Honda sh150i 2011, probleem

Frank, het lijkt niet om een eenvoudig probleempje te gaan dat de hobbyist in één twee drie oplost.
Ik zou gewoon even langsgaan bij een Honda dealer om één en ander te laten nakijken.
Dik vervelend als de scooter niet perfect loopt.
 
Ik weet niet in hoeverre motorisch de SH van de PCX afwijkt. Van deze laatste heb ik een werkplaatshandboek (model 2010). Het stationaire toerental is volgens mij niet instelbaar en hoort bij de PCX op 1700rpm te zijn.
Voor het controleren van de stationaire toerental, onderstaande punten controleren:
-MIL (lampje op dashboard) knippert niet.
-Toestand van bougie
-Toestand van luchtfilter.

Als toerental in bedrijfswarme toestand niet in orde is, de volgende zaken controleren:
-Speling van de gashandle (waarschijnlijk bij een te hoog toerental)
-Luchtverlies in het inlaattraject of een probleem met de cilinderkop.
-IACV-bediening.

Dit laatste is een unitje op het inlaatgedeelte en kan door een klein motortje roteren. Dit zou je op
"Olkohleablagerungen" moet controleren.

Deze kwam ik al google-end ook nog tegen:

Als probleem is begonnen na het schoonmaken van het luchtfilter, zou ik deze
als eerste vervangen. Daarna de IACV unit een keertje controleren.
 
De iacv-unit kun je met een paar schroefjes los halen. In het Honda PCX topic deel 5 heb ik daar een keer wat foto's van geplaatst, vraag me niet welke pagina maar het zal ergens eind 2016, begin 2017 geweest zijn denk ik.

De mijne heb ik toen met een wattenstaafje, een satéh-prikker en wat keukenrol schoongemaakt. Een klusje van niks als je eenmaal bij de cilinderkop bent. Er zit soms wat vuil op waardoor het zijn werk niet goed kan doen.
 
Hierbij de desbetreffende pag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan