honda sabre ontsteking

buigijzer

MF'er
1 aug 2011
56
0
rotterdam
na veel zoek en speurwerk eindelijk vonk!!! maar door het geklooi ben ik de volgorde van de bougiekabels vanaf de bobines kwijt naar de cilinders , is er iemand die mij dit kan vertellen, uit haynes word ik niets wijzer, electro is een crime voor mij. bvb hd
 
Wat ik er uit op han maken moet je hiermee de juiste gegevens hebben om de juiste pulse generator op de juiste spark unit en die op de juiste bobines aan te sluiten





1571676885664.jpeg
 
Wat ik er uit op han maken moet je hiermee de juiste gegevens hebben om de juiste pulse generator op de juiste spark unit en die op de juiste bobines aan te sluiten





Bekijk bijlage 1437666
hartelijk dank voor de hulp. ik heb alleen bobines die dwars zijn gemonteerd met aansluiting voor de kabels op de zijkant van bobine. begrijp ik het goed dat de bobine op het zelfde moment vonk op de 2 bougiekabels geeft ?
 
Ja, de twee voorste cilinder krijgen allebei tegelijk vonk, en de twee achterste ook.

In het overzichtje kan je door de details, waaronder de toerentelleraansluiting een beetje de functies bepalen. Als je het electrische schema hebt werken de kleurcodes die daarin staan hier in mee.
 
Ja, de twee voorste cilinder krijgen allebei tegelijk vonk, en de twee achterste ook.

In het overzichtje kan je door de details, waaronder de toerentelleraansluiting een beetje de functies bepalen. Als je het electrische schema hebt werken de kleurcodes die daarin staan hier in mee.
dat had ik dan toch goed . vrij simpel eigenlijk , voorste bobine voor de voorste achter voor achter hartelijk dank voor je moeite
 
Ow okee, laat maar horen of tie 't doet

Ontstekingsvolgorde is dus 1, 2, 3, 4... maar dat scheelt bij de twee systemen, er is een nokkenasketting of een tandwielaandrijving, dan is de ontstekinsvolgorde anders
1 is de cilinder die je linkerbal warmhoudt
2 die je linkervoet warmhoudt
3 je rechterbal
4 je rechtervoet.


Eigenlijk weet je dus nog nix
 
Terug
Bovenaan Onderaan