Honda SH 350

Mish

MF veteraan
Donateur
2 dec 2007
2.357
124
vinkeveen
Beste allemaal,
Ondanks de SH 350 al een poosje op de markt is mis ik hierover nog een draadje.

Misschien geen belangstelling of laat de SH 350 zich een beetje ondersneeuwen door het geweld van de ADV en Forza. In ieder geval in gebruiker die graag kennis en ervaringen wilt delen.

De afgelopen jaren heb ik op een Beverly 350 gereden. Een geweldige machine, de betrouwbaarheid liet af en toe te wensen over. In totaal is 2 x mijn aandrijfsnaar op de snelweg geknapt, dit deed het vertrouwen op een vriespunt doen belanden. Eigenlijk was mijn vertrouwen helemaal weg, ben overgestapt op een Honda Integra 750. Geweldige machine, in totaal een kleine 3 jaar op gereden. Ik liet de Integra steeds meer staan, denk dat de handeling daar wel iets mee te maken gehad. Na verkoop de knop gerest en gekeken wat er allemaal voor moois te koop was. De Africa Twin DCT is een geweldige machine, maar direct werd al duidelijk dat dit geen vriend van mij zou worden. Ondanks het opstappen op een X-ADV 750 een stuk toegankelijker is dan de Africa Twin deed de machine denken aan de Integra. Veel mooier overigens , maar veel hetzelfde. De handeling is best wel pittig, de DCT hanteert een bepaalde filosofie en de instap was met een gebruiksaanwijzing.

Uiteindelijk ben ik gekomen waar ik begonnen was, een 1 cilinder no-nonsens scooter. Geen Italiaan meer, maar ben gegaan voor een Honda. Lage instap en super licht gewicht. Toch bijna 30 pk en super snel weg. Ik ben er blij mee, nu nog een hoog scherm van Fabbri en handvatverwarming erop.

Aandachtspunt was het formaat, maar daar ben ik niet zo bang voor. De zit en houding is goed, ik ben toch niet van plan om Europa door te reizen. Wel naar de Eifel, vanzelfsprekend. :)
 

Bijlagen

  • SH.jpg
    SH.jpg
    244,9 KB · Weergaven: 44
Ziet er inderdaad qua specificaties interessant uit.

Vermits er in mijn wijde omgeving geen goede HONDA-dealer meer is, heb ik niet eens naar deze scooter gekeken. Nu heb ik een BMW C400X met wat meer vermogen, maar ook een aanzienlijk hoger gewicht.

Mogelijk pas ik er met mijn 1,92 m ook niet goed op… in die brochures worden immers steeds kleine modellen gebruikt om de scooters ruimer te doen lijken.

Veel plezier ermee !
 
Beste,
Ik ben 1,93, de SH350 is krap zat. Aan de andere kant zit ik er goed op en hou van compacte modellen. Bij de Integra 700 zat ik met mijn knieën tegen het dashboard, wat dat betreft is dit een stuk beter. Het stuur komt ook niet tegen mijn benen aan, vandaar dat ik er vertrouwen in hebt. De BMW is ook een leuke scooter.

Dank je wel. Michel
 
Is een beetje het verhaal van mijn vorige VESPA GTS 300 HPE, die zat, ondanks zijn formaat, eigenlijk ook best goed, alleen was het een mechanisch brok Italiaanse ellende, én had ik een waardeloze dealer, zodat-ie na 9 maanden weer buiten vloog...

De BMW C400X zit ook te krap, zodat ik thans een C400GT in bestelling heb staan bij mijn uitstekende BMW-dealer, bij wie ik reeds 11 motorfietsen kocht.

Echt jammer dat HONDA zo slecht vertegenwoordigd is in de regio Antwerpen... .
 
Gefeliciteerd Michel met je nieuwe honda,
Ik heb nog steeds mijn scarabeo 300, nu 12 en half jaar oud, nog maar 32000km erop, meest alleen een weekend ritje voor plezier, kan nog wel 10 jaar mee, nooit geen mankementen, is goed gebouwd deze aprilia scarabeo.
Komt zeker nog een scherm op?
 
Heee,
Nog steeds de Scarabeo? Goed zeg en onverwoestbaar. Ja, er komt nog een windscherm op. Veel plezier nog met de Scara!
 
Bedankt Mish.
Ja Nog steeds de scarabeo, 300, ik had hem met veel korting toen 3990 euro rijklaar.
Ik wacht net zolang dat ik door de inflatie hem voor de nieuwprijs weer kan verkopen. Dus dat duurt niet zo lang meer.
 
Is een beetje het verhaal van mijn vorige VESPA GTS 300 HPE, die zat, ondanks zijn formaat, eigenlijk ook best goed, alleen was het een mechanisch brok Italiaanse ellende, én had ik een waardeloze dealer, zodat-ie na 9 maanden weer buiten vloog...

De BMW C400X zit ook te krap, zodat ik thans een C400GT in bestelling heb staan bij mijn uitstekende BMW-dealer, bij wie ik reeds 11 motorfietsen kocht.

Echt jammer dat HONDA zo slecht vertegenwoordigd is in de regio Antwerpen... .
Mertens’ in Boechout
Vermeeren in Wuustwezel
 
Ik was vele jaren een trouwe en frequente klant van de Hondadealer Meskens in Antwerpen, maar die ging failliet .

Bij Vermeeren ben ik 10 jaar geleden eens geweest … had een klein winkeltje met wat crossmotoren en was geen lor geïnteresseerd in mijn klandizie voor een ander type van motor , die hij trouwens zou hebben moeten bestellen en waarvan hij niks afwist …

Bestaat die nog steeds ?

Zijn website zendt je nog steeds linea recta naar de algemene website van Honda … niet bepaald uitnodigend…

Mertens ken ik niet …

Mijn laatste proefrit op een Honda was trouwens bij de grote dealer op de Boomsesteenweg bij Antwerpen, waar ik werd geholpen door een verkoper bij wie enkele weken later het lijk van een door hem vermoord meisje in de kofferbak werd gevonden … 👹

Dat dealership verdween daarna geruisloos …
 
Laatst bewerkt:
Mijn motoren gekocht bij volgende dealers:
NC 700 : Thuybens Zottegem
NC750X : Vermeeren Wuustwezel
African Twin : SB Dendermonde
NT1100 : Vermeeren Wuustwezel
 
Beste Mish fraaie scooter en zal net weer iets vlotter zijn dan de sh 300 ,waarschijnlijk heb je al een scherm gemonteerd maar voor geval niet ,kijk ook eens naar GIVI met Airflow systeem ,bestaat uit 2 delen zodat je op snelweg of koeler weer bovengedeelte omhoog kan doen.
erg mooi, in mijn geval is het iets minder want kijk op de laagste stand net op de bovenrand en aan onderkant wat reflextie van lamp in de onderkant ruit. maar losse bovenkantjes zijn makkelijk te bestellen ongeveer 40 euro. dus ga met oude ruit experimenteren met zwart maken van onderkant en afzagen bovenkant en polijsten scherm
 

Bijlagen

  • IMG_2114.jpeg
    IMG_2114.jpeg
    397,2 KB · Weergaven: 21
Inmiddels had ik een oplossing met een hoog Givi scherm en een extra schermpje. Na vandaag op zoek naar een nieuwe oplossing, een achteruit parkerende auto zag mijn SH-tje niet... Morgen maar terug naar Molenaar voor reparatie en een nieuw scherm. BlubBekijk bijlage 1893646
 
Heel vervelend. Ik hoop dat je "de dader" hebt kunnen identificeren.

Doet weinig ter zake maar welke banden heb jij? Dat lijken me geen Michelin City Grips.
 
Gelukkig is er een briefje achtergelaten, er bestaan gelukkig ook nog eerlijke mensen. :)

Standaardband is Metzeler FeelFree geloof ik.
 
Ik zie al de eerste putjes op je vorkpoten. Ik plak er altijd in de lengte een strook dik transparant plakband op. Dat van mij is van de Lidl. Houd ze mooi schoon en strak. Tis maar een tip. Doe ik ook op die buitenrand van de koffer. Daar raak je ook nog wel eens wat.
 
Gelukkig is er een briefje achtergelaten, er bestaan gelukkig ook nog eerlijke mensen. :)

Standaardband is Metzeler FeelFree geloof ik.
Gelukkig wel, maar in feite zou dat het normale moeten zijn.

Metzeler FeelFree. Het profiel lijkt te kloppen.
Duits, uit München.
Ik ken het merk, maar ik ken de banden niet.
Er tevreden van?

Ik vraag het maar want ik ben redelijk beperkt in motorfietsbanden.
De Michelin City Grip ken ik want die zaten op de Beverly.
Nu rij ik achteraan met een Dunlop Scootsmart wegens geen gepaste City Grip 2 beschikbaar op korte termijn. En ik moet zeggen dat die Dunlop het best heel goed doet.
 
Tja, banden vind ik altijd lastig. De meeste motorrijders zijn weg van de City Grips, ik vond het niet opvallend beter. Voor mij gevoel is dit op gelijkwaardig niveau, hierbij vermeld ik gelijk dat ik geen bochtenridder bent. Ik ben wel fan van een Heidenau band omdat ik destijds op de Beverly het hele jaar doorreed.

@ een scherp ook dat je de putjes zag. Gelijk maar even gekeken, gelukkig is dit optisch bedrog. Ik spoelde met de Beverly na elke rit in de winter de scooter af, eigenlijk geen last van gehad. Ik hoop met de Honda ook niet, is ook pas net een half jaar.

Tja, dan het schaderapport. Jullie hebben de foto's gezien. Degene die qua kosten het dichtste bij zit, krijg een luchtfiets. :) Hoeveel euro schade heeft de Honda.... ?
 
Tja, banden vind ik altijd lastig. De meeste motorrijders zijn weg van de City Grips, ik vond het niet opvallend beter. Voor mij gevoel is dit op gelijkwaardig niveau, hierbij vermeld ik gelijk dat ik geen bochtenridder bent. Ik ben wel fan van een Heidenau band omdat ik destijds op de Beverly het hele jaar doorreed.
(...)
Interessant qua ervaring. Het hoeven niet persé Citygrips te zijn om toch banden te hebben die vertrouwen wekken.

Maar, vertel eens, hoe komen die Metzelers op je scooter? Die zaten er toch niet standaard af fabriek op?
 
Jawel, de banden zaten er standaard om.

@ bijna bedrag goed. Bedrag gaat over de 2000,- heen. De koffer is een dure, al 650,-….
 
Terug
Bovenaan Onderaan