Honda SH150i deel2

Oef, daar zou ik dan maar eens goed naar kijken als ik jou was.

Ik heb pas later besloten om de vertanding te veranderen.
Maar Robber57 heeft een modificatie voor de remas die we samen gaan vervangen.
Dan moet toch de hele boel open dus het cardan is dan niet veel werk extra.
 
Eh,
begrijp ik dit nu goed, heb je net je aandrijving open gehad en ga je nu andere vertanding bestellen en nogmaals alles open(laten) maken?

Wat merk je eigenlijk aan de vario?

De mijne heeft nu 22000km erop maar merk er eigenlijk niets aan(behalve dan het schurende geluid als je de scoot lopend verplaatst)
Zijn het niet de remblokjes die de schijf raken achter?
 
Heb mijn Sh150i nu een jaartje of 2, ding rijdt perfect, staat bijna 12.000km op, alleen de standaard uitlaat gaat een beetje roesten (al rij ik bijna nooit in de regen en staat ie altijd binnen in de garage).

Nu reed ik m pas van de middenbok af en brak het steuntje (met stootrubber) die de middenbok tegenhoudt. Steuntje zit aan de uitlaat vast in het midden. Kan hem vast gaan lassen maar is redelijk brak al dus misschien beter om meteen over te stappen.

Het moet niet te luid worden (daar heb ik een 600f met leovince en een 900rr met sebring voor) maar mag een iets dieper/donkerder geluid geven.

Zat te denken aan een akrapovic, maar de plaatjes die ik op internet vind kan ik niet goed zien of daar wel (weer) een klem met stootrubber op zit wat de middenbok tegenhoudt.

Iemand hier een akra op zijn sh150i toevallig?
 
Welke Leovince had jij erop?

Vind die granturismo niet mooi omdat die schuin terugloopt maar je hebt ook in dezelfde stijl als een akrapovic, een Leovince carbon voor rond de 300 euro.

Als vind ik het allemaal nog wel geld.... misschien toch maar dat klemmetje weer aan de standaard uitlaat lassen en kijken hoelang ie het nog volhoudt voor ie doorrot en lek raakt. Wel slecht van Honda overigens hoor, ding is nog geen 4 jaar oud. Misschien dat de 1e eigenaar veel in de regen gereden heeft die eerste 8000km...
 
@zuunig

Ik heb trommel achter, het geluid komt bij de koppeling vandaan,
En ik heb een PS maar in dat topic gebeurt niets dus vandaar dat ik hier meekijk, de techniek is toch hetzelfde.
 
Nou toen ik ineens een vreemd geluid hoorde bij de koppeling toen bleken de lagers in de koppeling overleden te zijn.
Niet gezegd dat dat ook bij jou aan de hand is maar kijk het wel effe na.

Ik heb trouwens het vorige model de leovince 4road die niet meer geleverd word.
De carbon is trouwens ook erg mooi.

En volgens mij roesten alle standaard uitlaten na verloop van tijd.
Blij dat ik er lekker een rvs pijp onder heb.
Zit er nu 10.000 km onder en afgelopen winter nog elke dag gereden pekel alles.
Is alleen iets donkerder van kleur geworden verder niks.
Geen seconden spijt van gehad.
 
Nou toen ik ineens een vreemd geluid hoorde bij de koppeling toen bleken de lagers in de koppeling overleden te zijn.
Niet gezegd dat dat ook bij jou aan de hand is maar kijk het wel effe na.

Ik heb trouwens het vorige model de leovince 4road die niet meer geleverd word.
De carbon is trouwens ook erg mooi.

En volgens mij roesten alle standaard uitlaten na verloop van tijd.
Blij dat ik er lekker een rvs pijp onder heb.
Zit er nu 10.000 km onder en afgelopen winter nog elke dag gereden pekel alles.
Is alleen iets donkerder van kleur geworden verder niks.
Geen seconden spijt van gehad.
 
@ Knot:
Er zijn ruwweg 3 soorten uitlaat dempers, absorptie, reflectie en absorptie+reflectie.

De absorptie demper is een holle doorlopende buis met gaatjes met daarom heen glaswol oid, de demping komt van het geluid dat in de gaatjes verdwijnt in het glaswol achter de gaatjes en het gas kan ongehinderd naar buiten, je kijkt door zo'n demper van voor naar achter, in hoge mate geschikt voor race motoren maar lawaaiig aangezien er een open doorzicht verbinding is tussen in en uitgang, een heleboel geluid kan dus nog steeds ongehinderd naar buiten.
Voor straat doeleinden word zo'n demper voorzien van een db-killer die eigenlijk de uitlaat kreupel maakt en het hele effect van een ongestoorde uitgang naar buiten om zeep helpt.
Nadeel: de glaswol verpulvert over tijd en dempt niet meer, heet gas kan dan ook tegen de carbon/alu/rvs/titaan buiten huls komen en bij een carbon uitlaat verbrand deze dan ook en kun je de demper weg gooien, bij metalen uitlaten verkleurt de buiten huls maar dat kan op zich geen kwaad.
Met zo'n demper blijf je ook tot in lengte van dagen met enige regelmaat de glaswol vervangen.
De "winst" van zo'n uitlaat doe je grotendeels teniet door de db-killer die er in moet zitten, zonder db-killer is de herrie vaak niet te harden en op een scooter helemaal aangezien het toerental en dus ook de brom een constante monotone dreun is waar je op lange ritten gestoord van word.


De reflectie/coulisse demper: in de uitlaat is een aantal schotten geplaatst, het uitlaat gas en geluid moet daardoor diverse keren van richting veranderen, het gas doet dat wel maar het geluid blijft achter in de "coulissen", erg geschikt voor gewone motoren en autos en tegenwoordig de enige constructie bij autos want deze demper is onderhouds vrij.
Nadeel: er blijft wat prestatie liggen want al die schotjes geven weerstand alhoewel dat door slim ontwerp beperkt kan worden en zelfs winst op kan leveren als de puls werking door de schotten word geoptimaliseerd, een goed ontworpen reflectie demper kan een behoorlijke winst opleveren. maar vereist dan wel relatief veel ontwikkelingswerk.
Bij de wat goedkopere merken gebeurt die ontwikkeling niet en dus is zo'n demper vaak een goedkoop alternatief voor origineel en niet meer dan een ding wat het geluid reduceert, als je geluk hebt verlies je er nix mee maar ik heb van voldoende gevallen gelezen waarbij de topsnelheid 10 km/h inzakte.
De 4road en GT leiden daar kennelijk niet aan want het is de meest populaire uitlaat als je wat meer pk's wilt hebben en een onderhoudsvrije rvs demper.

De mix absorptie/reflectie demper; de demper heeft maar een beperkt aantal kamers, meestal 3, dus de weerstand is beperkt maar dus ook de demping, om toch aan de geluid eis te kunnen voldoen zijn de kamers van de demper uitgevoerd als absorptie demper met glaswol.
Een compromis met het beste van beide dempers maar ook het slechtste van beide, weinig geluid,goede prestaties maar helaas nog steeds glaswol dat wel veel langer mee zal gaan maar uiteindelijk toch een keer vervangen moet worden.

De Leovince die jij voor ogen hebt , volgens mij de EVOII, is een absorptie race demper met een db-killer er in.
De GT en 4Road zijn denk ik volledige reflectie dempers alhoewel er best een absorptie stuk in zou kunnen zitten(aan het eind), de glaswol daarvan is dan echter voor het leven want deze uitlaten kun je niet demonteren.

bezint eer ge begint....
 
Laatst bewerkt:
Ik lees het alweer (bedankt voor de uitleg), beste om dus een 4road te halen (gezien ik dit GT niet mooi vind door de omgekeerde vorm aan het einde), is gewoon voor woon/werk verkeer.

Die Akrapovic is dus ook een open demper met db killer erin neem ik aan.
 
Laatst bewerkt:
hallo heren.
weet 1 van jullie of hier op dit forum iemand nog een TOP KOFFERREKJE heb liggen???
hij is voor mijn honda dylan uit 2004 { zie foto }
als iemand er 1 heeft liggen
Mvg piet van beek
full
 
Laatst bewerkt:
Misschien handiger om te vragen of je dan een pb wilt ontvangen ipv je telefoon nummer op een openbaar forum plaatsen.
Is maar een tip.

Wat anders, vandaag weer een flinke rit met de club DBS gereden
Km of 350.
Was weer heerlijk genieten :)
Lekker gooien en smijten op de kronkel wegen.

100 km/u cruisen houd de sh eindeloos vol, heeft nog steeds een top van 120 maar dan gaat hij zoveel toeren maken dat vind het blokje niet grappig voor grote afstanden.

Benieuwd wat de malossi tandwielen en dr pulley sliders voor verschil gaan maken :)
 
je heb gelijk,,,maar het staat er nu al op.
Misschien handiger om te vragen of je dan een pb wilt ontvangen ipv je telefoon nummer op een openbaar forum plaatsen.
Is maar een tip.

Wat anders, vandaag weer een flinke rit met de club DBS gereden
Km of 350.
Was weer heerlijk genieten :)
Lekker gooien en smijten op de kronkel wegen.

100 km/u cruisen houd de sh eindeloos vol, heeft nog steeds een top van 120 maar dan gaat hij zoveel toeren maken dat vind het blokje niet grappig voor grote afstanden.

Benieuwd wat de malossi tandwielen en dr pulley sliders voor verschil gaan maken :)
 
Ik haal de 120 alleen liggend wind mee, meestal 105 a 110 en dan is het wel op. Tegenwind soms net geen 100. Is de v-snaar dan versleten of de rollen? Kwam in mn bromscooter tijdperk wel veel voor maar dacht dat het bij een motorscooter wel sterker zou (moeten) zijn.
 
Wat is je km stand?
Topsnelheid loopt inderdaad naar mate je vario inslijt heel langzaam terug.
Het heel subtiel steeds langere toerental duid op slijtende rollers.
Snaar idemdito.
 
Zo, morgen nieuwe silicone spray halen en de sh eens grondig wassen poetsen en inspuiten.Windscherm gaat er ook weer op.Gister alle motor kleding gewassen, binnenkant helm kan er ook helemaal uit en gewassen, helm ruikt weer naar bloemetjes Hopelijk deze maand nog het nodige onderhoud voor de winter doen met Robber57, maar die loopt even op zijn tandvlees dus ik zal even geduld moeten hebben. In de planning. Olie motor, cardan, vorkpoten.Kleppen stellen. Betere lamp voor monteren. Malossi tandwielen en dr pulley sliders monteren. Stekkers los halen en inspuiten. Modificatie remasje trommel rem.Uuuhm... zo ongeveer.
 
Laatst bewerkt:
Wat heb jij voor kmstand dan dat je cardan olie en vorkolie gaat verversen?

Ik zit op bijna 12.000km dus rollers en/of snaar zou kunnen maar ik geef m straks alleen nieuwe motorolie en dan eerst naar 16.000km. Ga ik 2 jaar over doen dus daarna wel eens een grondige beurt.
 
Een liter cardan olie kost een tientje en daar kun je 5x mee verversen, de kosten per beurt liggen dus tussen bijna nix en nix :+
Gewoon met de motorolie mee verversen,vergeet je het ook niet.
 
ben ik laatst bij een kennis ze dylan aan het inspecteren aangezien ze snaar slap hing
kom ik dit tegen . zie foto
full



hij blokkeerde de drukveer gedeeltelijk nog nooit gezien in mijn scootertijd vroega ook niet
deze schade was op alle 3 de punten waar de spiebaan zit
km stand was pas 17000 ik zit op 30 k nu bij mij is alles goed
gewoon een rotte appel dus .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan