Honda SH150i deel2

We ontkomen straks niet aan de pekel.. :X ..waar spuiten jullie scooter mee in..

Kun je vragen bij Bulldozer...check SH300i draadje. Die heeft m volledig pekel en andere vuiligheid proof gemaakt een paar weken geleden. Klusje maar dan heb je ook wat :}
 
Ik heb nu de optimate 3 aangesloten rechtstreeks op de accu, kan of moet ik nu gewoon de stekker de gehele winter in het stopcontact laten zitten ??
 
Ik meen mij te herinneren dat Robber57 een keer uitlegde dat dat bij de moderne gel accu's helemaal niet hoeft.
Kunnen rustig op halve spanning staan, even opladen en gaan weer.

De oude lood accu's kunnen er niet tegen om op laagspanning te staan dan gaan ze stuk.
 
Ik heb nu de optimate 3 aangesloten rechtstreeks op de accu, kan of moet ik nu gewoon de stekker de gehele winter in het stopcontact laten zitten ??

Ligt eraan of je accu nog in de motor aangesloten zit, zo ja loopt hij vrij snel leeg.
Ook moderne gel accu's zijn loodaccu's die je niet te ver moet ontladen, een hele winter is te lang vaak, dus daar is een optimate voor uitgevonden die de accu in normale conditie houd. Accu's moet je gebruiken: rust roest.

Dus ja de hele winter in het stopcontact is het makkelijkst.
 
Ligt eraan of je accu nog in de motor aangesloten zit, zo ja loopt hij vrij snel leeg.
Ook moderne gel accu's zijn loodaccu's die je niet te ver moet ontladen, een hele winter is te lang vaak, dus daar is een optimate voor uitgevonden die de accu in normale conditie houd. Accu's moet je gebruiken: rust roest.

Dus ja de hele winter in het stopcontact is het makkelijkst.

Ja ligt nog aangesloten in de scooter Bedankt Bulldozer ;)
 
Ha oma, ff opzouten want de SH150 wordt nog steeds geleverd.

Vraagje aan de ervaren SH150 gebruikers: Wat is bij tegenwind de topsnelheid?
In mijn 20 km woon-werk zit namelijk 2 km snelweg (100 km/u), en dan wil ik wel kunnen meekomen (op de rechter baan) en niet ingehaald worden door vrachtwagens.
Lukt dat met een SH150, ook met tegenwind?
 
normaal haalt hij de 100 wel maar 1 keer met hele harde tegenwind kwam ik amper aan de 90km/u plat met 92 kilo gewicht van mijzelf.
zonder wind met 2 personen is 100 km/u ook te doen.
 
normaal haalt hij de 100 wel maar 1 keer met hele harde tegenwind kwam ik amper aan de 90km/u plat met 92 kilo gewicht van mijzelf.
zonder wind met 2 personen is 100 km/u ook te doen.

Bedankt! Dus de SH150 is ongeschikt. *D
 
ik moet ook ongeveer 30 km per rit waarvan 23km 80km weg en 2 kilometer snelweg de rest 50km weg

Gaat goed ik draai hem ook naar de 100 op de snelweg
 
Ik heb nu bijna 20.000 met mijn Sh150 (2014) gereden. Topsnelheid was in het begin 130 op de teller, nu ongeveer 115. Dat komt volgens mij omdat de riem binnenkort vervangen moet worden. Stukjes van 2 km zijn denk ik goed te doen op de snelweg.
 
Als je inderdaad toch bij je riem moet zijn. Kijk dan voor dr pully sliders en of malosie cq polini vario. Heb je je oude top weer misschien zelfs meer en inderdaad wat meer adem door hogere trekkracht
 
Snelheid wordt lager als de riem slijt. Riem wordt smaller waardoor de overbrenging verandert en de topsnelheid afneemt.
 
Wat is de maat van de origineel rollers (Gewicht) van de Honda SH150i 2015?. Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met de Michelin City grip voor de SH 150i Achterband?

Wil volgende week mijn achterband laten vervangen na 17.000km voor een Michelin City Grip :]
 
Ik heb de Citygrip op de PCX. Prima band. Hoewel ik zelf geen slechte ervaring had met de originele IRC bandjes, beide preventief gewisseld voor Citygrips.
 
afspraak gemaakt voor volgende week woensdag daarna weer lekker op de scooter naar het werk
 
Ik heb nu ruim 17000 km de city grips op mijn sh150. Ben voor de achterband wel bijna toe aan een nieuwe. Maar ben zeer tevreden over de wegligging.
 
City grips zijn prima all round banden, op de Metzeler feelfree wintecs voor de ultieme grip na dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan