Honda SH150i deel2

Bijlagen

  • 4C02E526-F925-4133-ABC6-56D7D2514756.jpeg
    4C02E526-F925-4133-ABC6-56D7D2514756.jpeg
    270,3 KB · Weergaven: 30
Zo, afgelopen zaterdag weer eens verder gegaan.
Nieuwe kleppenseals geplaatst. De oude waren helemaal verhard.
20230128_123554.jpg
Oude cilinder/zuiger eraf, nieuwe set geplaatst.
20230129_130517.jpg
zie de verschillen.
De olieschraap veren zaten helemaal vast in de zuiger.
En iets koolafzetting....
Alles weer verder opbouwen, pakkingen her en der..... netjes op tijd zetten, kleppen stellen.
Motor weer helemaal dicht.
Maandagavond weer verder kappen enz. vastzetten.
Nieuwe olie erin. verse koelvloeistof.
We zijn er bijna.
Wel even nieuwe remblokken besteld die waren bijna op.
Nu alles toch open ligt gelijk maar vervangen.

Zo dat was het weer.

Prettige dag. :W
 
Goed bezig.. die schraapveren zien er idd niet best uit.. wellicht ook de cilinder nog even honen? Of laten honen als je geen hoonstenen heb..

Flinke laag kool ook zeg.. kleppen zagen er ook zo uit of waren die wel schoon..? Het is toch gewoon indirecte inspuiting? Zou niet zo moeten koeken als dat t gedaan heeft :?
 
Gelijk nieuwe cilinder. Een complete set met zuiger cilinder pakkingen enz.
Als ik alleen een zuiger met losse pakkingen ringetjes enz was ik duurder uit. heel apart.

Kleppen waren mooi schoon, ook niet verbrand gelukkig.
Klopt wij vonden het ook al vreemd waar die laag vandaan kwam.
Hopelijk is dit bij elkaar het probleem voor de overtollige olie lekkage.
 
Ja nouja, die zuigerveren deden uiteraard hun werk niet meer en dan komt de olie ook in de verbrandingskamer.. blijft vreemd dat hij zo veel lekte.. en olie in de kamer hoeft niet perse een blauwe walm te geven.. vaak wel maar dus niet altijd..
 
Lekker bezig hoor. Als je hem in 1 keer goed gedaan hebt kun je er weer jaren tegen aan. Ik hoop wel dat je de oorzaak nu weg hebt genomen door de schraapveren en kleprubbers te vervangen, anders kom je t.z.t. weer voor dezelfde uitdaging te staan.

Wellicht wel een visuele inspectie waard na een paar duizend km. Via het bougiegat zou je de eerste verschijnselen op de zuiger wel moeten kunnen waarnemen met een scopie.
 
Alles vervangen ja. Kleppenseals, nieuwe cilinder zuiger incl. schraapveren enz. pakkingen noem maar op.

Kijken hoe ver we komen vanavond.
Doel is woensdag weer mee naar het werk...... fingers crossed 🤞
 
Mooi. Veel succes vanavond. Vergeet aub geen olie in het carter te doen 'bijvoorbeeld'..
Met deadlines in gedachten sleutelen is tricky.
 
Alles vervangen ja. Kleppenseals, nieuwe cilinder zuiger incl. schraapveren enz. pakkingen noem maar op.

Kijken hoe ver we komen vanavond.
Doel is woensdag weer mee naar het werk...... fingers crossed 🤞
Nou best klusje hoor, succes en hopen dat het allemaal klaar komt voor die tijd 💪🏻
groeten
Theemaks
 
Zo, ze heeft de eerste plofjes gegeven *O* . Draaid een stuk beter als voorheen. Veel rustiger. Kleppen hoor je ook een stuk minder.

Vanmiddag de eerste 4 km weer gereden. Temperatuur kwam wel iets hoog maar zat wat lucht in. Morgen nog een rondje doen en dan rustig verder inrijden. Helemaal happy.
 
Vandaag de dag.
Sinds 3 weken weer op de SH naar het werk.
Ze rijd top, alleen moet erg mijn rechterhand bedwingen. Niet even snel gas te geven.... Komen we ook wel overheen.
Deze maand rustig rijden daarna een oliewissel.

Ze loopt erg soepel, geen rare rammeltjes, koelvloeistof op peil.
Kappen aan die kant nog wel even eraf gelaten om snel te kijken of er iets lekt....
Deze zet ik er dinsdag ook weer op zodat ze weer helemaal goed erbij staat.
 
Vandaag m’n nieuwe zadel binnen gekregen uit Napels van Ebay, man dit zit geweldig en speciale stof die niet naar voren glijd !
 

Bijlagen

  • C05D32E2-542F-4C88-9A0F-DEFBBE83A534.jpeg
    C05D32E2-542F-4C88-9A0F-DEFBBE83A534.jpeg
    128 KB · Weergaven: 24
  • 82DAD4D4-CF7D-428F-92E3-87D1458C88ED.jpeg
    82DAD4D4-CF7D-428F-92E3-87D1458C88ED.jpeg
    132 KB · Weergaven: 21
And the horror story continues......8)7|(
Vrijdag morgen naar mijn werk gereden.
Halverwege loopt de temperatuurmeter naar het rood. Even laten afkoelen en naar de zaak gereden.
Toen om 10 uur gaan kijken wat er mis is, was. Kak, bijna geen koelvloeistof meer... gloeiendegloeiende........ even wat gehaald bij een autozaak verderop. Proberen wel thuis te komen. Terug weg, zelfde euvel, bijna leeg, onderweg even bijgevuld en verder. Weer thuis gekomen gelukkig bleef net voor het rood hangen :?
Zaterdag gekeken, overal kvs.....
Weer de waterpomp en radiator eraf. (10 min werk, word er bedreven in...) en aan de as gevoeld van de pomp. Dat gaat wel erg zwaar. Hoort dat zo? 20230212_134925.jpg20230212_134933.jpg
Eens kijken voor een andere pomp. Thermostaat getest. Die gaat open. Wat een gezeik..... maar goed, ik ga hem weer rijdend krijgen. Is me de eer te na.
Word vervolgt
 
Terug
Bovenaan Onderaan