Honda replica

Voxonda

MF veteraan
5 aug 2004
3.388
4
Grootebroek
Weer een topic over een Honda :( Jawel, heb plan opgepakt om net als een aantal andere heren/dames, een 'wrak'om te toveren in een replica van een Honda lange afstandracer uit de '70-er jaren.
Zal de voortgang(?) via piccie's laten zien.

Zo, nu eerst even een vraag(je): ik zoek een SMAC (nee dit zit niet in een blikje) achterwiel, mag zonder schijf en transmissiedemper. Iemand?

Piccie's volgen.
 
Hier de 1e piccies, zijn niet digitaal:

750_frame.jpg


Onderstaande is een SMAC voorwiel:

750_voorwiel.JPG
 
Ik zie hele grote platen! Kun je ze verkleinen? Dat kijkt wat makkelijker.

Lijkt me een mooi project. Ik bouw zelf ook m'n GS 750 om tot Seventies Superbike.
Op welke racer baseer je de Honda?
 
ik zou wel eens eens z`on oude racer naast een moderne fireblade willen rijden.
Kijken wat er nou de afgelopen 20 jaar verbeterd is.
 
Ik zie hele grote platen! Kun je ze verkleinen? Dat kijkt wat makkelijker.

Lijkt me een mooi project. Ik bouw zelf ook m'n GS 750 om tot Seventies Superbike.
Op welke racer baseer je de Honda?
Bedankt voor je inspiratie foto, maar die is in dit geval nog iets te 'modern' :?
De mijne moet een replica worden van een VOS-OSS racer uit de '70-er jaren, waarmee geraced werd tijdens de 24 uur van Oss, en de 200-Mijl van Helmond namens de NMB.
full

Deze foto heb ik na veel speuren gehad via de oorspronkelijke teambaas/eigenaar Peter Vos, van de oorspronkelijke coureur, Tonnie van Schijndel.
Hiervoor mijn grote dank.
Mocht er iemand zijn die ook foto's heeft van deze motoren dan houdt ik mij aanbevolen.

 
Laatst bewerkt:
Kooknie...

Moet het iets Japauto-achtigs worden?

http://perso.monaco377.com/DupontD/france/fr4/japauto.jpg ((Afbeelding))

Dat heb je, bijna, goed. Deze motoren waren, de CB's dan, veelal voorzien van Japauto blokken (950 & 970 cc). Later zelfs over de 1000 cc. Piek motoren uit Oosterbeek reed, volgens mij in 1975 met een originele Japauto. Overigens is het bij de Japauto club in Frankrijk mogelijk om deze kits, weer, te kopen evenals andere delen, zoals stroomlijn, uitlaten ed.
Vos-Oss reed, eerst met een origineel frame, in 1972, en daarna met een Dresda frame, wat overigens na 18 van de 24 uur gescheurd is. En hier gaat mijn replica, hopelijk, op lijken.
 
Bedankt voor je inspiratie foto, maar die is in dit geval nog iets te 'modern' :?
De mijne moet een replica worden van een VOS-OSS racer uit de '70-er jaren, waarmee geraced werd tijdens de 24 uur van Oss, en de 200-Mijl van Helmond namens de NMB.


Moeten elkaar wel ff op de hoogte houden..mijnes wordt dan wel geen LD-racer, maar wel voor het betere gooi- en smijtwerk (zie post hierboven..zonder remmen)...En dat ding lijkt toch strakkies verdacht veel op mijn reesertje...Mmmmhhhhhh 8-)
 
Moeten elkaar wel ff op de hoogte houden..mijnes wordt dan wel geen LD-racer, maar wel voor het betere gooi- en smijtwerk (zie post hierboven..zonder remmen)...En dat ding lijkt toch strakkies verdacht veel op mijn reesertje...Mmmmhhhhhh 8-)

Begin er eens mee om mij op de hoogte te houden, laat een piccie zien van je reesertje.
 
Dat heb je, bijna, goed. Deze motoren waren, de CB's dan, veelal voorzien van Japauto blokken (950 & 970 cc). Later zelfs over de 1000 cc. Piek motoren uit Oosterbeek reed, volgens mij in 1975 met een originele Japauto. Overigens is het bij de Japauto club in Frankrijk mogelijk om deze kits, weer, te kopen evenals andere delen, zoals stroomlijn, uitlaten ed.
Vos-Oss reed, eerst met een origineel frame, in 1972, en daarna met een Dresda frame, wat overigens na 18 van de 24 uur gescheurd is. En hier gaat mijn replica, hopelijk, op lijken.


Piek motoren, uit Oosterbeek? heb daar 25 jaar gewoond, maar Piek motoren zegt me niks.... (ja, ik woonde er in '75 al
bye.gif
)
 
Piek motoren, uit Oosterbeek? heb daar 25 jaar gewoond, maar Piek motoren zegt me niks.... (ja, ik woonde er in '75 al http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/bye.gif ((Afbeelding)))
Ben, dacht ik in'78, nog in die zaak geweest. Ze reden van '73 tot'75 zeker mee tijdens de 24 uur van Oss en hebben in 1973 zelfs gewonnen, rijders oa. Gerrit Jongetjes en Kees v.d. Kruys.
 
Ben, dacht ik in'78, nog in die zaak geweest. Ze reden van '73 tot'75 zeker mee tijdens de 24 uur van Oss en hebben in 1973 zelfs gewonnen, rijders oa. Gerrit Jongetjes en Kees v.d. Kruys.


da motorke van mij komt uit jouw woonplaats...geinig...die goeie man had daar ook nog een heeeele mooie CB 750 racer staan uit begin jaren 70....Als ik weer geld heb :X
 
met uitzicht op de Rijn !!! (als ik me niet vergis is dat 'm..onderlangs van oosterbeek naar arnhem..net na het kleine spoorbruggetje..links omhoog ..bocht naar rechts..en na 20 meter aan de linkerkant)..volgens mij keek Jochem in die tijd niet naar tweewielers :+
(jaja..ik kom ook uit die contreien ;) ..)
 
Ik l*l echt niet uit me nek hoor! :( Het was even zoeken maar hier is het 'oude' adres:

PIEK MOTORS B.V
Molenweg 8-10
Vogelweg 15 (werkplaats)
Oosterbeek
08307 - 31 35


Verrék! Nou je het zegt! Daar heeft idd welk iets gezeten qua motoren ja! (Was idd nog een heel klein menneke toen, maar keek wel ;) ) Heb daar een paar straten vanaf gewoond, en heb ooit nog 's een vriendinnetje op de Molenweg gehad O-)
Sjeez...dat telefoonnummmer is nog van vóór het 085- tijdperk... inmiddels 026-

met uitzicht op de Rijn !!! (als ik me niet vergis is dat 'm..onderlangs van oosterbeek naar arnhem..net na het kleine spoorbruggetje..links omhoog ..bocht naar rechts..en na 20 meter aan de linkerkant)..volgens mij keek Jochem in die tijd niet naar tweewielers :+
(jaja..ik kom ook uit die contreien ;) ..)

Nee nee, dat issm niet. Da's vlakbij het Gindgat (bij de woonboten) Zat eerst een sloperij/smederij/oudijzerhandel van de pa van een vriendje van me destijds en daarna kwam er iets met 'klassieke' motoren te zitten. geen idee of die er nog zit, maar da's niet de vogelweg maar de benedendorpseweg...
 
Laatst bewerkt:
Piek was vroeger idd de importeur van Japauto.

De haalden de originele uitlaten van de CB750, en knikkerden die weg om er vervolgens de Japauto uitlaat op te zetten. Oh ja, één hitteschildje konden ze nog gebruiken.

Eén van de mensen van PIEK heeft nu Roadrunner motoren in Velp (vroeger Rheden), jij is onlangs nog letterlijk op de knieen gegaan om mijn K0 te bewonderen. "Goeie ouwe tijd"
 
Terug
Bovenaan Onderaan