Honda sh 300 koffer

Jm1

Rookie
5 mrt 2021
16
0
Hoi ik heb een Honda sh 300 van 2018, nu wil ik daar een grotere koffer op zetten. Een Givi n47 weet iemand of ik die erop kan zetten . Want de ene winkel zegt wel , en de ander niet. Snap ik dus niet. Heeft toevallig er iemand eentje erop staan , of weet iemand zeker dat dat kan .
sjef
 
Schijnbaar niet. Lijkt me toch het beste om bij een dealer een Givi koffer te gaan passen alvorens tot aanschaf over te gaan. Ik heb geen ervaring met topkoffers maar aangezien Givi een van de grootste accessoire leveranciers is lijkt het mij dat de bevestiging van hun koffers toch vrij standaard zou moeten zijn en dat niet iedere koffer een andere bevestigings plaat heeft.
 
een vriend van mij heeft ook een SH 300 maar met de standaard Honda top erop, maar die heb jij dus niet of is te klein,zit er nog wel de bodem/grond plaat gemonteerd want dan zou het voor de hand liggen om een (2e hands) honda koffer te zoeken.
Anders even op de Givi site kijken of er een grond/bodem plaat voor de SH is , want anders is het wat verzinnen op de huidige bodemplaat ,maar dat zal wel op vast schroeven worden ben ik bang
 
Hoi ik heb een Honda sh 300 van 2018, nu wil ik daar een grotere koffer op zetten. Een Givi n47 weet iemand of ik die erop kan zetten . Want de ene winkel zegt wel , en de ander niet. Snap ik dus niet. Heeft toevallig er iemand eentje erop staan , of weet iemand zeker dat dat kan .
sjef
Als ik meerdaagse toertochten ga maken is mij dat standaard koffer te klein. Ik haal het koffer ervan af en gebruik de bodemplaat en de passagiers zitplaats om bv grote weekendtas, of zo n dikke rol of een plastic (vuilnis) zak op vast te zetten.
 
ja in mijn actieve motortijdperk had ik bij vakantie ook altijd alles op de buddy (lekker steuntje) en volgens mij daardoor geen last van rare wervelingen die je met topkoffer hebt ,ze zijn erg makkelijk maar teveel invloed op rijgedrag vooral op zo'n licht ding.
mij lijkt op de scooter als je tenminste alleen erop zit op de buddy plaatsen
 
nou vind ik de SH 300 een 1 persoons scooter. Zeker met lading, passagier en topkoffer begint hij wat te zwabberen in de (lange) bochten. Ligt natuurlijk ook aan gereden snelheid. Bagage rol / tas achterop zadel vind ik beter. Ben benieuwd wat de rijeigenschappen zijn van de nieuwe sh 350i.
 
Denk dat bij dit soort scooters met veel handige beenruimte en weinig stabiel frame altijd wat minder stabiel en strak is, misschien de zwaarste vracht (niet de passagier) voor je op de treeplank plaatsen dan staat het iedergeval lekker laag en topkoffer zo licht mogelijk houden.
waarschijnlijk is de 350 iets beter dan mijn 150 want daar vind ik 80km al zwabberig worden.
En bij mij moet ik echt gaan uitzoeken wat er aan de hand is ,want als ik bij lage snelheid (50-60 km) stuur loslaat begint hij al te slaan en te schudden en moet snel weer handen aan het stuur.
wat dat is!? misschien topic aan wagen . want lijkt mij niet door Topkoffer of windscherm te komen bij zo'n lage snelheid, misschien voorvork of achtervering ( hoogste stand)
 

Jm1

Bij RAD.be is alles te vinden om een grote topkoffer te plaatsen , zie maar naar de mijne , mvg
 

Bijlagen

  • IMG_6879.JPG
    IMG_6879.JPG
    453,6 KB · Weergaven: 16
Denk dat bij dit soort scooters met veel handige beenruimte en weinig stabiel frame altijd wat minder stabiel en strak is, misschien de zwaarste vracht (niet de passagier) voor je op de treeplank plaatsen dan staat het iedergeval lekker laag en topkoffer zo licht mogelijk houden.
waarschijnlijk is de 350 iets beter dan mijn 150 want daar vind ik 80km al zwabberig worden.
En bij mij moet ik echt gaan uitzoeken wat er aan de hand is ,want als ik bij lage snelheid (50-60 km) stuur loslaat begint hij al te slaan en te schudden en moet snel weer handen aan het stuur.
wat dat is!? misschien topic aan wagen . want lijkt mij niet door Topkoffer of windscherm te komen bij zo'n lage snelheid, misschien voorvork of achtervering ( hoogste stand)
Nee, dat slaan en schudden heeft zeker niets met de topkoffer of het windscherm of je vering te maken.
Meer dan waarschijnlijk heb je een probleem met onbalans in je voorwiel.
Ik blijf daar zo niet mee rijden. Mijn Beverly rijdt tussen 0 en topsnelheid zonder enige trilling in het stuur en zo hoort het.
Ik zou met je scooter naar een goede bandenzaak gaan en het voorwiel netjes laten uitbalanceren.
 
Er is een apart SH300 topic. Daar even vragen en liefst een foto maken van het gedeelte waar de koffer op zit.
 
ok heb ik nog niet aan gedacht ! uitbalanceren .... alleen gek dat ik geen trillingen voel zoals je dat normaal bij onbalans hebt !? kan 100 km rijden
als ik maar niet stuur loslaat. maar ok ik ga dat als 1e proberen
 
ok heb ik nog niet aan gedacht ! uitbalanceren .... alleen gek dat ik geen trillingen voel zoals je dat normaal bij onbalans hebt !? kan 100 km rijden
als ik maar niet stuur loslaat. maar ok ik ga dat als 1e proberen
Inderdaad wel ongewoon. Normaal zou je die onbalans moeten voelen bij het rijden tussen bepaalde snelheden. Door je stuur vast te houden werk je als een demper om het niet tot schudden en beven te laten komen.
Gewoon bij stilstand, voel je dan speling in je stuurkolom?
 
Denk dat bij dit soort scooters met veel handige beenruimte en weinig stabiel frame altijd wat minder stabiel en strak is, misschien de zwaarste vracht (niet de passagier) voor je op de treeplank plaatsen dan staat het iedergeval lekker laag en topkoffer zo licht mogelijk houden.
waarschijnlijk is de 350 iets beter dan mijn 150 want daar vind ik 80km al zwabberig worden.
En bij mij moet ik echt gaan uitzoeken wat er aan de hand is ,want als ik bij lage snelheid (50-60 km) stuur loslaat begint hij al te slaan en te schudden en moet snel weer handen aan het stuur.
wat dat is!? misschien topic aan wagen . want lijkt mij niet door Topkoffer of windscherm te komen bij zo'n lage snelheid, misschien voorvork of achtervering ( hoogste stand)
zorg ervoor dat de wielen stevig vastzitten
 
ja voor goede orde zal ik dat voortaan doen ,zie de SH 300 en 150 als zelfde soort en probleem wat ik heb zou daar ook voor kunnen doen ,maar ik zal op SH 150 verder schrijven
 
Terug
Bovenaan Onderaan