Honda SH150i deel2

Zo,gister weer veel gedaan aan de sh, met grote dank aan robber57!

De vorkpoten helemaal uit elkaar gehaald,gereinigd en weer verse olie.
Remklauw helemaal schoon gemaakt en opnieuw gesmeerd en rvs borgpennen geplaatst.
Modificatie aan de remas van de trommelrem.
Nieuwe motorolie.
Malossi tandwielen geplaatst.
Dr pulley sliders geplaatst.
Tellerkabel schoon en gesmeerd.
Andere lamp in koplamp geplaatst.

Het is echt ongelofelijk hoe robber57 heeft geholpen om al deze dingen aan te pakken.
Dankbaarheid is niet te omschrijven.

Resultaat van de tandwielen en sliders is nog wat vroeg om goed te kunnen zeggen,maarrrr.
Op de terugweg mét wind tegen en mét groot windscherm én topkoffer resulteerde nog steeds tot een 120 op de teller.
Voorheen zou dat op max 105 zijn op de teller.
En voorheen ging het toerental vanaf 100 a 105 op de teller enorm oplopen (einde vario)
Nu met 120 nog steeds een verassend rustige toeren :-)
Het optrekken was ik al op attent gemaakt dat door de langere vertanding wat omlaag zou gaan......nou daar merk ik helemaal niets van,eigenlijk denk ik dat hij zelfs iets beter geworden is (dank aan dr pulley sliders?)

Sh is ineens een heel stuk meer snelwegwaardig geworden :)
Zou eigenlijk het windscherm weer moeten demonteren en een paar dagen lekker rijden om goed te testen maar opzeker is er een goede verbetering ;)

Gr nutty
 
Dat is zo inderdaad,maar als je de tandwielen aanpast dan moeten de rollergewichten ook aangepast worden.Mijn doel was nét dat beetje extra te vinden met de updates en met veel advies van Robber57 is dat nu wel bereikt moet ik zeggen.Met scherm kan ik nu redelijk 120 op de teller (116 gps) aanhouden op de snelweg zonder teveel te hoeven vragen van het motortje.(wel vol gas dan natuurlijk)Einde vario zoals al gezegt zat op 105 en nu pas op de 120,daarna schieten de toeren omhoog en komt er met veel geduld nog een 10 km bij maar dit vind het motortje niet grappig.Voorheen ging het net aan 120 met plat liggen tijdens het inhalen,nu heb ik gewoon net iets meer speling.
 
Laatst bewerkt:
Ik voel weer een wedstrijdje aankomen op de A44, voor afrit Oegstgeest binnenkort ;) Dit om weer de tellers te vergelijken en op GPS te kunnen meten. Ik heb gisteren trouwens voor het eerst in 1 jaar eigenaarschap het gas op de snelweg een heel stuk vol opengegooid op mijn X-Max en kwam tot mijn verbazing ruim boven de 140 op de teller. Maximaal 135 GPS. Dat had ik nog niet eerder gehaald, vooral ook omdat de acceleratie erg traag is boven de 120 gps...

Super trouwens van Robber57 dat hij je met al deze updates heeft geholpen!
 
Een testje op de a44 lijkt we wel leuk inderdaad ;)
Al moet ik dan wel eerst het vlaggenschip grootzeil windscherm demonteren hihi.
Ben wel nieuwsgierig wat dan de top is met mn neus platgedrukt tussen de tellers.

Ik weet niet of het komt doordat de vario en bus helemaal uitgesopt is of door de dr pulley sliders maar de vario voelt echt boterzacht aan tijdens optrekken en doortrekken.
Minder trillingen en minder dip, ook als ik 80 rij en dan het gas open draai dan gaat hij er alsnog lekker pittig vandoor.
Hij trekt absoluut beter door viel me net weer op.
Wat meer toeren tijdens doortrekken maar op top weer opvallend rustig motortje.

Ikuh erg blij :)
 
Pfff :(

Zit nu op station alkmaar voor de trein naar huis....

Ik hoorde een krak terwijl ik stilstond en dat was het , hij wil geeneens meer starten, zit een scheur in de linker vario kap, geen idee wat er gebeurt is, ik heb hem pas geleden nog open gehad.

Die krak klonk als €€€€€ '(
 
Net weer een ritje gedaan van werk naar huis.
Nou,ik moet zeggen dat de philips lamp duidelijk witter en feller licht geeft,goeie keus.

En de hele vorkpoten gdemonteerd,schoon gemaakt en geen 10 w maar 15 w kroon vorkolie erin gedaan en hij is merkbaar stugger en danst minder na na inveren,voelt goed aan :)

Remmen werken voor en achter helemaal super en soepel.
Ikuh zeer blij!

Nog eens goed geluisterd en hij maakt wel hoorbaar meer toeren maar zit nu wel beter op zijn koppeltop.
Gaat echt als de brandweer.

@Robber57.
Voelt wel beetje sneu nu ik met jou grote hulp de perfecte sh heb en die van jou in de soep draaide vandaag.
Hoop toch dat de schade mee valt,maar als ik jou verhaal hoor vrees ik het ergste.

Ik zou niet weten wat,maar als ik iets voor je kan betekenen dan moet je het maar zeggen,ik doe graag iets terug.

Gr nutty
 
Dat is niet zo mooi, robber57 -O-
Wat kan dat nu zijn? Je stond zelfs stil, dus stationair toerental.
Heb je de mogelijkheid om de SH weer op te halen? I hope so.
Als de drijfstang gebroken is zou je zeggen dat het blok zelf schade heeft niet de vario kap.
Lijkt dan toch de vario. :?

Gelukkig heb je nog een SH300 dus niet zonder vervoer dus.

@nutty: wat heb jij een mazzel met je upgrade's zeg!
Mooie modificatie's en het resultaat mag er zijn, ben benieuwd naar je verdere bevindingen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat is nou het positieve bekijken hihi.
Blijft ellende natuurlijk.
Maar beter voor het stoplicht dan met 120 op de A9.
En gelukkig heb je de 300 net gekocht,die zal zijn dienst maar moeten gaan volbrengen,ook in de winter helaas.
 
Pfff :(

Zit nu op station alkmaar voor de trein naar huis....

Ik hoorde een krak terwijl ik stilstond en dat was het , hij wil geeneens meer starten, zit een scheur in de linker vario kap, geen idee wat er gebeurt is, ik heb hem pas geleden nog open gehad.

Die krak klonk als €€€€€ '(

Wel gek. Zeker bij stationair... Vario van de krukas gelopen...?
 
Betwijfel het.
Ook zonder vario kan een sh gewoon starten maar zelfs dat wil niet meer.
Ben wel heel benieuwd wat er nu gebeurt is.
 
Betwijfel het.
Ook zonder vario kan een sh gewoon starten maar zelfs dat wil niet meer.
Ben wel heel benieuwd wat er nu gebeurt is.

Oeps, bedoelde de halfpoulie. Als de wrakstukken van de halfpoulie door de carterkap vliegen kan er vanalles stukgaan. Ik heb weleens een tweetakt bromscooter gehad waar de variomoer losliep, waardoor de halfpoulie losliep die vervolgens tegen de carterkap aan kwam.
 
Ja dat had maartuh ook met zijn hagel nieuwe pcx150 met 500 km ofzo.
In zijn geval zonder noemenswaardige schade.

Bij Robber57 klinkt het al wat minder gelukkig.
Hoop toch dat het mee valt.
 
Beetje vals gespeeld vandaag met die harde wind, maar toch voor het eerst 135 km / u op de teller vandaag rechtop zittend en groot windscherm hihi.
Geen begrenzer gevoeld en geen absurd hoge toeren.
Gewoon effe lol ;)
 
Robber is er toch denk ik vrij ziek van want erg spraakzaam is ie niet.

Dus ik neem aan dat er iets goed naar de klote is.
 
Zat me toch niet lekker dus maar even gebeld.
Ik hoopte er al op het valt gelukkig mee.

Nou kan Robber57 prima zelf vertellen daar heeft hij mij niet voor nodig dus hij zal vanzelf wel uitleg geven.
Maar valt gelukkig mee :) :) :) :)
 
Met een groot scherm & wind tegen en niet in de begrenzer?
Nu ben ik geen 150cc kenner maar het lijkt of je "hoge" scherm dan de snelheid tegen houdt.
Of zie ik wat over het hoofd?

Beetje vals gespeeld vandaag met die harde wind, maar toch voor het eerst 135 km / u op de teller vandaag rechtop zittend en groot windscherm hihi.
Geen begrenzer gevoeld en geen absurd hoge toeren.
Gewoon effe lol ;)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, , scherm is fantastisch met kou en regen maar op topsnelheid is het net een groot zeilschip.
P.s. ik had het over wind mee he ;) niet tegen.
Met windscherm heb ik geen invloed op de topsnelheid, zonder kan ik nog wat bukken, dat scheelt zomaar 10 a 15 km/u op de teller.
 
Laatst bewerkt:
Ja , het viel mee, leuk is anders maar de kosten blijven gelukkig beperkt.

De moer van de koppeling was losgelopen , de koppeling zelf heeft zich daarop in de zijkap gegraven en kennelijk zoveel kracht op de zijkap gezet dat 1 van de onderste oren waarmee de kap met boutjes word vastgezet is afgebroken, dat was de krak die ik hoorde, een hoek die uit de zijkap brak.

Ik weiger te geloven dat de moer "vanzelf" is los gelopen aangezien ik die altijd op moment vast trek dus er is niet anders te concluderen dan dat ik ben vergeten de moer vast te draaien, sukkel die ik ben B|

Ik heb vanmiddag nog de moment sleutel gecontroleerd tegen een hele mooie,dure en bijna nieuwe Stahlwille manoskop en mijn sleutel is nog ok,ik vond nagenoeg geen afwijking over de hele schaal, dus ik ben hem gewoon vergeten vast te zetten denk ik.

En alle narigheid komt dan meestal ook in meervoud want door een wonderbaarlijk toeval vond op hetzelfde moment ook mijn accu het tijd om er de brui aan te geven, daarom wilde de motor niet meer rond.

Nieuwe accu gehaald en de motor start en loopt weer, de kap heb ik er weer op gezet met het gebroken stuk erbij en dat moet maar zolang ff zo.
Ik zal wel gaan kijken wat een kap kost ( net opgezocht: € 273 '( ) en anders een ebay kap ofzo en als ook dat me te duur uitpakt blijft de oude gebroken kap er op zitten, het heeft niets te houden en het afgebroken stuk zit vast met een boutje dus dat kan evt lang aan.

Dan blijven er nog wat merkwaardigheden die er ook de brui aan hebben gegeven; mijn xenon koplamp doet het ook niet meer en mijn dashboard klokje is er mee gestopt....

Word vervolgt........
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan