honda rvf 400 \'94

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
ik kan een 25kw rvf kopen (echt een beauty als je het mij vraagt)

kan iemand mij wat meer vertellen over het model en over de dingen waar ik specifiek op moet letten? ik moet nog gaan kijken en heb ook nog geen verdere info over aantal kilometers ed.

hier een foto (dit is niet de occasie, enkel als vb.)
rvf94.jpg
 
Vraag eens aan CBR-GIRL... Die heeft een CBR400 en die lijkt er verschrikkelijk op en zij verkoopt nu de hare. http://www.bikepics.com/members/cbrgirl/ (HIER) voor pics en een klein beetje info. :P
 
Laatst bewerkt:
Dat is echt een hele mooie motor.

Kwa techniek ook zeer hoogstaand.
samen met de CBR 400 de beste 400 die te krijgen is.
Me vriendin had een cbr400 en een hoop tests gelezen in vooral engelse bladen en die vertellen bovenstaande.
Die dingen zijn ook zo makkelijk te sturen door het lage gewicht.
 
Mooi ding!

Volgens Gizzmo beter dan mijn FZR400 ;( maar volgens veel tests op internet is mijn FZR400 ook een ERG goeie fiets. })

Zoals hier
 
wat voor een ding is dat man? Nooit van gehoord.. maja, da\'s normaal met mij zeker?
wat betaal je\'m jonas? 25kw kitje kan er makkelijk uit of is het een echte 25kw\'er?
 
Nog een tip voor iedereen die een gebruikte motor koopt.

Controleer de nokjes op je balhoofd welke je stuuruitslag bepalen.
Bij een flinke schade zijn deze meestal afgebroken en worden ze er weer opgelast, makkelijk te controleren. Zijn ze nog goed en niet teveel beschadigd, dan weet je dat die niet een grote klapper heeft meegemaakt.
 
er staat er een te koop aan 155.000,- bef.(= <40.000 EUR)

wat denken jullie van die prijs?
het is een vraagprijs dus misschien krijg ik er nog wel 5 à 10-duizend af?

het is een 25kw enkel op papier dus in werkelijkheid zoiets van een 57 pk geloof ik ;)
 
GWK Koersconverter
Geldig tot: donderdag 1 november 2001 17:00

Bedrag: 155000
Valuta: Belgische frank
Heeft een tegenwaarde van:
Valuta: Euro 3842,35
 
voor 40.000 kopen we wel iets anders.

Maar 3840,- euro is helemaal niet duur.
Volgens mij heeft die trouwens tussen de 60 en 70 pk.
 
ik zou eigenlijk maar maximum 140.000 uitgeven aan een andere motor maar als deze in goeie conditie is koop ik toch!
veel te mooi om te laten schieten, alleen hoop ik dat ie niet te klein is voor mij, ben nml. 1.90m

maar dat zal een proefrit wel uitwijzen.
 
alleen hoop ik dat ie niet te klein is voor mij, ben nml. 1.90m

maar dat zal een proefrit wel uitwijzen.

Ik ben zelf 1,78 en ik ben echt wel iets te lang voor de 400. Heb het 2 1/2 jaar volgehouden, totdat we afgelopen zomer ermee op vakantie gingen! Dan merk je snel genoeg dat hij te krap is! Daarom verkoop ik em ook.
 
Ik ben 1.82 en pas goed op m\'n FZR400, door de slechte windbescherming wordt het wel vermoeiend na lange stukken rijden maar dat is inherent aan het model lijkt me...
 
wat voor een ding is dat man? Nooit van gehoord.. maja, da\'s normaal met mij zeker?
wat betaal je\'m jonas? 25kw kitje kan er makkelijk uit of is het een echte 25kw\'er?

Wat noem jij dan een echte 25kw\'er? Een VFR400 die echt 34pk topvermogen heeft met originele onderdelen?! ;)
 
Ik ben zelf 1,78 en ik ben echt wel iets te lang voor de 400. Heb het 2 1/2 jaar volgehouden, totdat we afgelopen zomer ermee op vakantie gingen! Dan merk je snel genoeg dat hij te krap is! Daarom verkoop ik em ook.


1.78 al te lang? Heb je dan erg lange benen ofzo? 1.78 is niet eens zo lang. Is meer jan (of jeanne ;) ) modaal.
 
Volgens mij is ZXR400 de beste 400 :9 , maar de RVF is ook cool, hier wat info (www.motorbikes.be hebben ze ALLE modellen):

Configuration 90º V4 Gear driven DOHC 16 Valve Lubrication
Bore & Stroke 55.0 x 42.0mm
Capacity 399cc
Compression Ratio 11.3
Maximum Power 53PS @ 12,500rpm
Maximum Torque 3.7kg-m @ 10,000rpm

Weight: 165kg
Wheelbase: 1,335mm
Length: 1,985mm

Ohja... ik ben nieuw hier... dus bij deze! Het forum is een Kawa ZXR400-gek rijker *D
 
ik denk inderdaad dat bij een 400 de kawa de beste keuze is,omdat daar jaren mee geraced is in nederland.250-cup was met rgv\'s250 en kawa\'s 400.
Die kawa\'s leverden makkelijk 70pk,als het niet meer is.
En....makkelijk onderdelen te verkrijgen,wat heeeeel belangrijk is.
Die rvf is japanse import en begrensd,daar hadden ze allemaal iets meer dan 50pk.
Onderdelen is een ramp,omdat er hier geen markt voor was.
Alleen de kawa is hier ingevoerd en veel verkocht en misschien een beetje de fzr400(yam).
 
ik denk inderdaad dat bij een 400 de kawa de beste keuze is,omdat daar jaren mee geraced is in nederland.250-cup was met rgv\'s250 en kawa\'s 400.
Die kawa\'s leverden makkelijk 70pk,als het niet meer is.
En....makkelijk onderdelen te verkrijgen,wat heeeeel belangrijk is.
Die rvf is japanse import en begrensd,daar hadden ze allemaal iets meer dan 50pk.
Onderdelen is een ramp,omdat er hier geen markt voor was.
Alleen de kawa is hier ingevoerd en veel verkocht en misschien een beetje de fzr400(yam).

Japanse motoren zijn niet begrensd op vermogen, maar op snelheid (180km/u), deze begrenzing is eenvoudig te verwijderen, iig bij een CBR400RR.
Er zit een tweede tellernaald achter te wijzerplaat welke een ontstekingsonderbreker inschakeld, en deze zit ter hoogte van de 180.

Ten tweede zijn de officiele importeurs verplicht onderdelen te leveren van hun merk, of deze nu wel of niet officieel is verkocht in Nederland.

Ik heb hiermee zeer goede ervaring wat betreft Honda, Honda Ned. wilde absoluut geen onderdelen verkopen van importfietsen, maar werden gedwongen door Honda Japan.
Bijna alle onderdelen liggen in een nederlands magazijn, en nu komt het leuke, het lijkt erop dat Honda Ned. geen winst wilt maken op deze onderdelen, want in vergelijking met officiele motoren waren de prijzen een lachertje.

Er is trouwens een zeer grote markt van 400-tjes in Engeland, dus kan je het altijd daar bestellen.
 
ik ben vandaag gaan proefrijden en heb toch maar beslist om de motor niet te kopen

ten eerste is de motor te klein (is een kawa 400 groter??) en ook wou de garage mijn gs niet aan een redelijke prijs overnemen. ook de staat van de motor was een beetje dubieus: slecht 9500 km op de teller, geen originele kappen, achterrem werkte zo goed als niet, uitlaat geschaafd aan de onderkant, waarschijnlijk is er ferm mee geraced

het rijden met zo\'n 4-cilinder was ook een hele aanpassing en ik vraag mij af of dat wel een goeie keus is voor mij. ik blaas wel graag eens (heel graag zelfs) en zou ook op circuit willen rijden, maar met die motor moet je echt zoveel toeren maken om aan wat power te komen. maar dan is het er wel, een bommetje!
zonder het te beseffen reed ik al 160.
ik zoek dus eigenlijk een wat comfortabelere motor (ik moet er tenslotte elke dag mee rijden + mijn lengte) met liefst wat meer power onderin

is die kawa dan een goeie keus, ik vrees van niet maar graag advies.

en over een fzr 400/600: die zuipen naar het schijnt olie, klopt dit of niet :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan