Honda Sabre met EML zijspan

Busjes gewoon net zo lang maken als dikte waar ze doorheen moeten. Kan me voorstellen dat het wat lastig te snappen is, maar dat kan gebeuren :9
 
als ik aan de buisjes een verval maak , boven verval boven en onder verval onder zo zijn er buisjes bij maar niet van de juiste afmeting , komt dat goed denk ik.

Zo zou ik het ook maken. Ik denk dat het zonder trap ook blijft zitten, maar voor mijn gemoedsrust zou ik het wel doen.
 
full


busjes zoals deze die bij de schommel bij zijn , maar de buitendiameter klopt niet.
 
Dat zijn mooie busjes. Dat kraagje is makkelijk met monteren, maar niet echt nodig. Net als het zoekertje aan de andere kant.
 
Het is in RVS buis te koop: BUIS RND 40,0x2,0 MM - RVS304
(buitendiameter x wanddikte)

transportgewicht: 3.80 kg
referentie: 131.212

Ijzershop.nl

Doordat de buis uitwendig 40 is wordt de opening natuurlijk 3,14mm+zaagsnede. Maar als je dat gelijk laat lopen met de zaagsnede in je kroonplaat zie je er niets van.
 
full


die busjes dat komt in orde , maar er is een ander probleem.
Ik heb de hoh afmetingen nog eens nauwkeurig met een schuifmaat nagemeten, blijkt dat ik mij bij de aankoop van de vork mismeten heb. de hoh van de schommel is 201 en die van de sabre 192 .

Oplossingen????

had gedacht van de bovenste versteveging van de vorkpoten af te slijpen en daarna de bevestigingen van de scharnieren eraf en die dan dichter bij elkaar te zetten tot de schommel ook hoh 192 heeft .Dan de versteviging er terug aan .
 
Aangezien de tussenafstand van de poten en de diameter van de poten afwijken, lijkt het me handiger om de juiste kroonplaten (T-stuk) toe te passen. Dan heb je in een keer alles opgelost.
 
Dat is bij de Sabre niet zo makkelijk te doen Zeepok. Er zitten veel componenten op vast.
 
Ik zou twee passende buizen in de platen klemmen, dat deel van de schommel afzagen, en opnieuw aanlassen met een goede doorlassing.
 
als je de benen er toch af wil halen kun je ook wel 2 nieuwe maken van 40mm.
Klopt de naloop nu wel een beetje?
Zou jammer zijn als je het er dadelijk in hebt zitten en je blijkt er een heel stuk vanaf te zitten.
 
niet warm zijn ze nu al denk ik :+

4,5 mm verbuigen per poot is nogal wat, en er moeten 2 knikken in anders blijven ze niet parallel.
Lijkt me moeilijk om recht/ in het midden te houden.
 
Als ik de foto zo zie zou ik uit beide bochten 9 mm. tussen uitslijpen en weer aan elkaar lassen
er is ruimte genoeg
vroeger ook eens gedaan, appeltje eitje
 
Terug
Bovenaan Onderaan