honda rebel

gatorgate

Rookie
27 nov 2016
11
0
Friesland
Beste Honda rebel bikers,

Ik heb sindskort een Rebel 450, daar heb ik het volgende mee. Zoals velen weten zit er op een rebel een tussen pijpje op de uitlaat (stabliliseerd de uitlaat druk van de motor) Omdat bijde uitlaat pijpen de zelfde lengte hebben kan het tussen pijpje weg zou je zeggen.
Ik heb dit gedaan en er een mooi project van gemaakt. Met de verdere controle merkte ik dat er toch iets veranderde(in mijn geval). Als ik de bougie dop van de linker cylinder afhaal blijft hij redelijk netjes lopen maar, als ik de bougie dop van de rechter afhaal valt hij bijna uit. Ik heb de cylinder druk gemeten bij bijden cylinders en daar zit ook verschil in, de linker heeft 8 bar en rechter 7 bar. Nou weet ik dat oude motoren veel slijtage doormaken maar, ik weet niet wat de juiste druk is voor dit type motor.
Ik ben nieuw op deze site en rotzooi al van af mn 15de jaar aan motoren maar, ik kan elke motor, auto, brommer en fiets) uitelkaar trekken en op specificatie in elkaar zetten maar ik ben geen trouble shooter.
Alvast bedankt voor het lezen van dit stukje,
Gr Travis
 
:W Travis
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Hoi Travis, welkom op het forum!
Volgens de originele specificaties zou de compressie 9,3:1 moeten zijn. Je meet dus flink lagere waarden, en het is vreemd dat hij op de cilinder met de laagste compressie het beste blijft draaien. Dat doet toch vermoeden dat er meer aan de hand is? Alles even nalopen: bougie, bougiekabel, bobine, kleppen, carburateurs, inlaatrubbers, kortom het hele traject van lucht + benzine + vonk.
Ik weet niet of het weghalen van de balanspijp zo'n goed idee is, dat pijpje helpt toch mee met het leegzuigen van de verbrande gassen uit de cilinder. Een Rebel heeft een 360° krukas:
440px-Straight-twin_engine_with_different_crank_shaft_angles.gif

Een Rebel-blok is geen rocketscience dus het zal allemaal wel weer goed komen. Er zijn hier Rebel-rijders die er veel meer van af weten dan ik dus nog even wat meer reacties afwachten! ;)
 
super bedankt, wist niet dat ie 360 motor had zo leer ik steeds meer. Maar er is idd iets dat afgesteld of vervangen moet worden....
 
Laatst bewerkt:
Beste Ton,
Ik heb inm het probleem opgelost.
Ik ben niet een van de opgevers dus........ ben ik gaan onderzoeken wat nu het probleem zou kunnen zijn. na enige tijd voelde ik de uitlaten en de linker was warm en de rechter wat niet meer om vaste te houden zo heet.
Probleem: carburatie!!! De carbs uit elkaar gehaald en.....weer in elkaar en starten en ja hoor ze lopen alebei!!!
De uitlaten had ik geslached dus het gaf een super soundje!!
Je uitleg en info hebben mij wel geholpen, erg bedankt.
;)
 
Mooi werk, Travis! :t
Is nog geen verklaring voor de lagere compressie maar hee, als-ie lekker loopt dan is 't goed he.
Het mooie weer is ook al besteld dus rijden maar! ;)

De Rebel-rijders hebben hier een eigen topic, kun je nog veel meer info vinden.
 
klasse! ga ik mee aan de gang. Trouwens ff "tussen haakjes",De motoor geeft ruim 7 jaar stil gestaan dus als ik strax een goede lange felle rit maak en wat carb/klep reiniger in de tank zou de compressie beter worden. En anders is een nieuwe set zuigerveren een oplossing.
Gr en bedankt voor de topic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan