Honda SH150i deel2

Heldere goed belichte uitleg robber57!, daar heeft menigeen wat aan. :)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier ook mensen die werkelijk elke 8000 km de kleppen controleren/stellen van hun Honda sh150??
Ik denk dat dit om de 10.000 km ook totaal geen probleem gaat leveren.
Wil de intervallen om de 5000 gaan doen en dan bij 10.000 steeds een grote beurt.
 
Dat is te lang voor de olie, die moer er met 4000 echt wel uit en bij veel korte ritjes wellicht liever nog wat eerder.
 
Ergens in oktober weer een lijstje onderhoud afwerken met Robber57.

Motor olie.
Cardan olie.
Voorvorken nieuwe olie en schoonmaken.
Nieuwe vario.
Andere lamp in koplamp monteren.
Kleppen stellen.
Nieuwe bougie.
Modificatie voor het asje van de trommelrem.

Uhhhhmmm....nou daar zijn we al effe mee zoet vrees ik,hihi.

En we maken er een gezellige dag van.

Robber57,ik neem wat lekkers mee voor bij de koffie ;)
 
Laatst bewerkt:
Olie om de 8.000km wisselen moet toch wel kunnen?

Sterker;Je kunt het ook om de 20.000 doen...

Waarom zou je dat willen?

Ik doe het in minder dan 5 minuten en een litertje kwaliteits olie kun je mits met een aantal tegelijk, voor minder dan 10 eu kopen....
 
Laatst bewerkt:
Er zit geen olie filter in he ;)
En het is maar 0,9 liter dus waar wil je nou daadwerkelijk op bezuinigen?

Als Honda 8.000 voorschrijft (PCX) ga ik het niet eerder al wisselen. Scheelt weer werk. En op jaarbasis scheelt het een tientje of twee a drie, kun je weer leuke dingen mee doen.
 
Ja, je hebt gelijk voor een pcx, maar een pcx is geen sh, het ontwerp van de sh is meer dan 10 jaar geleden, dat van de pcx 2 jaar, het is veel modernere motor.
 
heerlijk ding iedereen met 2 linkerhanden kan zelf alles doen
had de kleppen gecontroleerd bij 27 k was niet veel te stellen .
0.1 mm maar eigenlijk was het niet nodig
 
Vind hem nog steeds geweldig......heb er in die paar weken alweer 1200 km mee gereden.
Rij alleen maar snelwegen.....welliswaar rustig met een gangetje van 95....en rij zo gemiddeld 1 op 38!!!
Bij 200 km tank ik iets meer dan 5 liter......fantastisch!!!!
 
Vind hem nog steeds geweldig......heb er in die paar weken alweer 1200 km mee gereden.
Rij alleen maar snelwegen.....welliswaar rustig met een gangetje van 95....en rij zo gemiddeld 1 op 38!!!
Bij 200 km tank ik iets meer dan 5 liter......fantastisch!!!!

Netjes toch :]
 
heerlijk ding iedereen met 2 linkerhanden kan zelf alles doen
had de kleppen gecontroleerd bij 27 k was niet veel te stellen .
0.1 mm maar eigenlijk was het niet nodig


0,01 mag ik hopen?
Inlaat is 0,16 en uitgaande 0,19, dan is 0,1mm verstellen behoorlijk,offuhhh? ?

Vario is binnen bij maksor,maar twijfel nu of de koelvin er ook bij zit.
Bij alle afbeeldingen zijn beide schalen te zien behalfe bij de afbeelding van mijn type dr pulley vario.
Heb maksor al gemaild maar heb nog steeds geen bevestiging dat het setje beide schalen bevat.
 
Vanmiddag ook nog even de k1300r onder de stofhoes vandaan gehaald..........heb dat ding al zeker 6 weken niet aangeraakt :(

Meer dan een doekje erlangs is er wederom weer niet van gekomen.


Zegt wellicht ook wat over de Honda :)
 
Vanmiddag ook nog even de k1300r onder de stofhoes vandaan gehaald..........heb dat ding al zeker 6 weken niet aangeraakt :(

Meer dan een doekje erlangs is er wederom weer niet van gekomen.


Zegt wellicht ook wat over de Honda :)

Als hij in de weg staat mag je hem wel bij mij neer zetten hoor!? :+
 
Laatst bewerkt:
0,01 mag ik hopen?
Inlaat is 0,16 en uitgaande 0,19, dan is 0,1mm verstellen behoorlijk,offuhhh? ?

Vario is binnen bij maksor,maar twijfel nu of de koelvin er ook bij zit.
Bij alle afbeeldingen zijn beide schalen te zien behalfe bij de afbeelding van mijn type dr pulley vario.
Heb maksor al gemaild maar heb nog steeds geen bevestiging dat het setje beide schalen bevat.

haha ja dat bedoelde ik
 
;)
Vario gaat dus niet door helaas omdat dr pulley geen vario maakt voor een sh voor 2013.
Zit nu erg te twijfelen of ik nu nog even door rij met mijn standaard vario.
Zit te denken om nu eerst malossi tandwielen te plaatsen om toch weer het verlies van topsnelheid te compenseren.
En dan komende zomer alsnog de vario te vernieuwen.

En dan van 10 naar 9 gram rollers/pulley's te gaan.

Malossi vario compleet is 180 euro en de malossi tandwielen zijn 100 euro.
Saldo slinkt wel erg hard laatste tijd.
Wat voor vario er dan komende zomer in komt weet ik nig niet.
 
Nu is het zo dat je top met een Malossi mhr vario of dr pully al hoger ligt.
Is dat dan niet beter/goedkoper?

Ook al omdat je dan een slijt onderdeel vervangt, en niet veel werk hebt, en geen extra kosten aan pakking ed voor je transmissie. Bevalt het niet de tandwielset, dan heb je relatief veel werk om het weer ongedaan te maken. Bovendien is tandwielen + snellere vario denk ik te veel van het goede.
Wat inhoud dat je dan een standaard vario moet aanschaffen en die zijn vrij prijzig.
Een gesleten vario heeft een lagere top, dus zal bv een nieuwe mhr die al een hogere top heeft het denk ik wel goed doen.

Je kan je geld maar 1x uitgeven.
 
Laatst bewerkt:
Malossi vertanding is al besteld.
Ik ga het gewoon proberen.
komt ook een setje 9 grams dr pulley sliders in.
Ben al aan het mailen met overzeese webshops die complete OEM vario's aanbieden voor 9 tientjes.
Makinaparts heeft geen vario zag ik.
 
Eh,
begrijp ik dit nu goed, heb je net je aandrijving open gehad en ga je nu andere vertanding bestellen en nogmaals alles open(laten) maken?

Wat merk je eigenlijk aan de vario?

De mijne heeft nu 22000km erop maar merk er eigenlijk niets aan(behalve dan het schurende geluid als je de scoot lopend verplaatst)
 
Terug
Bovenaan Onderaan