Honda Sc28 brandstofpomp regelt niet op toeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
6 jun 2008
40
3
Hallo,
Iemand een idee waar de oorzaak kan liggen van een niet regelende pomp?
De pomp draad bij stationair toerental al vol gas.
Terwijl Normaal gesproken het voltage tbv de pomp zal zakken bij stationair toerental. Bij hoger toerental zal dit stijgen en de pomp dus sneller pompen.

Spannings regelaar doet Max 15. Dus dit lijkt mij goed.
Brandstofpomp is voorzien van nieuwe contactpunten + blusdiode (ook zonder blusdiode vol gas pompen)
 
de pomp word niet geregeld door het toerental.
het enige wat de pomp ziet is de druk.
is er weinig verbruik, loopt de druk op, en dan stopt de pomp.
word er meer benzine verbruikt dan blijft de pomp langer en vaker draaien.
maar niet sneller of langzamer.
 
de pomp word niet geregeld door het toerental.
het enige wat de pomp ziet is de druk.
is er weinig verbruik, loopt de druk op, en dan stopt de pomp.
word er meer benzine verbruikt dan blijft de pomp langer en vaker draaien.
maar niet sneller of langzamer.
Oké, ik was in de gedachte dat het voltage werd bijgesteld aan de hand van het motortoerental.
Maar inmiddels getest met tegendruk van de carburateurs, en het klopt wat u zegt.
Pomp vertraagd bij hogere persdruk.
Vriendelijk bedankt! En dus opgelost wat mij betreft.

Ik weet niet wat een blusdiode is, maar klinkt verstandig om te hebben in de buurt van brandstof.
Diode over een spoel (=blusdiode genaamd), wordt in de techniek veel toegepast om spanningspieken op te vangen. Waardoor in dit geval de contactpunten van de brandstofpomp langer heel blijven.
 
Oké, ik was in de gedachte dat het voltage werd bijgesteld aan de hand van het motortoerental.
Maar inmiddels getest met tegendruk van de carburateurs, en het klopt wat u zegt.
Pomp vertraagd bij hogere persdruk.
Vriendelijk bedankt! En dus opgelost wat mij betreft.


Diode over een spoel (=blusdiode genaamd), wordt in de techniek veel toegepast om spanningspieken op te vangen. Waardoor in dit geval de contactpunten van de brandstofpomp langer heel blijven.
Het was als grapje bedoeld, maar als je het zelf hebt toegevoegd zal het met die uitleg inderdaad wel nut hebben.
Was jouw veronderstelling gebaseerd op autotechniek ?

Electronica vind ik moeilijk om te volgen, de filmpjes van GreatScott! vind ik wel leuk, vooral die Bruce Lee stem met Duits accent, maar zodra hij met die fineliner gaat onderstrepen 'Lig ik er vanaf' aka snap ik dr niks meer van.

Persoonlijk denk ik nog steeds dat Electrischiteit is uitgevonden door de christenen die na het plaatsen van heel veel + Polen (kruisen noemt men het ook wel) opeens de vonk zagen overspringen met de ene grote Min pool, de evenaar(de) .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan