Honda sevenfifty wil niet starten na de winterperiode

edgarkooij

Rookie
22 feb 2015
1
0
bussum
Beste mensen,

vandaag mijn Honda Sevenfifty 1993 uit de schuur gehaald om voor het eerst na de winterstalling weer te starten (stil gestaan sinds laatste week september).

Na lang proberen van starten sloeg hij eindelijk aam maar na enig kort draaien en pruttelen sloeg de motor af en kreeg ik deze niet meer aan de praat. ook spelen met de choke hielp niet. de startmotor maakt voldoende toeren en de accu is aan de snellader geweest.

wie o wie kan mij vertellen wat er loos is en wat ik hieraan kan doen?
 
eerst de carburateurs laten leeglopen.
start de motor dan nog niet, dan carburateurs schoonmaken.
ter controle kun je de motor starten met een startspray.
wanneer de motor dan wel start, heb je een carburateurprobleem.
 
Beste mensen,

vandaag mijn Honda Sevenfifty 1993 uit de schuur gehaald om voor het eerst na de winterstalling weer te starten (stil gestaan sinds laatste week september).

Na lang proberen van starten sloeg hij eindelijk aam maar na enig kort draaien en pruttelen sloeg de motor af en kreeg ik deze niet meer aan de praat. ook spelen met de choke hielp niet. de startmotor maakt voldoende toeren en de accu is aan de snellader geweest.

wie o wie kan mij vertellen wat er loos is en wat ik hieraan kan doen?

Verzopen denk ik.
Na voldoende wachttijd,wat je nu wel hebt gehad,opnieuw proberen met een goede accu.Dat de startmotor goed rondgaat zegt niet genoeg,sterke vonk is belangrijk.
Niet direct aan de choke hangen en korte startpogingen van enkele seconden doen.
Zo krijg ik mijn sf altijd netjes aan het lopen na dikke 4 maanden stilstand.
 
Toevallig afgelopen weekend nog meegemaakt. Mijn pa heeft ook zo'n machine, en daar gaat de startmotor wel rond, ook als de noodstop actief is (!, kansloze actie van Honda). Wilde dus ook niet starten, maar toen ik de knop omzette wel. *O*

Edit: ik zie nu dat dat niet je probleem is.. -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan