Je bent redelijk algemeen in je omschrijvingen en hebt zelf zitten werken aan de motor.Heb net een honda cbr 600 f gekocht. 1998.
Deze liep niet toen ik hem kocht
Nu ongeveer 3 weken verder, incl nieuwe accu, carbs ultrasoon laten reinigingen, kreeg ik hem aan de praat.
Toen bleek dat het spruitstuk verrot was,, geprobeerd eea te lassen.helaas te slecht.nieuwe besteld.
Maar had ouwe spruitstuk terug erop gezet. starten, ja jammer start nu niet .
Hoor wel af en toe dat hij aan wil slaan maar motor pakt niet op.
Knalt ook soms in uitlaat. Ontbranding in de pijp.
Choke van carbs werkt niet lekker, is gereinigd maar blijft "hangen" .
Heeft iemand nog meer ideeën
lopend weggezetGa eens na of je een vonk hebt op je bougies. Daarnaast is het idd lastig om op deze manier een diagnose te stellen. Wellicht is het slim om de compressie eens te meten, dan heb je in ieder geval een indicatie van de staat van het blok.
Ik help wel eens mee in een motorsloperij en daar komen regelmatig motoren binnen die door de verkoper rijdend zijn weggezet. Als het blok dan uit elkaar gaat kom ik de meest bijzondere dingen tegen (afgebroken of kromme kleppen, zuigers die vast zitten, gebroken krukassen etc.). Met andere woorden, je zult een beetje moeten achterhalen wat er binnen in jouw blok gebeurt. Hopelijk voor je zit het allemaal goed, maar ik ben inmiddels zelf wat huiverig geworden voor motoren die niet lopen als ze te koop worden aangeboden.
Heb net een honda cbr 600 f gekocht. 1998.
Deze liep niet toen ik hem kocht
Nu ongeveer 3 weken verder, incl nieuwe accu, carbs ultrasoon laten reinigingen, kreeg ik hem aan de praat.
Toen bleek dat het spruitstuk verrot was,, geprobeerd eea te lassen.helaas te slecht.nieuwe besteld.
Maar had ouwe spruitstuk terug erop gezet. starten, ja jammer start nu niet .
Hoor wel af en toe dat hij aan wil slaan maar motor pakt niet op.
Knalt ook soms in uitlaat. Ontbranding in de pijp.
Choke van carbs werkt niet lekker, is gereinigd maar blijft "hangen" .
Heeft iemand nog meer ideeën
Uitlaten zit in de kont van de motor en niet meer aan de zijkant, daardoor moest eea op een andere plek komen
Jim bedankt nieuwe bougies erin en liep gelijk, nog ff nieuw spruitstuk van de week monteren.
Heb nog wel een probleem met rectifier unit( weet Nederlandse naam niet) deze wordt echt zo heet dat hij bijna in brand stond. En mijn motor ook oeffff.
Zit normaal aan de zijkant onder de buddy, condensator of zo.maar ivm verbouwing zit hij nu vast met ty-rap!!!
Een oem is nog duurder...Was al gedaan maar zag dat een nieuwe verbetert type ca 100 euro
Kost. Koop anders wel een nieuwe. Beetje zonder als hij straks afbrand
how to - accu en laadsysteem controleren.Volgende probleem accu laad niet bij, lijkt wel of hij leeg loopt.spanningsregelaar of dynamo weer verder met meten. Maar geluid met nieuwe spruitstuk is super.