honda rebel koppeling probleem?

Peermaniak

MF'er
28 jun 2006
88
0
Hallo,

Vorige week heb ik mn motor olie bijgevuld alleen, teveel olie, nu wou ik hem aan duwen(ik duw hem meestal aan) maar als hij in zijn versnelling staat en ik de koppling intrek, staat hij nog steeds vast. Nu dacht ik dat het aan de olie lag en heb ik er het weer op normaal niveau gezet. Maar nog steeds het zelfde probleem. Ook de koppeling afgesteld, omdat ik dacht dat het daaraan lag, maar het helpt allemaal niet.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Als jullie meer willen weten zeg het gerust, maar ik denk dat ik alle relevante informatie nu heb medegedeeld.

Alvast bedankt!
 
Ik heb zelf een CMX250 Rebel gehad in het verleden. Bij mij deed zich ongeveer 1 x per jaar de volgende storing voor. De as van koppelingshefboom loopt op de rechter carterhelft naar beneden. Onderaan deze as zit een nok, die via een stift de koppeling bedient. Deze nok zit met een borgpalletje vast in de as. Het palletje brak iedere keer, zodat de as de nok niet meer bediende. Je voelt dit omdat de koppelingshendel heel licht gaat. Mogelijk heb jij hetzelfde probleem.
Als dat zo is, moet je de olie aftappen, de rechtercarterhelft losschroeven en zorgen dat je de pakking heel houdt of een nieuwe bij de hand hebt. Ik heb zelf uiteindelijk een hardstalen boutje met een moertje gebruikt om de nok op de as vast te zetten, daarna was het euvel verholpen.
Succes! :]
 
Bedankt ik zou eens kunnen kijken, alleen gaat mn koppelingshendel niet licht, dus misschien dat het tocht iets anders is, Verder voel ik wel iets verschil als ik mn hendel intrek hij gaat iets beter vooruit dan niet ingedrukt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan