Honda Sabre met EML zijspan

gewoon de maat van onder naar boven meten van de kroonplaten nemen, buis afdraaien en eroverheen zetten dan met gat lassen vast zetten.
zo zou ik het doen.
 
de buis die je erover heen schuift daar boor je gaten in van rond 12 ofzo.
dan las je de gaten vol en ff vlak slijpen en je hebt een passende schommel.
 
Ik zou aluminium buis van 2mm dik zoeken, of plaat rond walsen. die ter plekke van de kroonplaten tussen poot en kroonplaat steken. Als je een snede in de buis hebt knijpen de kroonplaten het wel aan. Dat gaat geen kant meer op.
Ook als je de methode lasmaot neemt met een lange stalen buis zou ik daar een open naad in maken. Je wil niet dat je de buitenbuis aanknijpt en de poten daar losjes in steken.
 
Ik zou aluminium buis van 2mm dik zoeken, of plaat rond walsen. die ter plekke van de kroonplaten tussen poot en kroonplaat steken. Als je een snede in de buis hebt knijpen de kroonplaten het wel aan. Dat gaat geen kant meer op.
Ook als je de methode lasmaot neemt met een lange stalen buis zou ik daar een open naad in maken. Je wil niet dat je de buitenbuis aanknijpt en de poten daar losjes in steken.

als je die gaten vol last zit het toch vast of zie ik dat verkeerd ?
 
ja maar half live heeft wel gelijk als je de buis te ruim neemt ist beter om er een snede in te maken.
mooier is nog om de buis voor te bewerken en de binnenmaat een halve tiende kleiner te laten en dan warm eroverheen te krimpen.
dan gaten vollassen dan zit je helemaal safe
 
ja maar half live heeft wel gelijk als je de buis te ruim neemt ist beter om er een snede in te maken.
mooier is nog om de buis voor te bewerken en de binnenmaat een halve tiende kleiner te laten en dan warm eroverheen te krimpen.
dan gaten vollassen dan zit je helemaal safe

als ik nu eens 4 buisjes maak met de juiste binnenmaat en een snede erin dan kan je die toch goed aandraaien? En dan kan ik de schommel later nog in een andere motor gebruiken.
 
als ik nu eens 4 buisjes maak met de juiste binnenmaat en een snede erin dan kan je die toch goed aandraaien? En dan kan ik de schommel later nog in een andere motor gebruiken.
Dat is ook wat ik bedoelde. Van aluminium, dat is vrij zacht en laat zich lekker vast klemmen.
Wat je nu nog uit moet zoeken is de balhoofdhoek van de motor waar de vork voor bedacht is, en die vergelijken met de balhoofdhoek van de Sabre. Als dat een beetje bij elkaar in de buurt ligt zal je naloop naar een redelijke maat terug gaan.
 
Dat is ook nog een goeie inderdaad, dan kan je altijd nog de lippen op de onderbrug verplaatsen of er een beugeltje met gaten bij op lassen.
 
als ik nu eens 4 buisjes maak met de juiste binnenmaat en een snede erin dan kan je die toch goed aandraaien? En dan kan ik de schommel later nog in een andere motor gebruiken.

zo zou ik het ook doen , 4 stukjes buis op de plaats waar je ze klemt , en als je echt bang zou zijn dat het beweegt ( kan enkel naar omhoog ) zou ik er nog 2 maken en die onder de onderste kroonplaat vastlassen
 
die ga je moeten vervangen hoor , blijf er niet zo mee rijden als ik je die raad mag geven ...

Valt mee, de Sabre heeft een lucht ondersteuning die je best flink op kan pompen.
Wel oppassen, want er gaat maar heel weinig lucht in dus voorzichtig zijn.

De demping is (bij een goede demper) prima, dus gewoon wat oppompen dat ding.
Die ervaring hebben wij bij de sabre in ieder geval.

Het is trouwens een wereld klus om dat ding te vervangen in een Sabre |(
 
Laatst bewerkt:
mijn goldwing 1200 had dat vroeger ook , pompte ik op tot 8 bar , en ja dat ging , maar doordat er zoveel druk op zat ( normaal een max van 4 bar ) moest ik regelmatig naar de vrachtwagen pomp om bij te pompen .
De goldwing 1500 heeft dat ook , maar hier is het niet genoeg , moet het een en ander veranderen .
 
Je kan ook 2 stalen ringen op de poten lassen als je bang bent dat ie zakt.

Je moet dan al wel goed je hoogte weten uiteraard

John
 
Ik ben er ook niet bang voor, maar er word hier over gesproken.

Zou gewoon 4 ringen maken met sleuf en los ertussen klemmen

Is algauw goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan