Honda SH150i deel2

Top idee @PeterCC ga ik dat proberen. Net alle zekeringen na gelopen, waren wel heel en geen corrosie. Wel plakkerig, net of er siroop op zat.
Starten met de meter er aan zakt die terug naar 7.8........ stationair, 14.4. Contact uit, 12.4. Nu maar eens kijken na 1 nacht losgekoppeld

En anders gaat ze naar de garage om het na te laten kijken als dat het ook niet is.
prettige avond en bedankt voor het meedenken. Ik laat het weten wat het is, of hopelijk was.
 
Laatst bewerkt:
Top idee @PeterCC ga ik dat proberen. Net alle zekeringen na gelopen, waren wel heel en geen corrosie. Wel plakkerig, net of er siroop op zat.
Starten met de meter er aan zakt die terug naar 7.8........ stationair, 14.4. Contact uit, 12.4. Nu maar eens kijken na 1 nacht losgekoppeld

En anders gaat ze naar de garage om het na te laten kijken als dat het ook niet is.
prettige avond en bedankt voor het meedenken. Ik laat het weten wat het is, of hopelijk was.
Hoezo, plakkerig? Die contacten moeten zuiver zijn, niks van iets siroopachtig erop. Misschien alles daar gewoon schoonmaken.
 
Top idee @PeterCC ga ik dat proberen. Net alle zekeringen na gelopen, waren wel heel en geen corrosie. Wel plakkerig, net of er siroop op zat.
Starten met de meter er aan zakt die terug naar 7.8........ stationair, 14.4. Contact uit, 12.4. Nu maar eens kijken na 1 nacht losgekoppeld

En anders gaat ze naar de garage om het na te laten kijken als dat het ook niet is.
prettige avond en bedankt voor het meedenken. Ik laat het weten wat het is, of hopelijk was.
Is je probleem ondertussen opgelost?
 
Helaas nog niet.

Ik heb hem nu nog dagelijks nodig namelijk.
Nu heb ik heb ik alle zekeringen er 1 voor 1 uitgehaald terwijl ik de meter tussen de losgehaalde min zet.
Bij de zekering van de ABS als ik die eruit haal zakt die in van 12.4 naar 8.4. de rest bleef hetzelfde.

De accu opgeladen en ze start goed maar als ik een stuk was wezen rijden, en ik sta voor het stoplicht is het net of er vocht in de carburateur zit, met horten en stoten weg rijden. Thuis gelijk de meter eraan en gewoon niks aan de hand, ook stationair blijven draaien... gek word ik er van.

Ga vanmiddag bellen met een garage om te kijken of ze daarin iets kunnen betekenen.

Word vervolgt.....
 
Zo, voor dat ik hem weg ga brengen nog 1x kijken.

Garage dicht, geen herrie aan mijn hoofd, starten en stationair lopen. Maar wacht eens, wat is dat voor een raar getik/geknetter........
20211127_105550.jpg

Een vonkje vanuit de bougiedop....
Zo gauw deze lekker begon te knetteren stopte ze ermee. Nu een nieuwe dop halen en kijken wat dat teweeg brengt. Geef het nog niet op 😁

Goed weeekend
 
🤔 dat is waar ja

De oude was gewoon slecht denk ik. Met de allereerste keer stil staan helemaal leeg gestart. Heb hem nog wel aan de lader gehangen maar dat was ook niet het gewenste effect. Nieuwe accu was dus wel nodig. Hou hem in de gaten.
Vanmorgen naar Utrecht geweest, en niks aan de hand. En terug gelukkig.....

We gaan het mee maken. Thanks voor de raad/advies
 
tja als de stoom weglekte en daardoor de bougie geen goede vonk kan maken dan gaat ie idd heel beroerd lopen natuurlijk.. wellicht is het idd zoiets simpels geweest..
 
Zo, weer een mijlpaal verder.
Gewoon lekker verder rijden. Heerlijk.
60.000 is respectabel.
Maar je kan het ook anders bekijken. Druk die 60.000km eens uit in gebruiksuren.
Laat ik aannemen dat je gemiddeld aan 40km/h rijdt, dan is dat 1500hr.
Eén jaar heeft 8760hr. 1500hr is dan ongeveer 2 maand.

Inderdaad, gewoon lekker verder rijden.
 
60.000 is respectabel.
Maar je kan het ook anders bekijken. Druk die 60.000km eens uit in gebruiksuren.
Laat ik aannemen dat je gemiddeld aan 40km/h rijdt, dan is dat 1500hr.
Eén jaar heeft 8760hr. 1500hr is dan ongeveer 2 maand.

Inderdaad, gewoon lekker verder rijden.
Als je het zo brengt 8)7

Dan lijkt het niet veel nee.


Leuke rekensom zo.


:]
 
Ik heb mijn toenmalige Dylan150 verkocht met 62.000 op de teller, geen echte problemen gehad. Vervolgens kwam er een SH300, en tegenwoordig een x max 300
 
Ik wil bij mijn SH150, 2017 de klepspeling gaan controleren.

Weet iemand de inlaat en uitlaat waarden?
Weet ik niet direct. Maar van een SH 150 zou je vrij makkelijk een service manual moeten kunnen vinden op internet.
Is dan wel in het Engels, maar de klepspelingsmaten zul je er wel in kunnen vinden.
 
Ja ik zal nog eens verder zoeken :)

Van het weekend in ieder geval even gecheckt wat het was bij de scooter. En uitlaat gaf 0.20 aan en inlaat 0.10.

Ik rijd eerst weer even een jaartje door :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan