝖁𝕰𝕹𝕴 𝖁𝕴𝕯𝕴 𝖁𝕴𝕮𝕴
15 sep 2002
385
1
61
Loosduinen
Ik heb een paar jaar woon- werkverkeer met een Rebel 250 gereden. Het was een van de meest betrouwbare motoren die ik heb gehad. Onderhoud is heel eenvoudig, je kan overal gemakkelijk bij. Ze rijden heerlijk en zijn best fel voor een lichte motor.
Er zijn een aantal Honda Rebel clubs en forums op internet te vinden, met heel veel tips.

Ik weet zeker dat je er veel plezier van gaat hebben.

sleeër

MF veteraan
16 jan 2008
6.892
0
Ach dat is dikke onzin.
Zoek in het algemene deel van het forum. Er zijn redelijk veel topics erover.

-edit- dit sloeg op je lengte en dat je alleen rebel en guzzi zou kunnen rijden.

Laatst bewerkt:

PoePSie18

MF'er
12 okt 2009
44
0
31
----
Ik heb een paar jaar woon- werkverkeer met een Rebel 250 gereden. Het was een van de meest betrouwbare motoren die ik heb gehad. Onderhoud is heel eenvoudig, je kan overal gemakkelijk bij. Ze rijden heerlijk en zijn best fel voor een lichte motor.
Er zijn een aantal Honda Rebel clubs en forums op internet te vinden, met heel veel tips.

Ik weet zeker dat je er veel plezier van gaat hebben.
ja ik heb ook rebel 250
ok heel erg bedankt:)

bigwillem

MF'er
20 mrt 2003
70
0
47
almere
Heb zelf op een Honda Rebel mijn rijbewijs gehaald, fijne fiets!
Zijn over het algemeen zeer betrouwbaar en niet stuk te krijgen (zeker niet zoals ik hem toendertijd behandeld heb }) .)

Zie ik het nou goed?
Ben je de motor aan het stofzuigen?
:?

PoePSie18

MF'er
12 okt 2009
44
0
31
----
Zijn over het algemeen zeer betrouwbaar en niet stuk te krijgen (zeker niet zoals ik hem toendertijd behandeld heb }) .)

Zie ik het nou goed?
ehm sinds wanneer stofzuig jij een motor?:P
dus antwoord is nee. was met de dremel bezig om hem mooi gilmmend te maken

Roll-Tide

MF'er
6 okt 2009
58
0
52
Dordrecht
quote:
bigwillem schreef op 20 oktober 2009 @ 21:56:

Zie ik het nou goed?

ehm sinds wanneer stofzuig jij een motor?:P
dus antwoord is nee. was met de dremel bezig om hem mooi gilmmend te maken

LOL

Piepdeuse

Die hard MF'er
14 jun 2006
610
0
44
Bezoek site
met 1.56 pas je dan ook wel op een Savage, eenpitter dus dat schudt lekker

maar op een CBR met verlaagd zadel moet toch ook wel lukken? Je kan 'ns vragen hoeveel omlaag dat gaat...
Mijn vrouw is 1.70 en kan op een gewone niet aangepaste CBR 600 F2 met haar voeten voldoende bij de grond

mss het ontdekken waard? Zo'n fiets kost je wel snel 2500 voor een '93

Teevee

MF veteraan
11 jul 2001
2.035
0
47
Tilburg
www.rataplan-ratbikeclub.nl
Rebel 250 is leuk! :Y Ik heb er 4 jaar op gereden, ergens in de jaren 90 nog.
Nooit iets van problemen mee gehad.

Eén tip, probeer niet weg te rijden als hij nog op het stuurslot staat.

|( ik wil er niet over praten.

PoePSie18

MF'er
12 okt 2009
44
0
31
----
met 1.56 pas je dan ook wel op een Savage, eenpitter dus dat schudt lekker

maar op een CBR met verlaagd zadel moet toch ook wel lukken? Je kan 'ns vragen hoeveel omlaag dat gaat...
Mijn vrouw is 1.70 en kan op een gewone niet aangepaste CBR 600 F2 met haar voeten voldoende bij de grond

mss het ontdekken waard? Zo'n fiets kost je wel snel 2500 voor een '93

[afbeelding]
wil na een tijdje een nieuwe aanschaffen dus geld maakt me niks uit zolang ik er maar op pas

Phaedrus

MF veteraan
29 jun 2009
1.681
1
Welkom bij de choppers, jammer dat je naar de sports gaat :P
maar volgens mij moet je lengte niet zo'n probleem zijn. zijn sowieso meer choppers dan alleen honda of guzzi waar je op kan (suzuki/yamaha/kawasaki/hd).

racers zijn inderdaad wat hoger, maar als je die verlaagt zou het best kunnen.

PoePSie18

MF'er
12 okt 2009
44
0
31
----
kawasaki pas ik dus al niet op:P
mja
ach zal er eerst wel een tijdje op moeten blijven rijden. is een lichte motor dus moet ik daarop op afrijden want is mijn lesmotor meteen:P
en daarna kijk ik wel verder

Teevee

MF veteraan
11 jul 2001
2.035
0
47
Tilburg
www.rataplan-ratbikeclub.nl
hahaha hoe wil je dan wegrijden?:P

Tsja, nou, kijk...

Je staat op een vrij druk plein geparkeerd (dit soort dingen doe je nooit als je alleen bent). Je motor staat op het stuurslot. Je stuur staat naar links.
Je stapt op, draait je stuur niet want je stond toch met je voorwiel naar de muur, dus je moet 180 graden keren om weg te rijden.

Je stuurslot zit aan de zijkant van je balhoofd dus je kunt gewoon je contactslot gebruiken terwijl hij op slot staat.

Dan starten, rustig je bochtje draaien... tot zover gaat alles prima... je draait je stuur recht en in één beweging je gas open... oh nee, toch niet, je draait alléén je gas open...

De rest kun je raden. ;)

PoePSie18

MF'er
12 okt 2009
44
0
31
----
Tsja, nou, kijk...

Je staat op een vrij druk plein geparkeerd (dit soort dingen doe je nooit als je alleen bent). Je motor staat op het stuurslot. Je stuur staat naar links.
Je stapt op, draait je stuur niet want je stond toch met je voorwiel naar de muur, dus je moet 180 graden keren om weg te rijden.

Je stuurslot zit aan de zijkant van je balhoofd dus je kunt gewoon je contactslot gebruiken terwijl hij op slot staat.

Dan starten, rustig je bochtje draaien... tot zover gaat alles prima... je draait je stuur recht en in één beweging je gas open... oh nee, toch niet, je draait alléén je gas open...

De rest kun je raden. ;)

ehm en dat is echt gebeurt:P
of deed je mee aan een cabaret voorstelling:P

wel erg hehehehe ik zou gelachen hebben

PoePSie18

MF'er
12 okt 2009
44
0
31
----
Dat deden er meer ja.
Maar inderdaad echt gebeurd. Ergens tussen 1990 en 1994.

Met deze:
[afbeelding]

Schade: knipperbol achter, kromme koppelingshendel, krassen op de uitlaat links en een flink gedeukt ego.
hahaha ja geloof meteen dat er meer moesten lachen..
oh is best een mooie motor die je had zeg:O
zag dr goed uit in ieder geval..
mijne niet zo:(
btje roest etc:(