Honda SH150i deel2

Misschien of topic,maar het kan zijn dat ik iemand help aan een SH 150

Zie:http://www.speurders.nl/overzicht/sh-150-met-alarm-157834033.html?sr_ab=0&no_qs=True&query=honda+sh+150.
 
Ik ben weer toe aan een nieuwe achterband; de City Grip heeft het 19.000 km volgehouden. Ik stap over op Pirelli Diablo Scooter. Niet omdat ik ontevreden ben met de Michelins, maar omdat ik eens wat anders wil proberen. Tegelijk vervang ik ook de voorband, er wordt toch vaak geadviseerd om voor en achter van hetzelfde merk te doen.
 
Dat is best lang 19k, ik zou de voorband idd dan ook vervangen want Michellin combineert niet goed met andere merken, succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben weer toe aan een nieuwe achterband; de City Grip heeft het 19.000 km volgehouden. Ik stap over op Pirelli Diablo Scooter. Niet omdat ik ontevreden ben met de Michelins, maar omdat ik eens wat anders wil proberen. Tegelijk vervang ik ook de voorband, er wordt toch vaak geadviseerd om voor en achter van hetzelfde merk te doen.
Sinds vrijdag de nieuwe Pirelli's eronder. De grip is erg goed bij droog weer. Op nat wegdek heb ik nog geen ervaring met deze banden, afwachten wat dat oplevert.
 
En ook bij nat weer is de grip goed van de Pirelli's. Ze zijn minstens zo goed als de City Grip. Hopelijk heb ik hier weer lang plezier van, wie weet houden deze het ook weer een kleine 20.000 km vol.
 
Hallo luitjes.

Sinds vanmiddag in het bezit van een mooie zwarte SH150 van 2006 en dat is dus hartstikke leuk rijden.

Heb wel gelijk een paar vraagjes:

Is er een leuk liefst origineel laag schermpje te koop voor deze SH150?

Ze is helemaal origineel en met mijn 105 kg heeft ze een top van 110 met wind van opzij, lijkt mij normaal.
Maar tunnel naar beneden blijft het 110 en lijkt ze wat te schokken/in te houden, is dat een begrenzer?

En boven de linker remgreep zit een klein hendeltje, wat is dat??

Oh ja, foto's volgen.
 
Op je eerste dag aangehouden worden omdat je remlicht het niet doet, pfff waarschuwing omdat ik haar net gekocht heb.

Ze haalde nu nog mar net 105 op de teller maar koelwater temperatuur komt maar tot een kwart, wel erg laag.
 
Goedendag iedereen,

Na rustig te hebben rondgekeken en proef gereden heb ik besloten om een nieuwe Sh150i aan te schaffen.

Wat een genot om daarop te rijden. WAUW.

Het is een Moondust Silver Metallic geworden.
Heb haar 10-06 op gehaald en nu er 500 km mee gereden. Dat inrijden valt wel tegen pufpuf maar kan niet wachten om eens helemaal vol gas te gaan.

Prettige avond,

Kolfje
 
Hallo luitjes.

Sinds vanmiddag in het bezit van een mooie zwarte SH150 van 2006 en dat is dus hartstikke leuk rijden.

Heb wel gelijk een paar vraagjes:

Is er een leuk liefst origineel laag schermpje te koop voor deze SH150?

Ze is helemaal origineel en met mijn 105 kg heeft ze een top van 110 met wind van opzij, lijkt mij normaal.
Maar tunnel naar beneden blijft het 110 en lijkt ze wat te schokken/in te houden, is dat een begrenzer?

En boven de linker remgreep zit een klein hendeltje, wat is dat??

Oh ja, foto's volgen.
Ik heb een scherm van Puig op mijn SH150 model 2015. Die zit alleen op de spiegelhouders bevestigd, moet ook wel willen op de SH van 2006 lijkt me. Of er een origineel scherm is kan de Honda dealer wel vertellen denk ik.
De topsnelheid is afhankelijk van de hoeveelheid km's die de scoot heeft gelopen. Bij 24.000 hoort normaal gesproken de riem vervangen te worden. Misschien is de riem er dus aan toe. Na vervanging zal de topsnelheid weer iets hoger zijn.
Er zit een begrenzer op die bij max toeren ingrijpt. Eenmaal op topsnelheid ga je dan voelen dat ie inhoudt.
Waar het hendeltje voor dient, ik heb geen idee. Als er 'pass' bij staat dan is het om te seinen met je groot licht misschien?
 
Goedendag iedereen,

Na rustig te hebben rondgekeken en proef gereden heb ik besloten om een nieuwe Sh150i aan te schaffen.

Wat een genot om daarop te rijden. WAUW.

Het is een Moondust Silver Metallic geworden.
Heb haar 10-06 op gehaald en nu er 500 km mee gereden. Dat inrijden valt wel tegen pufpuf maar kan niet wachten om eens helemaal vol gas te gaan.

Prettige avond,

Kolfje
Gefeliciteerd met je nieuwe scooter. Welkom bij de club, net als Gekke Gerritje. Ik heb de mijne ook nieuw gekocht, maar ben toch al vrij gauw rond de 100 km uur gaan rijden. Die laatste 20 km/u doet er dan ook niet meer toe. Inmiddels staat er 23.000 op de teller en rijd nog zo zuinig en goed! Geen olieverbruik, verversen om de 4.000 is voldoende.
 
Hallo luitjes.

Sinds vanmiddag in het bezit van een mooie zwarte SH150 van 2006 en dat is dus hartstikke leuk rijden.

Heb wel gelijk een paar vraagjes:

Is er een leuk liefst origineel laag schermpje te koop voor deze SH150?

Ze is helemaal origineel en met mijn 105 kg heeft ze een top van 110 met wind van opzij, lijkt mij normaal.
Maar tunnel naar beneden blijft het 110 en lijkt ze wat te schokken/in te houden, is dat een begrenzer?

En boven de linker remgreep zit een klein hendeltje, wat is dat??

Oh ja, foto's volgen.


Ohhhh sh150 2006 dat was mijn eerste motor.
Wat een plezier heb ik daarmee beleefd !!

Dit model valt nog wel redelijk wat te kietelen.

Ik had er een leovince 4road uitlaat onder, O2 fuel controler van malossie , 9 gram dr pulley sliders en de malossie achtervertanding.

Dat wilde wel hoor ;)
Licht windje mee op recht stuk tikte hij de 135 aan op de tellert :P

Had ik de ruimte en centen gehad dan had ik naast mijn huidige motor weer een sh150 gekocht.

Nederland België Duitsland en Frankrijk mee gezien :)
 
Goedendag iedereen,

Na rustig te hebben rondgekeken en proef gereden heb ik besloten om een nieuwe Sh150i aan te schaffen.

Wat een genot om daarop te rijden. WAUW.

Het is een Moondust Silver Metallic geworden.
Heb haar 10-06 op gehaald en nu er 500 km mee gereden. Dat inrijden valt wel tegen pufpuf maar kan niet wachten om eens helemaal vol gas te gaan.

Prettige avond,

Kolfje

Ook nieuw uit de winkel, als je blok maar GOED warm is kan je hem gewoon open trekken hoor.
Ik zou er geen lange stukken op volle snelheid mee rijden de eerste 1000 km maar verder niet te truttig mee rijden hoor.
 
Op je eerste dag aangehouden worden omdat je remlicht het niet doet, pfff waarschuwing omdat ik haar net gekocht heb.

Ze haalde nu nog mar net 105 op de teller maar koelwater temperatuur komt maar tot een kwart, wel erg laag.


Dat klopt dat hoort bij dit type.
Was bij mij ook.
Als je meter over de helft gaat dan is er wat mis ;)

Hoeveel km heeft hij/zij/het gelopen ?
 
Ook bij mijn sh150 van 2014 komt de temp maar tot een kwart. Alleen bij continue snelweg is het wat hoger. Dat is geen probleem.
 
Beestje heeft 39.000 km gelopen en komt net boven de 100.

Zal eerst de riem en rollen eens controleren, wat is de standaard maat en gewicht van de rollen en heeft een grammetje meer effect op de topsnelheid bij een SH150?

Ik heb helaas geen origineel Nederlands instructieboekje van 2006 maar een Duitse van 2011 en daar staat een heel leuk klein Honda schermpje op de SH150 maar zie dat schermpje nergens.

Weet iemand waar ik een werkplaatshandboek kan downloaden.?
Oh ja, foto's volgen.
 
Standaard rollers zijn 20x15 12 gram.
Grammetje zwaarder gaat je geen hogere snelheid opleveren alleen maar trager optrekken.

Icm een sportuitlaat is 9,8 gram het meest ideale en het liefst de dr pulley sliders.
Gaf bij mij een Veel soepeler werkende varia en je hebt geen snel verminderende prestaties van je rollers die al snel zijn optimale werking verliezen.
 
Pff, hoe krijg ik die afbeelding hier??
full
 
Nu nog een leuk laag schermpje en nieuwe rollen en riem want ze loopt amper 100. Net getankt na 184 km en verbruik was 1 op 29, wat zijn die Japannertjes toch altijd optimistisch met hun verbruiksopgave. :]

En het hendeltje!!
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan