honda rvf 400 \'94

Absoluut geen problemen mee!

Waar niet mee :? Dat ie olie zuipt :? Of dat ie juist geen olie zuipt :?

Yamaha heeft er jaren om bekend gestaan dat het oliezuipers zijn, toch is het volgens mij meer exemplarisch dan dat ut bij elke Yammie zo is. ( Mijn FZR 1000 uit 87 verbruikt minder olie dan mijn R1.)
 
Sinds wanneer ligt Enschede in Belgie, Belg?

;)

nu geen grapjes over dat vuurwerk... ;)

:}
ehhe, mja, vergat effe in\'t profile te kijken en omdat en NL\'er niet zo snel met .be site zal afkomen omdat het aanbod in NL al veel groter is.
 
Waar niet mee :? Dat ie olie zuipt :? Of dat ie juist geen olie zuipt :?

Yamaha heeft er jaren om bekend gestaan dat het oliezuipers zijn, toch is het volgens mij meer exemplarisch dan dat ut bij elke Yammie zo is. ( Mijn FZR 1000 uit 87 verbruikt minder olie dan mijn R1.)
Die van mij verbruikt weinig olie...
 
Die stond bij\'n dealer jonas? Waar ergens dan?? Kan\'k misschien ook eens gaan passen op dat ding. Al staat het voorlopig vast dat\'k hem niet koop ;(
 
Yammie\'s begin jaren \'90 doen volgens mij wat vaker aan blauwe rookwolken dan andere fietsen...

Ken vier mensen met een oudere sportieve yammie:

FZ750: rookvrij (>50.000km)
FZR750, \'93 of \'94 geloof ik: Gas = blauwe wolkjes + olieluchtje(ongeveer 35.000km)
FZR600, \'93, 45.000km: Bij volgas rookwolkjes in die akelige blauwe tint...
FZR400 van Rev: Leek erop dat bij gas dicht een mini-wolkje zichtbaar was laatst... Maar zeker weten doe ik het niet... Zeker niets ernstig... :)

Is toch een aardig antal... Kan wel toeval zijn, maar ik ben daar niet zo zeker van... Iig moet je je door een grotere kans op een rokend exemplaar niet laten afschrikken om zo\'n ding te kopen... Als de bike die jij op het oog hebt niet overmatig olie verbruikt, is er toch niets aan de hand? Van m\'n auto (Fiat Bravo) wordt ook gezegd dat de versnellingsbak nogal zwak is (vaak voor de 50.000 km al kapot)... Ding draait nu al 65.000km zonder problemen... Dat het vaker voorkomt, wil niet zeggen dat jij het ook tegenkomt... Koop dus wat je leuk vindt (en binnen het budget in te passen is, natuurlijk)... :)
 
Iig moet je je door een grotere kans op een rokend exemplaar niet laten afschrikken om zo\'n ding te kopen... Als de bike die jij op het oog hebt niet overmatig olie verbruikt, is er toch niets aan de hand?

Probleem is dat je zoiets pas achteraf kan weten. Terwijl de kans dat ie\'t heeft toch groter wordt.

Wat is er eigenlijk zo slecht aan een motor die olie verbruikt? Ok, je moet het vaker bijvullen, maar ister verder nog wat mis mee?
 
Nee... ik ben geen Belg :) , ik ben een Tukker. Maar www.motorbikes.be is gewoon een hele goeie site met info over bijna alle denkbare motoren (beter dan motornet.nl vind ik), vandaar.
 
Laatst bewerkt:
Nee... ik ben geen Belg :) , ik ben een Tukker. Maar www.motorbikes.be is gewoon een hele goeie site met info over bijna alle denkbare motoren (beter dan motornet.nl vind ik), vandaar.

Nou, mijn XR250R is er weer eens niet op te vinden. Maar vreemdgenoeg wel een ZX-2R. nog NOOOOOOOIT van gehoord, wist niet dat ze 250cc ZXR\'s maakten.. wat een vette machine. Net als een CBR250RR :)
 
Probleem is dat je zoiets pas achteraf kan weten. Terwijl de kans dat ie\'t heeft toch groter wordt.

Wat is er eigenlijk zo slecht aan een motor die olie verbruikt? Ok, je moet het vaker bijvullen, maar ister verder nog wat mis mee?
Blauwe rookwolken zijn dacht ik ook wel bij een proefrit te herkennen, hoor Pooh... :P

Blok dat olie verbruikt is vaak ergens niet zo goed meer... Hoeft niet altijd heel ernstig te zijn, maar dat hangt af waardoor de fiets olie verbruikt... Maar meestal gaat een fiets met een stevig olieverbruik niet zo lang meer mee... Olieverbruik is vaak het symptoom van andere, minder fijne dingen... Ook loopt vaak het vermogen terug door dezelfde reden die de lekkage veroorzaakt... Als er olie in de verbrandingsruimte lekt, kan vaak ook het gecomprimeerde lucht-benzine mengsel (al dan niet verbrand) weglekken...
 
Nou, mijn XR250R is er weer eens niet op te vinden. Maar vreemdgenoeg wel een ZX-2R. nog NOOOOOOOIT van gehoord, wist niet dat ze 250cc ZXR\'s maakten.. wat een vette machine. Net als een CBR250RR :)


gewoon info@motorbikes.be mailen, met een piccie als\'t effe kan en hij zet ze\'r op.
Je kan gewoon NL praten met de gozer btw :)
 
Nee... ik ben geen Belg :) , ik ben een Tukker. Maar www.motorbikes.be is gewoon een hele goeie site met info over bijna alle denkbare motoren (beter dan motornet.nl vind ik), vandaar.

Dat leer je nog wel.. Belgen zijn ALTIJD beter dan de NL\'ers :P

edit: behalve in techniek dan, grotemuis, ik versta er NIKS van :) (heb wel begrepen dat\'t slecht kan zijn. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan