Honda schroevendraaier synchroniseren VF1000FII

Péétje Brik

MF veteraan
3 jun 2002
13.465
1
Gistel Belgie
Wie heeft een foto of een tekening van de gebogen Honda-schroevendraaier nr.07908-4220201 om mijn carbs te synchroniseren, er staat een onduidelijke foto in het werkplaatshandboek, ik zou die namelijk zelf willen maken.

Na een avond kl*ten aan de synchronisatie van de VF, gans de boel slopen tot aan de carbs om een beetje deftig aan de regeling te kunnen |( , alles stond perfect :} , om alles weer te monteren moeten de carbs een klein duwtje krijgen, jup de synchronisatie trok weer op niets meer :(

Links achter en rechts achter zijn nog te doen , maar links voor is echt kl*ten.
 
Valt tegen hè, en ze moeten óók nog gesteld worden bij warme motor, dus verbrand je waarschijnlijk óók nog je vingers!!
Zelf heb ik niet de orginele haakse schroevendraaier hiervoor, maar vroeger bij mijn ex-baas had ik die wél, nu heb ik er een van snap-on, die werkt nog een beetje beter, maar ondanks dat blijf 't een lastige klus.

Paul.
 
Valt tegen hè, en ze moeten óók nog gesteld worden bij warme motor, dus verbrand je waarschijnlijk óók nog je vingers!!
Zelf heb ik niet de orginele haakse schroevendraaier hiervoor, maar vroeger bij mijn ex-baas had ik die wél, nu heb ik er een van snap-on, die werkt nog een beetje beter, maar ondanks dat blijf 't een lastige klus.

Paul.

Hoi Paul, heb je een tekening of een foto van zo'n ding, want ik raak niet in de cataloog van Snap On . :?

Wat je zegt, lastige klus, je moet al de trucdoos openen om de nippels te monteren :+
 
Zelf aan het brikkeklussen gegaan en zie hier het resultaat.
Men neme een oud barbequerooster en sleurt er een staaf van, je begint te buigen en te plooien tot je denkt dat je er bent, en de maximum slag kan halen in 1 beweging, men neme een dop van 7 en een beetje vloeibaar metaal, je slaat de top van het staafje een beetje plat, en hang de boel aan elkaar, na nog een beetje plooiwerk kan je de synchroonstelschroeven een derde slag bewegen. :}

2 4
1 3



Als carb 4 vast is , in welke volgorde begin je dan best te synchroniseren, wetende dat bij carb 2 ik elke keer de motor moet stilleggen omdat ik aan de gashendel moet draaien om aan de stelschroef te raken.



full
 
Ik neem hem zeker mee naar Paul, dan verwissel ik die voor zo'n heerlijke hamburger, en een kop koffie :9~ , enne het patent is aangevraagd. })

En die rare vorm van het staafje is niet zo maar, is heeeeeeeel diep over nagedacht. :z
 
Zo'n synchroonset heb ik deze avond gebruikt, een paar uur zitten kloten om alles goed te krijgen, en als ze goed stonden en ik gaf effe gas dan waren de waarden weer anders, om een uur of 10 gestopt en de vaste carb stond 2 waarden lager of de andere 3 die gelijk stonden, waarden waren 20 voor de vaste en 22 voor de rest, de motor draait goed stationair en loopt ook goed.
In het wphb staat er dat er een verschil tot 60mm mag zijn voor je ze moet synchroniseren, mag de waarde dan vb 20 25 25 24 zijn of zijn de eenheden geen cm die op zo'n set staan :?
Een VF synchroniseren is kl*ten :(


full


 
Laatst bewerkt:
Hij neemt Paul wel heel erg letterlijk; je kan je blok kan je ook verwarmen door ermee te rijden hoor. Waxinelichtjes geeft zo'n troep als je die carbs erboven houdt, zeker als er nog benzine inzit ;) O-)
 
Zo'n synchroonset heb ik deze avond gebruikt, een paar uur zitten kloten om alles goed te krijgen, en als ze goed stonden en ik gaf effe gas dan waren de waarden weer anders, om een uur of 10 gestopt en de vaste carb stond 2 waarden lager of de andere 3 die gelijk stonden, waarden waren 20 voor de vaste en 22 voor de rest, de motor draait goed stationair en loopt ook goed.
In het wphb staat er dat er een verschil tot 60mm mag zijn voor je ze moet synchroniseren, mag de waarde dan vb 20 25 25 24 zijn of zijn de eenheden geen cm die op zo'n set staan :?
Een VF synchroniseren is kl*ten :(


(Afbeelding)

Up 8-)
 
Op zaterdag 14 juni 2003 00:10 schreef Péétje Brik het volgende:
Zo'n synchroonset heb ik deze avond gebruikt, een paar uur zitten kloten om alles goed te krijgen, en als ze goed stonden en ik gaf effe gas dan waren de waarden weer anders om een uur of 10 gestopt en de vaste carb stond 2 waarden lager of de andere 3 die gelijk stonden, waarden waren 20 voor de vaste en 22 voor de rest, de motor draait goed stationair en loopt ook goed.
In het wphb staat er dat er een verschil tot 60mm mag zijn voor je ze moet synchroniseren, mag de waarde dan vb 20 25 25 24 zijn of zijn de eenheden geen cm die op zo'n set staan :?
Een VF synchroniseren is kl*ten :(


(Afbeelding)
 
Paul, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp :+

Rustig rustig, er is nog niks aan de hand :+
Natuurlijk moet je ALTIJD streven naar perfectie, en dat doe je dus ook, wat ik ten zéérste toejuich!
Als er hardnekkig een verschil van vacuüm ontstaat na het gasgeven, heb je KANS dat je iets speling op de gasklep-assen hebt, dit is moeilijk te repareren, maar niet onmogelijk :+
Ook is het mogelijk dat er in het stelmechanisme iets niet precies goed zit, helaas komt dit minder vaak voor.
Als het verschil minimaal blijft, en de motor loopt netjes, zou ik er voorlopig niks aan doen, en lekker :]
In de winter de carbs demonteren, en ff nader inspecteren.

Paul.
 
Rustig rustig, er is nog niks aan de hand :+
Natuurlijk moet je ALTIJD streven naar perfectie, en dat doe je dus ook, wat ik ten zéérste toejuich!
Als er hardnekkig een verschil van vacuüm ontstaat na het gasgeven, heb je KANS dat je iets speling op de gasklep-assen hebt, dit is moeilijk te repareren, maar niet onmogelijk :+
Ook is het mogelijk dat er in het stelmechanisme iets niet precies goed zit, helaas komt dit minder vaak voor.
Als het verschil minimaal blijft, en de motor loopt netjes, zou ik er voorlopig niks aan doen, en lekker :]
In de winter de carbs demonteren, en ff nader inspecteren.

Paul.

Thx voor de reactie Paul, nu ben ik toch al meer gerustgesteld, enne carbs demonteren in de winter :? , doorrijden gaan we, maar ja dan neem ik de fiets van Amazone wel, de VF in de warme keuken :+ en sleutelen maar.
btw ik probeer er bij te zijn op 5 juli.
 
Terug
Bovenaan Onderaan