Honda SH150i deel2

Die aanname zou ik toch zo 1-2-3 niet blind vanuit gaan..
Ik zou gewoon een Honda dealer even bellen. Die kunnen je dat zo wel vertellen..
 
Goedemorgen,

Wat ik aanhoud is:
Inlaat, 0.16 maar mag 2 honderdste schelen.
Uitlaat, 0.25 en mag ook 2 honderdste schelen.

Misschien heb je hier iets aan, (Honda SH150i 2016)Pagina 49 staat het ook beschreven.
 
Goedenavond,

Weet iemand hoe je het achterlicht van een 2016 honda sh losmaakt? Ik kan er nergens wat over vinden helaas. Of ik kijk verkeerd.

Alvast bedankt voor het mee zoeken.
 
Zo, gevonden......|(
Precies onder de kentekenplaat verlichting zitten 2 schroeven. Daarmee trek je voorzichtig een plaatje naar voren.
Hierna kun je goed erbij. Maar voordat je die 2 schroeven ziet..........oooohhhh. (halve scooter uit elkaar.....)
 
Lang geleden maar ik rij nog steeds met veel plezier op de SH150i van Gespierde Spijker.
Van de week wat onderhoud aan laten doen waaronder nieuwe remschoenen achter en een nieuwe V-snaar.
Ik merkte gisteren pas met het wegtrekken vanuit stilstand dat hij minder fel is.
Bij aankomst in Rotterdam vanuit Den Haag kwam ik erachter dat de vrijloop in het achterwiel er niet is.
De zuiger voel ik zijn slag maken bij het draaien van het achterwiel. Ook is de top minder hoog. Kwam nu in de Ketheltunnel niet boven de 110 uit terwijl ik er normaliter met 120-130 op de teller doorheen vlieg.

Helaas is de enige scootermonteur van de wielerzaak vandaag vrij en is er morgen weer.
Ik vertrouw de winkel en de kunde van de monteur hoor maar zou graag jullie mening/advies willen horen.
Wat zou er mis kunnen zijn, koppeling?

Groeten Robin.
 

Bijlagen

  • IMG_0936.jpg
    IMG_0936.jpg
    293,2 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Als je blok mee draait bij het draaien van het achterwiel zul je het idd in de variokoppeling moeten zoeken.. ik denk niet dat het de snaar is; die zou je kunnen verdenken… maar als de snaar slijt word volgens mij alleen de top lager omdat hij dunner word.. dus dat lijkt me niet aan de orde.. Als de koppeling etc eraf moet zou ik die snaar wel mee vervangen; het ligt dan toch al open en dat scheelt kosten op arbeid want dan legt ie m er zo omheen.. eventueel rollen ook mee nemen..
 
Als je blok mee draait bij het draaien van het achterwiel zul je het idd in de variokoppeling moeten zoeken.. ik denk niet dat het de snaar is; die zou je kunnen verdenken… maar als de snaar slijt word volgens mij alleen de top lager omdat hij dunner word.. dus dat lijkt me niet aan de orde.. Als de koppeling etc eraf moet zou ik die snaar wel mee vervangen; het ligt dan toch al open en dat scheelt kosten op arbeid want dan legt ie m er zo omheen.. eventueel rollen ook mee nemen..
Bedankt voor je bericht Disaster.
Er zitten sliders in ipv rollen en die zijn nog goed, de snaar is vorige week vervangen samen met de schoenen.
Daarna is het `probleem` gekomen. Omdat de snaar vervangen is denk ik dat er nu iets niet goed zit wat in de eerste kilometers in de stad niet aan het licht kwam.
 
Net de scooter gecheckt en het wiel draaide nu opeens wel vrij, raar! Zal de Rotterdamse lucht wel zijn geweest 🤣 Nu op het werk aangekomen (5km stadsrit) loopt het wiel nog vrij. Schiet mij maar lek 🤡
 
Probleem was geheel iets anders dan ik zelf dacht. De remtrommel blijkt niet geheel recht meer te zijn. Wanneer er een aantal keer geremd is blijkt de achterrem licht te slepen wat steeds erger werd naarmate alles warm word door een lange rit. Doordat de trommel niet recht was leek het net of ik compressie voelde van de zuiger maar dit bleek dus een aanlopende rem te zijn in een niet rechte trommel. Achterrem een heel klein beetje slapper gezet en het probleem is verholpen 🤡
Ook al een nieuwe voorschijf met blokken (Brembo) moeten plaatsen doordat die krom bleek te zijn. Ik weet niet wat ik mee maak momenteel, wat een lekkere remmen.
 
Haa.. bij mijn SH300 had ik destijds ook gedoe met de voorrem. Die zong als een natte vinger op een kristalglas. Keihard. Sinter blokken erin gezet. Nog steeds. Dus ik dacht; t zit in de schijf. Schijf vervangen: wederom zingen na 2km rijden. Toen de sinters vervangen voor originele blokken. Toen was het weg. Heel lichtjes hoorde ik het. Heb kort daarop ingeruild... zal nâh wel weer gonze 🤷🏻‍♂️

Maar zo zie je maar weer wat t zijn kan.. zou je die schoenen niet vervangen..?
 
Ik heb onlangs SH150i gekocht. Met nog geen 200 km. Geweldige scootmobiel.
Opschorting is echter een beetje beperkt. Maar wat kun je verwachten voor deze prijs?
Is iemand van jullie erin geslaagd om de schorsing met succes te herstellen? Op zoek naar advies over vervangende achterschokbrekers en vorkolie. Ook waar u "Service Manual SH 150i 2020" kunt kopen.
 
Ikke ook nie 🤷🏻‍♂️

Ik dacht eerst dat het misschien lelijk kuipwerk betrof omdat hij schrijft wat kun je verwachten voor de prijs… maar; slechts 200km. Dus dat ding us nieuw. Dus dat isset niet. Miscchien bedoelt ie dan motorvermogen? Ofwel wat meer fut?.. maar.. dan? Herstellen? … als in iets repareren wat meer goed is..? Ik volg het iig niet..
 
Moguh, hier ook een nieuwe SH rijder. Een SH 150 uit 2018. Per toeval kunnen kopen van de eerste eigenaar met slechts 387 km op de teller, nieuw dus. Ik heb er wat nieuwe semi-synthetische olie in gedaan voor het inrijden en stap over een paar honderd kilometer over op synthetische 10w30. Gisteren even de tandwielkastolie vervangen voor Kroon 80w90GL5.

Ben er echt heel blij mee. Ik sta nu op het punt om een 3 daagse rit te gaan maken. Eindhoven-Texel via B- wegen, 1 dagje toeren op Texel en dan maandag weer terug.
Heb een aantal jaar geleden mijn PCX 150 verkocht en die heb ik sindsdien altijd een beetje gemist. Nu dus weer een soort van herenigd..

20220607_224559.jpg
 
Ja dat is ook zo'n pareltje. Die heb ik zelfs met 0 km op de teller kunnen bemachtigen.

Maar helaas. Ik zou wel willen komen en ik heb de datum ook op de kalender staan maar het ziet er niet naar uit dat ik kan.
 
Ja zo’n scooter is een fijn ding hoor.. ik had dan de SH300 voor de ADV.. heb voordat ik de SH destijds kocht wel proefgereden op de 150 maar dat was echt te weinig voor op de snelweg.. daar issie niet in zn element.. zou wel nog zoveel mogelijk stickers verwijderen ivm kleurverschil later als ze er over een aantal jaar afmoeten..

de SH stond op metzelers feelfree.. die vond ik met kou/regen minder.. zie dat de jouwe op M citygrips staan. Volgens mij net wat beter. Ik heb destijds gewisseld naar heidenau k66 4-seizoenen.. dat beviel beter.. echter niet te sportief mee doen want daar lenen ze zich dan weer minder voor..
 
Terug
Bovenaan Onderaan